שת”פ ישראלי, פלשתיני והונגרי בתחום הננוטכנולוגיה

שגרירות הונגריה בישראל יוזמת שיתוף פעולה בתחום הננו-טכנולוגיה בין מדענים ישראלים, פלשתינאים והונגרים בתקציב של כ 400 אלף דולר

מפגש אנשי ננוטכנולוגיה מישראל, הרשות הפלשתינית והונגריה

המחלקה למחקר וטכנולוגיה בשגרירות הונגריה בישראל בראשותו של הנספח המדעי לסלו קוראני יזמה פרוייקט ראשוני מסוגו לגיבוש תכניות מחקרים משותפות בתחום הננו טכנולוגיה בין מדענים ישראלים, פלשתינאים והונגרים.

בראש הפרויקט המדעי המשותף, עומדים ד”ר דני פורת מהמחלקה לכימיה פיסיקלית והמרכז לננו-מדע וננו-טכנולוגיה באוניברסיטה העברית בירושלים ותלמידו לשעבר, ד”ר מוכלס סוואן, מנהל מעבדת הננו-טכנולוגיה באוניברסיטת אל-קודס, שערך את עבודת הדוקטורט שלו באוניברסיטה העברית. בראש הצוות ההונגרי עומד ד”ר אנדרס פונגור, המתמחה באותם תחומים.

הפרויקט קיבל את ברכתו של נשיא אוניברסיטת אל קודס ד”ר סרי נוסייבה שרואה בננו-ביולוגיה וננו-רפואה פלטפורמה חשובה לשיתוף פעולה בין הצדדים.

הצעד ראשון לשיתוף פעולה בין המדענים יהיה סמינר משותף אשר ייערך בהונגריה בין ה- 10- 13 בדצמבר, במימון המחלקה למחקר וטכנולוגיה בשגרירות הונגריה בישראל.

במהלך הסמינר תגובשנה תוכניות למחקרים משותפים ויונח בסיס לקשרי עבודה בין המדענים הישראלים והפלשתינאים. תקציב הפרוייקט כ 400,000 דולר.

1. אינני יודע מדוע מזלזלים כאן ביחסי ציבור.
    יחסי ציבור טובים עשויים למנוע מלחמה.
    הפרוייקט הנדון אינו פרוייקט עתיר השקעה כי הוא בסך הכל פרוייקט לגיבוש תכניות מחקרים ולא לביצוען.
    אני מקווה ומניח שלאחר שתגובשנה התכניות הן תתועדפנה ויוקצו כספים נוספים למחקרים עצמם.

2. זה לא יותר מיחסי ציבור ופרסום.
    זה פשוט מצחיק, מקווה שיטוסו שם הרבה לחו"ל וידעו להנות מהכסף הקטן.

3. with 400K$ you can buy falafel for all delegates of the comission for a whole week, enough time to come up with a good plan.