פרופ' חיים טייטלבאום נבחר לרקטור אוניברסיטת בר-אילן

פרופ' טייטלבאום, ייכנס לתפקידו בשנה"ל הבאה תשע"א, אוקטובר 2010, והוא הרקטור ה-16 של בר-אילן

פרופ' חיים טייטלבאום
פרופ' חיים טייטלבאום
פרופ' חיים טייטלבאום נבחר השבוע על ידי סנאט אוניברסיטת בר-אילן לרקטור האוניברסיטה. פרופ' טייטלבאום, ייכנס לתפקידו בשנה"ל הבאה תשע"א, אוקטובר 2010, והוא הרקטור ה-16 של בר-אילן, ובתפקידו הנוכחי משמש כסגן הרקטור. פרופ' טייטלבאום יחליף את הרקטור היוצא פרופ' יוסף מניס, שמילא את תפקידו בהצלחה בארבע השנים האחרונות.

פרופ' חיים טייטלבאום, יליד 1959, נשוי + 4, הוא בוגר בר-אילן, שם למד במכון הגבוה לתורה, סיים תואר ראשון, שני ושלישי במחלקה לפיסיקה, וכן תואר ראשון במחלקה למדעי המחשב. בשנת 1991 סיים בציון "מעולה" את עבודת הדוקטורט בפיסיקה בהנחייתו של פרופ' שלמה הבלין, זכה במילגת "רוטשילד" ויצא להשתלמות פוסט-דוקטורט באוניברסיטת מרילנד ובמכונים הלאומיים לבריאות (NIH) בארה"ב. בשנת 1993 הצטרף לסגל המחלקה לפיסיקה, כיום משמש בדרגת פרופ' מן המניין.

פרופ' טייטלבאום עמד בראש המחלקה לפיסיקה במשך ארבע שנים, היה יו"ר ועדת המשמעת לסטודנטים במשך שלוש שנים, ומשמש כיום כסגן הרקטור, כיו"ר הועדה לקבלת תלמידים, כיועץ הרקטור לקליטת מדענים עולים, וכחבר בוועדת הביטחון האוניברסיטאית.

פרופ' טייטלבאום,שירת עד לאחרונה בשירות מילואים פעיל כאל"מ בחיל התותחנים. הוא חבר במועצה הציבורית למען חיילי המילואים שליד קצין מילואים ראשי ובמשך למעלה מ-25 שנה במילואים שימש כמפקד סוללה, מפקד גדוד וסגן מפקד אגד ארטילרי. הוא גם ממקימי פורום המג"דים והמח"טים במילואים.

פרופיל אקדמי
עבודתו המחקרית של פרופ' טייטלבאום היא עבודה תיאורטית, אשר מטרתה להבין מגוון תהליכים פיסיקליים במערכות מורכבות – פיסיקליות, כימיות וביולוגיות, כגון מערכות ריאקציה-דיפוזיה (ריאקציות לכידה וחזיתות ריאקציה), פיסיקה של ממשקים, ותיאוריה של תנועת אור ברקמות ביולוגיות למטרות אבחון ע"י הדמיה אופטית.

פרופ' טייטלבאום פרסם עד כה כ-70 מאמרים בכתבי-עת בינלאומיים, נשא למעלה מ-40 הרצאות (רובן מוזמנות) בכינוסים בינלאומיים, הדריך 15 תלמידי מחקר (לתואר שני, שלישי, ופוסט-דוקטורט), זכה במספר מענקי מחקר מהקרן הלאומית למדע וממשרד המדע, והיה שותף בארגון כינוסים מדעיים בינלאומיים.הוא שימש כשופט בעשרות עבודות מחקר, מאמרים והצעות מחקר, וכיהן כחבר בעשרות ועדות מקצועיות וכן בועדות היגוי מקצועיות בנושאי מדע וטכנולוגיה. פרופ' טייטלבאום הוא מדען אורח באוניברסיטת מישיגן בארה"ב

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

23 תגובות

  1. מישהו:
    ניסו לעזור לך להימנע מהתבזות והסבירו לך (האמת – יותר טוב משמסבירים למפגר) שהביטוי נבחר כמענה להאשמות של חבריך (באותו זמן לא ידענו שגם אתה כזה) באנטישמיות כלפי מיכאל ובאידיוטיות כלפי האלמוני.
    באותה תגובה מכפישה שלך שנחסמה כבר הצדקת את התואר עבור עצמך ואתה חוזר ועושה זאת בתגובתך האחרונה.
    מה לא ברור כאן?
    מדוע לא הפריע לך שמישהו כינה אותי אנטישמי אבל כן מפריע לך שאני מכנה אותו (בתגובה) מפגר?
    מה? אתה מפגר?

  2. הוא אמר מפגרים,אף אחד לא דיבר אליו בגסות אבל הוא בחר להשתמש ב"מפגרים"

    אבל זה לא כל כך מפתיע מכיוון שבתור אחד שקורא תגובות פה ראיתי כמה מר רוטשילד גס רוח ומתנשא כמובן שזה לא סותר את זה שהוא איש חכם ומעניין ולכן פניתי אליו בתגובתי מלכתחילה,אני מקווה שהוא יתמתן ויפסיק עם צורת הביטוי הגסה שלו..

  3. ורק כדי שגם מפגרים כמו כמה מאלה שהתבטאו כאן יבינו:
    אין לי בעיה עם פרופסור טייטלבאום ואין לי בעיה עם מינויו לרקטור באוניברסיטת בר אילן.
    זה בסך הכל אדם שלמרות שהדת ניסתה לחסום את הבנת המציאות שלו – הצליח במידה מסוימת להשתחרר מציווייה וטעם מפרי עץ הדעת.
    אני רק מצטער על כך שלא עשה עוד צעד בכיוון.

  4. מישהו:
    קודם כל – אני ממש מתנצל על זה שאני מעדיף סטטיסטיקות שנערכו באופן רציני על ידי אנשי מקצוע ושבחנו שאלה רצינית שאינה השאלה על רמת האושר שאנשים מדווחים עליה רק מפני שהם יודעים מה התשובה שלה אתה מצפה אלא את הרמה האמיתית של השלווה והאושר בחיים.
    חוץ מזה – מדובר בפרט ממש לא חשוב לאור מה שאמרת בתגובתך האחרונה.
    בספרו "עולם אמיץ חדש" (אותו אני דווקא כן קראתי) מתאר אלדוס האקסלי כזה עולם (מי שקורא את זה מבין כמה זה רע. אתה לא קראת ולכן לא הבנת).
    בתור אחד שמעדיף כזה עולם – מדוע אינך מחלק לכולם סמי הזיה וגומר עניין?

    הבן:
    אנא הבן:
    אתה מדבר שטויות.
    שמיות אינה יהדות ואנטישמיות אינה אנטי יהדות.
    אני מודיע לך שאני גם נגד שאר העבריינים היהודים ולא רק נגד אלה שמטילים עלי את עול פרנסתם ואת נטל הביטחון שלהם. האם התנגדותי לרוצחים וגנבים יהודיים עושה אותי לאנטישמי?
    במקום לחלק לי תארים – האם אתה מסוגל להצביע על דבר אחד לא נכון שאמרתי? (האמת היא שבהתחשב ברמת הבגרות שלך בטח עוד אין לך זכות הצבעה אבל אני עושה לך הנחה בעניין, אז אנא – הצבע).

  5. לדעתי יש להצטער על כל אנטישמי, בפרט מי שהוא ממוצא יהודי ונשבה לאנטישמיות.

    האנטישמיות התחילה כאנטי יהדות כדת, והמשיכה כאנטי יהדות ואנטי יהודיות (=אנטי יהודים). בזמן החדש האנטישמיות היתה אנטי יהודיות, במקומות שבהם לא נותרו יהודים בעלי תודעה יהודית דתית. היא נשארה קודם כל אנטי יהדות כדת, באותם מקומות בהם היו יהודים בעלי תודעה דתית יהודית.

    אגב, כל האנטישמים לא היו במהלך ההיסטוריה חובשי כיפה, והם היו חלק גדול ממי שלא היו חובשי כיפה. כך שאחוז האנטישמים במין האנושי היה גדול בהרבה ממי שאינם חובשי כיפה. לשיטתם של האנטישמים, זאת ההוכחה שהאנטישמים תמיד צדקו…

    היום 'זכינו' לסגור מעגל: האנטישמיות חוזרת להיות קודם כל אנטי יהדות כדת. ולא סתם – אלא ע"י גויים ממוצא יהודי. איזה 'הידור מצווה'!

    וזה נכון שהנאציזם היה דת – דת חילונית. היא סיממה והרעילה עם שלם, שהיה אמור להיות עם מתורבת, עם נאור, עם רציונלי. באותה מידה זה גם נכון שהאנטישמיות של גויים ממוצא יהודי היא דת – חילונית. הייתי קורא לה הדת החולנית האנטישמית. מאמיניה של הדת האנטישמית אמורים להיות, לפי העדות השקרית שלהם על עצמם, אנשים מתורבתים, נאורים, רציונליים. אנשים עלובים אלה מנסים להרעיל, באמצעות הרעל והארס שהם מפזרים לכל עבר – את התרבות, העם היהודי, והמדינה של היהודים פה בארץ ישראל.

    כאדם דתי במדינת ישראל, אני אומר – מזל שלא כל החילונים הם פאנאטים של הדת הזו, מזל שנשארו עוד כמה חילונים אמיתיים, אנשים שפויים ומוסריים, כלומר אנשים שאינם דתיים מאמיני הדת החולנית האנטישמית.

    מבחינתי, זכותו של כל אדם במדינת ישראל – דתי או חילוני, להגדיר את עצמו מבחינת אמונותיו, כרצונו, ולנהוג בהתאם, כל זמן שהוא אזרח נאמן שומר חוק. וזה חל על יהודים וגויים גם כן.
    אבל יש להצטער, לדעתי, על כך שישנם אנשים חולניים, פאנאטים של האנטישמיות הישנה חדשה, ששוללים את הלגיטימיות של יהדותיות דתית של יהודים במדינת היהודים. אנטישמים חולניים אלה מקומם לא איתנו, בארץ ישראל ובמדינת ישראל. הם לא יותר טובים מהחמסניקים, מהאיסלאם הקיצוני – למעשה הם הרבה יותר גרועים. לכל אחד כזה אני אומר: מה אתה עוד עושה פה? עשה טובה לעצמך ולנו – צא טמא ומצא לך מקום אחר על הגלובוס, מקום נקי מיהדות, שם תוכל להמשיך להתפרנס מהשנאה החולנית שלך מבלי לגרום נזקים סביבתיים. גדל שם את הילדים והנכדים שלך ברוח שנאת היהדות, יחד עם רוב העולם – ה'נאור' ה'חופשי' ה'רציונלי' – עם העולם ה'מואר'. הרוב קובע – לא?

    וברכות לפרופ' חיים טייטלבאום. הלואי שירבו כמותך בישראל – על אפם חמתם ושנאתם של האנטישמים מאמיני הדת החולנית.

  6. טוב הקדשתי זמן כדי להשיב אבל כנראה שצנזרו אותי אני לא בטוח,אבל התגובה לא עלתה אני אשתדל להגיב בהמשך..

  7. למיכאל הפתעת אותי עם התגובה הזאת,היא אמורה להוכיח את ההפך מטענתי? לפי המחקר הזה אתה מסיק את המסקנה הזו? אני מאמין בסטטיסטיקה ורוב האנשים שנפגשתי איתם וקיימת בהם אמונה בד"כ ראיתי שמחה לא כך עם אנשים אחרים שאינם מאמינים(אגב גם אני איני מרוצה מחיי)כמובן שזה לא אבסולוטי ויש מקרים הפוכים לגמרי(לפי מה שהבנתי אתה מרוצה מחייך..)

    לנעם,אינני יודע אם אתה מכיר את ספרו של אלדוס הקסלי(לא קראתי אבל אני יודע את רעיונו המרכזי)הוא מתאר מצב של אנשים מאושרים,אבל זהו אושר שהשליטים מעניקים להם כדי שיוכלו להמשיך ושלו באזרחים,אני באופן אישי חושב שאושר עדיף על חירות התודעה ואני שעמוק בלב כל אדם חושב כך..
    אז כן בהקשר לתגובתך,אם היה סם או לא יודע מה שהיה נותן תחושה של אושר כביר,דוגמא שעולה לי לראש היא אהבה,אז ללא ספק הייתי חי עליו במשך כל חיי בלי לחשוב פעמיים…

  8. אגב, מישהו:
    בזמנו נעשה סקר של רמת התופעות הפוסט טראומטיות בילדים בישובי עוטף עזה.
    התברר שילדים דתיים סבלו מתופעות אלו הרבה יותר מחילונים.
    לכן אפילו ההצדקה העלובה של "לחיות בגן עדן של שוטים" אינה עומדת לזכות הדת.

  9. מישהו והנביא:
    יש בעיה גדולה מאד עם אמונה דתית וחלק מבעיה זו הוא שרוב מעשי הרצח הממוסדים והמאורגנים נעשו תחת חסותה.
    עכשיו – לפני שמישהו מכם שולף לי את השטות השחוקה של מלחמת העולם השנייה אני חוזר ואומר גם כאן שגם תורת הגזע הייתה תורה דתית (דת – במשמעותה המילולית – היא מערכת חוקים. מבחינה זאת לא חשוב אם יש בה אלוהים או לא. במשמעות שאני משתמש במילה – כוונתי למערכת חוקים שמקורה מתיימר להיות מחוץ לאדם וכזה שלא ניתן לשינוי על ידי האדם).
    יש לדת (כמו לכל סם) רמות שונות של התמכרות.
    זה בדיוק כמו עם סמים – אפשר להתנגד להם, אפשר להיות סלחני כלפיהם מבלי לצרוך אותם, אפשר לצרוך רק סמים קלים, ואפשר להיות מכור ללא תקנה לסמים קשים.
    העניין הוא שצורכי הסמים הקלים – מעבר לעובדה שנטייתם להתדרדרות לסמים קשים אינה מבוטלת, גם נותנים לגיטימציה וגב למכורים הקשים.
    הם עצמם מקבלים לגיטימציה מן הסלחנים שאינם צורכים ובסופו של דבר ברור שללא הסלחנות מצד אלה שאינם צורכים היו גם הרבה פחות מכורים קשים.

  10. מישהו,

    כתבת: "אין שום בעיה עם אמונה דתית היא ממלאת את האדם בתקווה ובאושר "

    על זה כבר נאמר ע"י מישהו (לא זוכר מי):

    "כך גם הבקבוק אצל השיכור"

  11. למיכאל אני לא אדם דתי ומאוד מתענין במדע .כמו כן אני קורא נאמן של האתר כולל התגובות המענינות ,אני יודע שאתה אנטי דת מובהק ויש צדק מסוים בהשקפת עולמך אבל יש להפריד בין הלולבים השחורים אוכלי החינם בקיצור העלוקות לבין חובשי הכיפות הסרוגות אשר משרתים בצבא ביחידות מובחרות ולאחר מכן עובדים ותורמים לכלכלת ישראל, ולא מיתעלקים על משלמי המיסים. אין לי בעיה שכל אחד יאמין במה שהוא רוצה כל עוד אין כפיה דתית ואין ניצול כואב של החברה הישראלית

  12. למיכאל
    אין שום בעיה עם אמונה דתית היא ממלאת את האדם בתקווה ובאושר אתה יכול לעשות סקר בנושא.
    הבעיה מתחילה כאשר ישנה קנאות דתית שהיא אחת הצרות הגדולות של האנושות.
    לדעתי יש לשלב בין לימודי מדע שהם הלימודים החשובים ביותר לבין הדת שנותנת כנ"ל אושר,הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא כמו הפרופסור המצוין שבכתבה.
    אגב אני אתאיסט שחושב שלאמונה יש תועלת רבה בהנחה שהאושר הוא גם מטרתו של המדע ובכלל של כל אדם אחר

  13. שלומית:
    לדעתי יש להצטער על כל תינוק שנשבה בשבי הדת.
    אגב, כל חובשי הכיפה הם יהודים כך שאחוז חובשי הכיפה בעולם קטן בהרבה מפרומיל אחד.
    אבל אפילו אם לא נגביל את עצמנו לאמונה במפלצת הספגטי המעופפת שצוותה על עמה הנבחר לרצוח מחללי שבת ונתנה לו להירצח בשואה ונסתפק באמונה באלוהים באופן כללי, אפשר ללמוד משהו מן הסקר הזה:
    http://www.stephenjaygould.org/ctrl/news/file002.html
    רואים בו שבאופן כללי – ככל שעולות ההשכלה והאינטליגנציה – כך פוחתת האמונה באלוהים.

  14. לשלומית.
    הסיבה לכך שהידיעות לא מתפרסמות מיידית הוא שצריך לעשות איזון בין ידיעות מתוחמי מדע שונים, בין מחקרים לידיעות אחרות. המגבלה שהטלנו על עצמנו כדי להראות את העדכונים האחרונים לפי נושאים היא שיש מקום רק ל-5 ידיעות חדשות מאותו יום בדף הבית. אם אנחנו מעלים יותר מדי בבת אחת, יש ידיעות ששוקעות למטה לפני שהגולשים הספיקו לראות אותן. לפני זה הראינו פשוט את 25 הידיעות העדכניות ביותר לפי סדר הכנסתם והיה קצת יותר מרחב תמרון. אם כי אז היה חסרון של אי היכולת להציג ערוצים רלוונטיים.
    ויש עוד כל מיני סיבות, חלקן תלויות בקשרים עם אתרים אחרים.
    וגם ככה , האתר מתעדכן בלמעלה מאלף אייטמים בשנה.

  15. לאבי, למה הידיעות לא מתפרסמות מיד בתום הכתיבה/טעינה שלהן לאתר ? מצד מקביל מאחר ואני מצטערת על התגובות של האנונימי אני חושבת שאתה צודק וזמן הפרסום לא רלוונטי ולא לעניין מאחר והאתר עצמו כלי תקשורת שאינו שומר שבת.
    לאנונימי, לא הצלחתי להבין איך דווקא באתר כזה אתה כותב את מה שאתה כותב ואני בטוחה שבקרב המדענים והיותר נאורים ממך יש חובשי כיפה, בכל מקרה העובדה שאתה אנונימי מאוד תורמת לתוכן של דבריך…
    ברכות לפרופסור

  16. תודה על העדכון, מדובר בפיצ'ר חדש. אעדכן את מפתח האתר שיש בעיה איתו.
    באשר לנושא התזמון – לא הבנתי מה הבעיה, הרי גם הידיעה מהטכניון על בן אליעזר היא בת כשלושה ימים. יש הירארכיה באתר, שבו מתפרסמות קודם כל הידיעות המדעיות, אך ככלי התקשורת היחיד כמעט של ההשכלה הגבוהה בישראל אני סבור שיש מקום גם להודעות מהסוג של מינויים באקדמיה או סוגיות כמו עדיפויות בחינוך, גם אם חלפו יומיים או שלושה.

  17. חבל על נושא התזמון.
    רציתי לשאול: סימנתי שאני רוצה לקבל הודעה למייל אם מישהו רושם תגובה. למה לא קיבלתי ?

  18. שלומית, יש צדק בדברייך, באמת חבל שהוא חובש כיפה.

  19. יפה, רק חבל שהנבחר חובש כיפה ואתם מעלים את הפרסום בשבת 15.05.2010,
    היה מן הראוי לחכות עוד יום עם הפרסום, או לפרסם בשישי עד כניסת השבת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן