ננו-חלקיקי זהב להעשרת מוצרים יומיומיים

ד"ר אדריאן פוקס. צילום: אריקה פיש, אוניברסיטת קווינסלנד

צבעים יציבים, שיטות לטיהור מים, מחשבים מהירים יותר, סוליות נעליים קשיחות יותר, וטלוויזיות קלות-משקל וזולות יותר – כולם אפשריים היום לאחר שמדענים מאוניברסיטת קווינסלנד באוסטרליה מצאו שיטה לפזר ננו-חלקיקי זהב באופן אחיד בתוך פלסטיק.

החוקר Adrian Fuchs, מביה”ס למדעים הכימיים והפיסיקליים, אמר כי השיטה שהוא פיתח הייתה מודל לפיזור מתכות בצורת ננו-חלקיקים בתוככי חומרים פולימריים או פלסטיק.

“התכונות של מתכות משתנות כאשר הן בצורת ננו-חלקיקים, ועל-כן, שילוב התכונות הייחודיות של ננו-חלקיקים מתכתיים עם פלסטיק מוביל לטווח חדש לחלוטין של חומרים מרוכבים שיוכלו לשמש עבור פיתוח זרזים חדשניים, העברת תרופות וציפויים,” מסביר החוקר הראשי.

“צבע הוא בבסיסו פלסטיק, כך שאם מוסיפים אליו ננו-חלקיקי זהב הם הופכים אותו לעז ויציב יותר.” החוקרים מציינים עוד כי זהב הינו מוליך טוב והופך לזרז יעיל כאשר הוא מעורבב עם מתכות שונות.

“אם מערבבים ננו-חלקיקי זהב עם דו-תחמוצת הטיטאניום בנתך פלסטיק, ניתן לקבל זרז יעיל לטיהור מים – רכיב הטיטאניום קולט את האור וממיר אותו לחשמל, הזורם בתוככי הזהב המוליך,” מסביר החוקר.

החוקרים מסבירים כי השיטה החדשנית שלהם לפיזור ננו-חלקיקים בתוככי פלסטיק תוכל לשמש גם עבור אחסון תרופות במעטפת פלסטיק כך שהן תוכלנה להיבלע ולשמש לאיתור סרטן ולהשמדתו.

1. אז הכל הופך זהב. אם כך גם כוס פלסטיק פשוטה, יהיה צורך לבטח ולאחסן בכספת.

2. אבל למרות זאת ננו חלקיקי זהב זה ממש מעט- ולכן עם אונקית אחת אפשר לשפר מאוד את הכלכלה.
    עם שיווק נכון לאנשים הנכונים ולחברות הנכונות ואפשר שזה יהיה הדבר הבא.

3. מחיר אונקית זהב 1250 דולר, במחיר כזה לא תהיה כדאיות כלכלית לשמוש נרחב בזהב.