קריאה להרחבת החיפוש אחר חיים בחלל

כוכבי לכת דמויי צדק או דמויי מאדים מעבר למערכת השמש שלנו צריכים אף הם להיות מוקד לחיפוש אחר חיים, אומר אסטרופיסיקאי בריטי. פרופ' תים ניילור Naylor מאוניברסיטת אקסטר, אומר כי כוכבי לכת שאינם מזכירים את כדור הארץ אינם צריכים לזכות להתעלמות.
“אם אנו יכולים למצוא יצורים חיים באזורים קיצוניים על פני כדור הארץ כמו למשל במעינות מים חמים בקרעית האוקיאנוס, אנו יכולים למצוא אותם גם בענקי גז מחוץ למערכת השמש שכבר גילינו למעלה ממאה מהם.
הוא קורא לביולוגים לשרטט פרמטרים חדשים ליצורים חיים חוץ ארציים המבוססים על הידע אודות היצורים העמידים ביותר על כדור הארץ.
חיידקים המשגשגים במעינות חמים רותחים או באגנים וולקניים מותחים את הגבולות של התנאים הנדרשים לתמיכה בחיים. לפי פרופ' ניילור, הדבר מגביר את הסיכוי של מציאת חיים על כוכבי לכת שאינם דומים לכדור הארץ ואשר מקיפים שמשות אחרות. מומחים בינלאומיים נפגשי םהשבוע באוניברסיטת אקסטר בדרום מערב אנגליה, כדי לדון בשאלה מהם התנאים הדרושים לחיים בעולמות אחרים. הסימפוזיון עשוי להוביל למחקר ברשימה ההולכת וגדלה של כוכבי לכת חוץ שמשיים שהתגלו עד כה. רבים ממאה כוכבי הלכת הם ענקי גזים הקרובים מאוד לשמש שלהם, ושעד כה נהגו המדענים להתעלם מהם בכל הקשור לסיכוי למצוא עליהם חיים.
אם אנו יכולים למצוא חיידקים תרמופיליים (אוהבי חום), זה מראה שהחיים יכולים לקבל דריסת רגל על ענק גזי.
בארה”ב ובאירופה מכינים כמה טלסקופי חלל שישמשו לחיפוש כוכבי לכת קטנים יותר סביב כוכבים אחרים. הפרויקט השאפתני ביותר הוא ככל הנראה דארווין, תוכנית של סוכנות החלל האירופית להציב טלסקופים במרחק 1.5 מיליון קילומטרים מכדור הארץ. צי של ששה טלסקופים ינסה להצביע על עולמות אחרים היכולים לשמש בית לחיים. “עם כל כך הרבה כוכבים לבחור מהם, המועמדים העיקריים יהיו הקרובים ביותר והדומים ביותר לכדור הארץ, אך לא כל המדענים מסכימים. צייד כוכבי הלכת הבריטי ד”ר היו ג'ונס מאוניברסיטת ג'והן מור בליברפול אומר כי אנו צריכים לקבל נתונים טובים יותר על התנאים לחיים בסביבות שונות לפני ששולחים פרויקטים יקרים כמו דארווין.
תרמופילים בכל מגוון סביבות יכולים להיות חלק מהחיפוש אחר חיים”, אמר. ואולם כאשר אני משגר משימות כאלה, תהיה בושה אם לא נתכנן אותם כך שיחפשו כוכבי לכת הדומים לכדור הארץ.”