אסטרואיד גדול יגיע היום לנקודה הקרובה ביותר לכדה”א אך לא יהווה סיכון

עם זאת, עדיין מדובר במרחק גדול מזה של הירח

ביום שני הקרוב, בשעות הערב, אפשר יהיה לראות אסטרואיד בנקודתו הקרובה לכדור הארץ, ועם זאת, המרחק שלו מכדור הארץ יהיה עדיין גדול ממרחק הירח מכדור הארץ.

המדענים עוקבים מקרוב אחר אסטרואידים החולפים ליד כדור הארץ. אסטרואיד גדול כזה אמור לחלוף לידנו בימים הקרובים, אך לא יגרום לכל סכנה. האסטרואיד, שקוטרו מוערך ב-800 מטרים בערך, יחלוף כ-433 אלף ק”מ מכדור הארץ, רק מעט רחוק יותר ממרחק הירח מאיתנו. ביום שני בערב ניתן יהיה לצפות בו באמצעות טלסקופים של חובבים.

האסטרואיד 2004 XP14, אינו מאיים על כדור הארץ, אומר דון יאומנס, העומד בראש פרויקט עצמים קרובי ארץ של נאס”א.

“כדי לצפות בו, יש להביט לעבר קבוצות הכוכבים פרסאוס, קסיופיאה וקפאוס. הוא ייראה כנקודה נעה על רקע הכוכבים,” אומר רוג’ר סינוט (Sinnott) ממגזין סקיי אנד טלסקופ.

האסטרואיד צפוי לחלוף על פני כדור הארץ בהזדמנויות נוספות, אך המדענים מאמינים כי עד אז עוד יחלפו שנים רבות. האסטרואיד שהתגלה ב-2004 הוא הגדול מבין כמה עשרות אסטרואידים שחלפו ליד כדור הארץ בשנים האחרונות. “התקרבות כזו נחשבת נדירה לגבי עצמים בגודל כזה,” אומר יאומנס.

מדענים אמריקנים ישתמשו באלומות מכ”מ במצפה גולדסון במדבר מוחאבי, כדי ללמוד עוד על-אודות צורתו של האסטרואיד, וינסו גם לנתח את מסלולו העתידי.

אסטרואיד זה הוא אחד מבין 783 אסטרואידים שסווגו כבעלי סיכון פוטנציאלי, על ידי המרכז לכוכבי לכת קטנים בקיימברידג’ מסצ’וסטס, בשל גודלו וקרבתו לכדור הארץ.

ניסוח ועריכה: ח. י. גליקזם, תרגומים וכתיבה טכנית