סטודנטיות בפקולטה למדעי המחשב בטכניון פיתחו רובוט המקפל כביסה בלחיצת כפתור

הפרויקט הוצג השבוע ביום הפרויקטים השנתי של הפקולטה למדעי המחשב. במסגרת זו הוצגו פרויקטי סטודנטים שפותחו במסגרת המעבדה לפיתוח מערכות ותוכנה בפקולטה

מימין: הילה לבבי, ספיר כהן ונועה פז עם הרובוט לקיפול כביסה. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון.
מימין: הילה לבבי, ספיר כהן ונועה פז עם הרובוט לקיפול כביסה. צילום: שיצו צלמים, דוברות הטכניון.

שלוש סטודנטיות בטכניון פיתחו את iFold Project – רובוט מקפל כביסה. הרובוט פותח על ידי ספיר כהן, נועה פז והילה לבבי במסגרת קורס ארדואינו ו-IOT בפקולטה למדעי המחשב. הקורס בהובלת איתי דברן, המתרגלים: בוריס ואן סוסין ומרינה מינקין, וד"ר ניר לוי מנהל קשרי אקדמיה במיקרוסופט.

הפרויקט הוצג השבוע ביום הפרויקטים השנתי של הפקולטה למדעי המחשב. במסגרת זו הוצגו פרויקטי סטודנטים שפותחו במסגרת המעבדה לפיתוח מערכות ותוכנה בפקולטה.

"האלגוריתמים שפיתחנו מאפשרים למשתמש לבחור בין קיפול בגדים שונים ושיטות קיפול שונות ולקבל תזכורות לנייד על פי רצון המשתמש," הסבירה נועה פז.

הרובוט בנוי משלוש זרועות, שלושה מנועים ומשטחי פלסטיק המבצעים את הקיפול. המשתמש נדרש להגדיר באפליקציה את סוג הבגד (מכנסיים, חולצה, מגבת קטנה), לפרוש אותו על המכשיר וללחוץ על כפתור. שלוש הסטודנטיות מעידות כי החלק הקשה ביותר בפיתוח המערכת היה הפיתוח המכני. "יש לנו המון נסיון בתוכנה, אבל ההתמודדות עם האתגרים המכניים הייתה מסובכת ודרשה מאיתנו הרבה ניסויים ושיפורים."

הקורס לתכנות מערכות בסביבת ארדואינו מתקיים בשיתוף עם מיקרוסופט מו"פ, ומאפשר לסטודנטים שימוש בטכנולוגיות ובתוכנות חדישות במהלך לימודיהם, לרבות סמארטפונים וטאבלטים להרצת אפליקציות במהלך הפיתוח. במסגרת הקורס, שנועד לאתגר את הסטודנטים בפרויקטים עצמאיים של בניית מוצר, תכננו הסטודנטים מערכות חכמות המשלבות חומרה ותוכנה בעזרת בקרים מבוססי ארדואינו.

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

15 תגובות

  1. בבתי ספר תיכוניים מבצעים פרוייקטים הרבה יותר מתקדמים ומשוכללים.
    בניית האתר \ אפליקציה לטלפון הייתה עיקר העבודה, לקרוא לזה רובוט לקיפול כביסה זה פשוט בדיחה.

    פרויקט בדיחה. ומאוד עצוב שאתר ברמה כמו "הידען" בכלל טורח להעלות לתודעה את פרויקט הגמר הנ"ל.
    אם זה מסיבות של העצמה האישה בהייטק, אז סלחו לי, מדובר פה בזלזול הנשים הרבות האיכותיות בהייטק, כי פרוייקט זה כלל לא נותן כבוד לאף בוגר טכניון, בפרט לא מדעי המחשב – ללא תלות במין הבוגר.

  2. לא מרשים.
    אני מצפה ליותר מבוגר יסודי שלא לדבר על אקדמאי.
    אפילו האפליקציה על האייפד לא מרשימה

  3. לעצוב – אני למדתי באורט לפני הרבה עשרות שנים ועשינו אוטומציה הרבה יותר משוכללת. כמובן בלי מחשבים אלא קונטקטורים (RELAYS). לכן כתבתי רמה של עממי.

  4. אם הרובוט היה יודע להוציא באופן עצמאי את הבגדים מסל הכביסה ולקפל אותם אז זה היה שווה משהו.

    מצטער, לא ממש מרשים.

  5. אני זוכר את הטכניון כקצת יותר מתיכון אורט השכונתי הקרוב למקום מגוריך

  6. מצטער, זו רמה של בית ספר עממי.
    בכל מכבסה בארה"ב שמכבסת חולצות יש מכשיר יותר משוכלל שמשמש לקיפול חולצות עם שרוולים.

  7. הן שכחו את החלק החיוני שבו המערכת מצטלמת סלפי עם החולצה המקופלת ומעלה לאינסטגרם. ההזנחה הזו בהשלמת המשימה מהווה כישלון מהמעלה הראשונה בקרב הדור שנולד עם סמארטפון ביד.

  8. חובבני בצורה בלתי רגילה, בושה שזה פרוייקט גמר…
    המתקן פלסטיק הזה כבר קיים בשוק שנים, לחבר 3 מנועים לארדואינו יחד עם PC ולכתוב תוכנה פשוטה, speakless

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן