סיקור מקיף

הלווין עמוס 3 יהיה לוויין התקשורת המערבי הראשון שיוזרק ישירות למסלול

העלאת הלווין למסלול באמצעות השלב השלישי של טיל הזנית תחסוך בדלק, ותאפשר להאריך את חייו הפעילים של הלווין מ-12 ל-18 שנים, אמר מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק בסיור עיתונאים במתקן ההרכבה של עמוס  3

(פרטים נוספים ותמונות – בהמשך היום)

הלוויין עמוס 3, שאמור להיות משוגר בתחילת 2008 מקזחסטן יהיה הלוויין המערבי הראשון שישתמש בטכנולוגיה של הזרקה ישירה למסלול גיאוסטציונרי באמצעות השלב השלישי של טיל הזניט. פעולה זו תחסוך דלק רב שבלוויינים עמוס 1- ו-2 שימש להעלאת הלווין ממסלול מעבר נמוך למסלול גיאוסטציונרי בגובה 36 אלף קילומטרים. כעת יידרש דלק רק לצורך הסעתו של הלוויין לנקודה המדויקת במסלולו ולא להעלאת הגובה. כך סיפרו מנהלי חברת חלל ומנהלי פרויקט עמוס 3 בחברת חלל ובתעשיה האווירית בסיור עיתונאים שנערך הבוקר (ה') במתקן ההרכבה של עמוס 3 ביהוד.

מנכ"ל חברת חלל, דוד פולק, אמר כי  הפעולה הזו תאפשר להאריך את חייו הפעילים של הלווין מ-12 ל-18 שנה בלא תוספת מחיר. לשש שנים נוספות אלה שווי כלכלי רב, ובחברת חלל מקווים שהם ימכרו את שירותיו בשווי מצטבר של למעלה מחצי מיליארד דולרים. כבר כעת – חודשים אחדים לפני השיגור יש ללוין צבר הזמנות של כ-160 מיליון דולרים. שיגור הלוויין עמוס 3 מתוכנן לתחילת 2008 מבייקונור שבקזחסטן על גבי טיל זניט מתוצרת אוקראינה באמצעות החברה הרוסית SIS.

בעוד שבועות אחדים יוטס הלווין במכולה מיוחדת, שנבנתה במיוחד עבורו למתקן הרעדה בגרמניה, כדי שיעבור בדיקות עמידתו ברעידות השיגור ובתנאי החלל. רק לאחר מכן הוא יועבר לשיגור בקזחסטן.

במתקן מיוחד בגרמניה. דוד פולק, מנכ"ל חברת חלל תקשורת ומנהלי פרויקט עמוס 3 בחברת חלל ובתעשיה האווירית – דודי זוסימן וציון שגיב (בהתאמה) הציגו את תכונותיו של הלוויין.

מנהל פרויקט עמוס 3 בחברת חלל, דודי זוסימן אמר כי הלוויין עמוס 3 יחליף בנקודה בחלל הנמצאת על קו המשווה, בקו האורך 4 מעלות מערב, את עמוס 1, שסיים את חייו הפעילים, למעלה משנתיים לאחר המועד המתוכנן.
פולק מוסיף כי עלות בניית הלווין ושיגורו מסתכמים ב-170 מיליון דולר. עמוס נבנה עבור חברת חלל על ידי התעשיה האווירית, ואנשיה גם מפקחים על הלוויין בכל משך חייו 24 שעות ביממה, כדי לתת מענה לפניות הלקוחות – שהם חברות כמו יס בישראל ו-HBO באירופה. עמוס 3 יצטרף בנקודה זו לעמוס 2 הנמצא בה מאז סוף 2003. לדברי פולק, ללווין עמוס 3 תהיה מלבד 12 המשיבים של 72  מגהרץ שיעבירו שידורי טלוויזיה דיגיטליים (בתדר Ku) גם שני משיבים ברוחב של 500 מגהרץ כל אחד בתחום ה-Ka – משיבים אלה יאפשרו להעביר תקשורת נתונים ברוחב פס גבוה.  כמו כן הותקנו על הלווין שני משיבים בעלי אלומות ניידות שניתן יהיה להפנות אותם לאיזורי ביקוש גם לאחר שיגור הלווין, בנוסף לאזורים אליהם מופנים המשיבים הקבועים – המזרח התיכון, מרכז אירופה והחוף המזרחי של ארה"ב
בנוסף, חתמה חברת חלל עם התעשיה האווירית על חוזה לבניית עמוס 4 שיאפשר לחברה לחדור לשווקים חדשים.
"מהנקודה ב-4 מעלות מערב אנו משרתים את המזרח התיכון, יש לנו אלומה לאירופה ולחוף המזרחי בארה"ב. אנחנו רוצים להתרחב מספק בינלאומי להיות ספק גלובלי – שיכול פחות או יותר לכסות חלקים נרחבים מהצרכים על פני כדור הארץ. עמוס 4 יוצב לעומתם בנקודה בקו של הודו, המקום נבחר לפי האפשרויות והנוחיות למצוא אישורים לשידורים. מהנקודה הזו שהיא מזרחית יותר הוא יוכל לראות מיפן עד איזור המזרח התיכון ואז נוכל להעביר שידורים מיפן לארה"ב.

5 תגובות

  1. מישהו יכול לפרסם על כל הלוונים ששיגרה ישראל לחלל ואת תפקידם וכו'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן