הכרזה מכנס החלל: התעשייה האווירית מפתחת את "עמוס E": לוויין תקשורת קל משקל וקטן במחיר תחרותי ובעל ביצועים גבוהים

עמוס E יבצע תמרונים בחלל בעזרת מערכת הנעה חשמלית. מבנה הנעה חדשני זה הינו יעיל יותר וקטן מימדים בהשוואה למערכת ההנעה הכימית המקובלת היום במרבית לווייני התקשורת

הדמייה של הלוויין עמוס E. שימו לב לנחיריים של מערכת ההינע בחלקו התחתון של הלוויין. איור: התעשייה האווירית
הדמייה של הלוויין עמוס E. שימו לב לנחיריים של מערכת ההינע בחלקו התחתון של הלוויין. איור: התעשייה האווירית

התעשייה האווירית נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים של לוויין תקשורת חדש בשם "עמוס E" שמשקלו כמחצית ממשקל לווייני תקשורת אחרים הקיימים כיום בשוק.

עמוס E, שמשך חייו צפוי להיות כ- 15 שנה, עתיד לשקול 1.5-2 טון ומיועד לספק שירותי תקשורת מגוונים ללקוחות שונים ע"פ דרישה, כגון אינטרנט בפס רחב, שידורי טלוויזיה ועוד. לשם השוואה, משקלו של הלוויין עמוס 6, שפייסבוק רכשה את כל קיבולת האינטרנט שלו לחמש השנים הקרובות מהמפעילה חלל תקשורת, שוקל 5.5 טון.

עמוס E יבצע תמרונים בחלל בעזרת מערכת הנעה חשמלית. מבנה הנעה חדשני זה הינו יעיל יותר וקטן מימדים בהשוואה למערכת ההנעה הכימית המקובלת היום במרבית לווייני התקשורת. טכנולוגיה זו מאפשרת הפחתת משקל הלוויין בחצי, והחיסכון המתקבל בעלויות השיגור עקב המשקל המופחת של הלוויין, הופך אותו לזול ואטרקטיבי עבור לקוחות המעוניינים בלוויין תקשורת זול בעל ביצועים דומים לאלו של ללוויינים גדולים ויקרים.

עפר דורון, מנהל מפעל חלל של התעשייה האווירית אמר כי: "אנו משקיעים ידע ומחשבה רבים על מנת לחדש ולרענן את ההיצע שלנו בתחומי הלווייניות השונים ולשמור על מובילות בהם. קו המוצרים שיתבסס על עמוסE , יאפשר לתעשייה האווירית להתפתח לסגמנטים חדשים בשוק לווייני התקשורת ולהציע יכולת לוויינית מלאה ומתקדמת במחיר תחרותי. אין ספק שהלוויין החדש כבר מעורר עניין רב בקרב לקוחות פוטנציאליים."

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

6 תגובות

  1. תעשיה האוירית סובלת כבר הרבה שנים מהיעדר מדיניות השיווק, עצלות מחשבתית וליקוים רבים בבנית עתודה הנדסית.

  2. מעניין לדעת איך פועלת אותה מערכת הנעה חשמלית. אם היא לא פועלת על עקרון של מנוע רקטה (שחרור חומר לכיוון אחד, על מנת לנוע לכיוון הנגדי), אז מה היא בעצם עושה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן