מענק מחקר בסך שני מיליון דולר לחברת SCT ולמדעני הטכניון, מכון ויצמן והאוניברסיטה העברית

החברה משותפת לטכניון ולאוניברסיטה העברית ובהשתתפות מדענים ממכון ויצמן, ועוסקת בפיתוח טכנולוגיות מבוססות על תאי גזע עובריים

חברת SCT – Stem Cells Technologies LTD. , בבעלות מוסד הטכניון למחקר ופיתוח וחברת יישום של האוניברסיטה העברית בירושלים, העוסקת בפיתוח טכנולוגיות המבוססות על תאי גזע עובריים אנושיים,  קיבלה מענק מחקר בסך 400,000$ מאת JDRF-D-cure
JDRF -Juvenile Diabetes Research Foundation and D-Cure – Diabetes Care in Israel) . מדעני הטכניון, מכון ויצמן והאוניברסיטה העברית השותפים במחקר קיבלו כמיליון וחצי דולר נוספים.
מטרת המענק היא פיתוח פרוטוקול להתמיינות של תאי גזע עובריים אנושיים לתאי לבלב מפרישי אינסולין להשתלה בחולי סכרת ולריפוי המחלה. בשנים האחרונות קיימת התפתחות רבה בתחום זה, והשתלת תאי לבלב פעילים בחולי סכרת מהווה את אחת הגישות המבטיחות ביותר לריפוי סכרת. גישה טיפולית זו אינה אפשרית כיום בקנה מידה גדול בגלל מחסור חמור ברקמות ובתאים להשתלה. תאי גזע עובריים אנושיים יכולים להתחדש ללא הגבלה ומהווים מקור פוטנציאלי אינסופי של תאים ממוינים, מפרישי אינסולין, להשתלה.
המענק ל- SCT הוא במסגרת מענק כולל של כ- 2 מיליון דולר, עליו התחרו קבוצות מחקר נוספות בארץ. המענק יינתן לקבוצת מחקר הכוללת, פרט לחברת SCT, גם את פרופ' יוסף איצקוביץ מהפקולטה לרפואה על שם רפפורט בטכניון והמרכז הרפואי רמב”ם ופרופ' ניסים בנבניסטי מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שניהם מדענים מובילים בתחום תאי הגזע העובריים בעולם וממקימי חברת SCT, ואת פרופ' מיכאל ווקר וד”ר יואב סואן ממכון ויצמן. פרופ' ווקר הוא מתאם הקבוצה ומדען מוביל בתחום הסכרת.
תכנית המחקר מבוססת על תאי גזע עובריים אנושיים שהופקו בטכניון ובמרכז הרפואי רמב”ם והונדסו בשיטות להנדסה גנטית שפותחו באוניברסיטה העברית בירושלים. תאי הגזע המהונדסים יכילו גנים מדווחים פלורוסנטיים תחת בקרת גנים שהינם חיוניים להתמיינות של תאי לבלב ויהוו כלי עיקרי בפיתוח הפרוטוקול להתמיינות תאי גזע לתאי לבלב מפרישי אינסולין.