קונסורציום COSMOS של פרופ’ סטיבן הוקינג ו-Miracle בחר בטכנולוגיית SGI למחקר המפץ הגדול וכוכבי לכת מחוץ למערכת השמש

את שיתוף הפעולה המחקרי מוביל פרופ’ סטיבן הוקינג, שאנשיו בחרו בדור הבא של מערכת המחשוב עם זיכרון משותף SGI UV

תפיסת אמן זו מראה "צדק חם" ושני ירחים היפותטיים שלו כאשר כוכב הדומה לשמש שלנו נמצא ברקע. כוכב הלכת משדר כל הזמן זוהר קטבים המונעים בידי פגיעת חומר מהשמש. David A. Aguilar (CfA(

ענקית מיחשוב העל, SGI הודיעה כי קונסורציום COSMOS של סטיבן הוקינג ושל Miracle (יוניברסיטי קולג’ לונדון) בחר ב- SGI כשותף טכנולוגי מועדף עבור מערך הזיכרון המשותף שלהם, כחלק של שת”פ Dirac לחקר האטומים.

זהו המשך של המאמץ הלאומי המבוצע ע”י קונסורציום קוסמוס של פרופ’ הוקינג, המבוסס על מחקרים באוניברסיטת קיימברידג’.

הודעה זו מרחיבה את הקשרים ארוכי השנים בין SGI וקונסורציום קוסמוס, ותאפשר לארגונים רב-תחומיים אלה לפתור אחדים מאתגרי המחשוב המסובכים ביותר של זמננו, ולמצוא תשובות לשאלות משמעותיות ביותר.

שת”פ Dirac HPC קבע כי מכונת זיכרון משותף זאת הנה אחת מעדיפויותיו הגבוהות ביותר. המימון עבור הציוד מתוכנן כחלק מהשקעה של 158 מיליון ליש”ט בתשתית מחשוב שתמומן ע”י ממשלת בריטניה.

“השת”פ עם SGI יאפשר לחוקרים המשתמשים במחשב העל של COSMOS ברחבי בריטניה, לקדם את התוכנית השאפתנית של מחקר היקום ופלנטות מחוץ למערכת השמש”, אמר פרופ’. פול שלארד, מנהל המרכז לקוסמולוגיה תיאורטית באוניברסיטת קיימברידג’. “הגמישות שלא תאמן והסקלאביליות של פתרון מחשוב עתיר ביצועים זה של SGI מהדור הבא, מאיץ את עבודתנו עם ניצול מערכי נתונים גדולים ומעקב אחרי סימולציות מורכבות”.

מערכת SGI UV החדישה ביותר שנבחרה, תכלול 1,856 ליבות של מעבדיXeon Intel ו- 14.8 טרה-בייט זיכרון מטמון משותף.

אינטל מספק תצורה זאת עד 32 מעבדי-עזרMIC (“ליבות משולבות רבות”), והמערכת תכלול את טכנולוגיה חיבוריות NUMAlink6 החדישה ביותר, שהותאמה לגישת נתונים בעלת latency נמוך ביותר, כמו גם תקשורת מהירה לשימושים כלליים.

ישראל וינמן, מנהל פעילות SGI ב-TNN, נציגת SGI בישראל מציין כי הבחירה בפלטפורמת הזיכרון המשותף של SGI קודמה ע”י הצורך של הקונסורציום להקל על החוקרים להריץ בעיות עתירות חישוב ולהאיץ את זמן קבלת הפתרונות בתחום זה המתקדם במהירות.

מחשב העל קוסמוס יהיה Shared Memory Node בתוך אתר Dirac HPC. מחשב העל ישרת את צרכי המחשוב של קוסמולוגים ואסטרופיזיקאים בבריטניה, ועם האספקה תהיה זו המערכת הגדולה מסוגה באירופה ומערכת SMP הראשונה בעולם המתאפשרת עם טכנולוגיית Intel MIC.