סיקור מקיף

אירן מונעת מנשים להירשם לעשרות חוגים באוניברסיטאות

.כעת לא יוכלו נשים להיות מהנדסות, מדעניות בתחום הפיסיקה הגרעינית, ארכיאולוגיות, וגם לא ללמוד מנהל עסקים ומחשבים ב-35 אוניברסיטאות אירניות. כמו כן נאסר על נשים ללמוד ספרות אנגלית, תרגום וניהול בתי מלון

שיעור באוניברסיטה אירנית. מתוך ויקיפדיה
שיעור באוניברסיטה אירנית. מתוך ויקיפדיה

אירן עוקפת את ישראל בכל הקשור להשכלה גבוהה כבר מזמן, אבל מה לעשות, אי אפשר כנראה לשנות אנשים ולדתיים יוצא לפעמים השוביניזם גם בלי שהם חושבים על כך.

משרד המדע וההשכלה הגבוהה של אירן מונע מנשים להירשם ל-77 מחלקות באוניברסיטאות על רקע הטענה שלא תהיה להן תעסוקה ברגע שיסיימו את התואר. כך מגלה העיתון הבריטי טלגרף.

“הנסיון שלנו בעבר הראה כי גם אם אישה תסיים את המחלקות הללו היא לא תמצא עבודה בתחום” נאמר בהודעה רשמית של המשרד וכן “המחלקות לחקלאות וכריה לא מתאימות לטבע של הנשים: נאמר בהודעה.

.כעת לא יוכלו נשים להיות מהנדסות, מדעניות בתחום הפיסיקה הגרעינית, ארכיאולוגיות, וגם לא ללמוד מנהל עסקים ומחשבים ב-35 אוניברסיטאות אירניות. כמו כן נאסר על נשים ללמוד ספרות אנגלית, תרגום וניהול בתי מלון.

גורם אירני שצוטט באתר חדשות תורכי מסר כי הצעד נועד ליצור “איזון” במערכת ההשכלה הגבוהה. כ-65% מהסטודנטים באוניברסיטאות באירן הן נשים ובין הבוגרים היחס בין נשים וגברים הוא הטוב ביותר בעולם. אבל עד שמשהו טוב, חייבים לקלקל אותו.

לידיעה בנושא

 

באותו נושא באתר הידען

הקונספירטור הגדול

זמן אחמדניג’אד

הדילמה הגרעינית של אירן

17 תגובות

  1. גברים כל הזמן מנסים להשתוות לנשים – בכך שהם מונעים מנשים את זכויותיהן הבסיסיות. רק כשהנשים עוברות דיכוי מוחלט, הן מתחילות להשתוות לגברים. אם זה שכלית או רגשית (ולפעמים אפילו במראה…ראו את הנשים במדינות ערב או ממוצא ערבי שלרובן אין דבר עם הנשיות).

  2. ניסים, תודה שהגבת לדבריי
    אני לא חושבת שיש משהו רע באוניברסיטה פתוחה, אבל לא אני זאת שקובעת. עד כמה שידוע לי, לא ניתן להיות רופא או אחות או בעל מקצוע אם אתה לומד באוניברסיטה הפתוחה. אגב, לגבי העדפת 750 על 650, אני לא חושבת שזה הדבר היחיד שצריך לקבוע. לא רק מי שיודע ״להוציא״ ציונים מעולים יכול להיות רופא או עו״ד או מה שזה לא יהיה. גם מידות טובות כמו רצון לעזור לזולת, דבקות במטרה, לב טוב גם אלה דברים שצריכים לקחת בחשבון. אם אדם תורם לחברה וכל כך רוצה לתרום מגיע גם לו ללמוד היכן שהוא בוחר. כמו שאמרתי במכתבי הקודם: אם בית ספר בירושלים שנחשב אליטה – מאפשר למחנכת דגולה לטעון, שההתנדבות אצל וטרינר, על מנת לעזור בניתוחים בחיות, זה דבר לא אסטטי, גורם לי לחשוב פעמיים ואפילו שלוש אם זה אכן בית ספר אליטה כמו שטוענים. מה גם שההתקבלות לבית הספר היא על בסיס עיסוק ההורים ואם יש לך אח, שכבר פתח לך את דלת הכניסה.
    מדוע לא ניתן שכל בתי הספר יהיו אליטיסטים, לכולם מגיע חינוך טוב, לכולם מגיע שיהיו מורים אמיתים שאיכפת להם מחינוך הילדים.
    למעשה, אין שיווין הזדמנויות לאנשים בארץ. אם אתה לא תלמיד שמסוגל לקבל מאיות, או שאם אתה לא בן של… כנראה שיהיה לך קשה או אולי אפילו בלתי אפשרי.
    לצערי, כשאתה מגיש מועמדותך, איש אינו רואה את האדם שבך, את הרצון שלך, את הרצון שלך למציאות אחרת, שבה לא רק בעלי 750 יכולים לתרום.
    אני חושבת ששכחנו מי אנחנו..

  3. ורד באואר
    זה נשמע לי כמו “אוי אוי אוי”. אני חושב שהתקבלות בפרוטקציה לאוניברסיטה בישראל היא נדירה. אני מנסה להבין למה את רוצה להעדיף אדם עם 650 בפסיכומטרי על זה שקיבל 750.

    ורד – כל מי שרוצה יכול להירשם ולהתקבל לאוניברסיטה הפתוחה. זו אוניברסיטה מעולה. לא צריך פסיכומטרי ללמוד שם.
    אז מה לא בסדר?

  4. אירן עושה את זה לנשים שלה – וזה נורא, זה דיכוי אנושי
    מערכת החינוך בארץ עושה דבר דומה לאנשים שהשיגי הלימודים שלהם אינם גבוהים, או שהם אינם בנים של… או לאנשים שאין להם ״קשרים״. אפשר לראות זאת בבתי הספר. יש לדוגמה בית ספר ״אליטה״ בירושלים, שם מקבלים אותך לבית ספרם על בסיס ייחוס משפחתי. למשל קצין בכיר – זה קביל, או למשל בנו של שופט בבית משפט עליון – קביל ביותר, עם פסט פס.
    ניתן לראות התנהגות דומה באוניברסיטאות. אם אתה בעל פסיכו של 750 ומעלה ובעל בגרות גבוהה, או אם אתה הבן של… או מקושר כמובן, תוכל להיות רופא, עו״ד ועוד.
    מה בקשר לאנשים שהציונים שלהם לא איי איי איי? או שהם ממשפחה ממוצעת או פחות או שאין להם קשרים, מה אז?
    ההבדל הגדול בין ישראל ואיראן הוא שמישראל אפשר לצאת – להגשים את עצמך במקומות אחרים ואחר כך לחזור מחוזק יותר ונכון לעזור לשנות דברים.

  5. ל”מישהו” אני לא נגד שוויון. תגובתך מלמדת עד כמה לא קראת את כל המאמר המשפט היותר מלא הוא כלהלן: “כ-65% מהסטודנטים באוניברסיטאות באירן הן נשים ובין הבוגרים היחס בין נשים וגברים הוא הטוב ביותר בעולם. אבל עד שמשהו טוב….”. עכשיו אני מקווה שאתה (או את) מבין/נה את תגובתי. 65% לצד זה או אחר אינו שוויון. ועוד משהו למתקשים בהבנת הנקרא. שוויות במקרה זה פירושו פיפטי פיפטי.

  6. אבי שלום, תוכל להסביר על מה מבוססים דבריך ש “אירן עוקפת את ישראל בכל הקשור להשכלה גבוהה כבר מזמן” ?

    מאיזו בחינה הם עוקפים אותנו ? היכן האסמכתות לכך ?

    אשמח לתשובתך, תודה מראש.

  7. מספר הערות לכתבה
    1. דווקא כאיור לכתבה המציינת שנשים אירניות לא מורשות ללמוד באוניברסיטאות בארצן,
    מופיעה תמונה של שיעור באוניברסיטה אירנית בה כן מופיעות נשים.
    2. אירן היא אכן מעצמה מדעית. בני, שהנו איש אקדמיה בתחום הפיסיקה, מספר לי על
    נוכחות אירנית בולטת בכנסים מדעיים . יחד עם זאת נראה לי (וזאת ע”פ השארה בלבד !)
    כי לימודי המדעים באירן כיום מוטים באופן מובהק לכיוונים שניתן לנצלם למטרות מעשיות
    מיידיות ובמיוחד מטרות צבאיות. דהיינו, פיסיקה, כימיה והנדסה ובמיוחד באספקטים היישומיים.
    אני משער כי תחומים פחות ישומיים כגון : מדעי הרוח, החברה והחיים זוכים שם לפחות הערכה
    ולפחות השקעה כספית, (לפחות מנקודת המבט של הממסד והתקציבים המופנים).
    3. כנראה שגם בתחומים אחרים האירנים חזקים מאיתנו.
    למשל, בלימודי האיסלם אולי ?

  8. עמנואל, קיימת הפרדת נשים מגברים באוטובוסים כאשר אלו יושבות מאחור, הן גם לא יוכלות להופיע על הבמה כי האל הנקמן של הדוסים יקרע להם את ת’תחת בעולם הדמיוני שלהם, והחלק שעצוב באמת שהם מתרבים כל כך מהר, שתצטרך לפרוץ מלחמת אזרחים בשביל שיהיה שינוי אמיתי.

  9. ערן אני נוטה להסכים אתך לגבי המגמה וזה מאוד עצוב
    אבל כרגע תן לנו להנות מהספק

    מגמות יכולות להיקטע בגלל ארועים הסטוריים

  10. משפט אחד תמוה תפס את תשומת ליבי “היחס בין נשים וגברים הוא הטוב ביותר בעולם. אבל עד שמשהו טוב, חייבים לקלקל אותו”. המשפט מתייחס לשיעור הגבוה של הנשים בין בוגרי האוניברסיטאות באירן. מה בדיוק “טוב” בזה??

  11. “אירן עוקפת את ישראל בכל הקשור להשכלה גבוהה כבר מזמן, אבל מה לעשות”

    זה דבר חדש לי !!

    לא ידעתי שאירן עוקפת את ישראל בכל הקשור להשכלה גבוהה

    מי כתב את המשפט הזה והאם הוא יכול להוסיף לינקים

    ככל הידוע לי האוניברסטאות הישראליות נמצאות בדרוג גבוהה בהרבה מאלו של החומיינים

  12. עם 60 אחוז פחות של כח משכיל, איראן היתה מדינה נחשלת ללא יכולת בפיתוח מדעי כולל נושא האטום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.