סיקור מקיף

חלל-תקשורת השיקה את פעילות עמוס2 בגרמניה

צופה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים במהלך תקופת ההסכם עם PrimaCom – חברת הכבלים הרביעית בגודלה בגרמניה * החברה תגייס בבורסה 650 מיליון שקלים

 
5.5.2004
 
מאת: אבי בליזובסקי 
 

בתמונה מימין לשמאל: כריסטיאן שייבלר – מנהל כלכלי של מחוז לייפציג, קובי קרת -סמנכ”ל שיווק ומכירות בחלל-תקשורת, וולטר שטיינבך – נשיא מחוז לייפציג ויאן קירשר – מנכ”ל פרימה-קום באירוע השקת פעילות עמוס2 בגרמניה

חלל-תקשורת (Spacecom) השיקה את פעילות עמוס2 בגרמניה באמצעות חברת פרימה-קום (PrimaCom). באוקטובר 2003 נחתם הסכם בין חלל-תקשורת לפרימה-קום – חברת הכבלים הרביעית בגודלה בגרמניה. ההסכם נחתם לתקופה של 12 שנים, וחלל תקשורת צופה הכנסות של עשרות מיליוני דולרים במהלך תקופה זו. ההסכם עם חלל-תקשורת יאפשר לפרימה-קום להפיץ חבילות טלוויזיה דיגיטליות למרכזי כבלים. מדובר בשירות חדשני מסוגו, שכן עד היום היה קיים בגרמניה שידור אנלוגי בלבד. השירותים יגיעו למיליוני בתי אב בגרמניה, וכן בקנטונים דוברי הגרמנית בשוויץ ואוסטריה.

השקת השירות צוינה באירוע חגיגי שנערך בלייפציג, גרמניה, בהשתתפות בכירים מחברת
פרימה-קום ומהממשל המקומי.

עמוס2 ייקלט במרכזי הכבלים של פרימה-קום באנטנות של 1.2-1.5 מטר, באיכות מעולה. השירותים שיסופקו למנויים כוללים: חבילת ערוצים (סרטים, מדע, ארוטיקה, מוסיקה, ספורט ועוד) בשפה הגרמנית; ערוצי סרטים בתשלום; חבילות ערוצים המיועדים למיעוטים בגרמניה (בטורקית, רוסית, פולנית, איטלקית וספרדית).

קובי קרת, סמנכ”ל שיווק ומכירות בחלל-תקשורת, אמר: “פרימה-קום היא לקוח אסטרטגי עבור חלל-תקשורת, שכן היא מהווה למעשה את כניסתנו לשוק הגרמני. ההסכם עימה הינו לכל אורך חייו של עמוס2, ואנו צופים כי הוא יתרחב בהמשך, ויכלול מעבר להרחבת התכנים גם הרחבת סוג השירותים, דוגמת אינטרנט לווייני”.
 חלל תקשורת עשויה לגייס 650 מיליון שקל   
 חברת שירותי הלווין עשויה גם להכניס שותף. מנכ”ל החברה: “גופים זרים כבר מביעים עניין”. מתכננת לשגר עוד שני לווינים ב-5 השנים הקרובות
 
23.4.2004 
 מתקפת ההנפקות על הבורסה התל-אביבית גוברת, ועומדת בקרוב בפני שיא חדש. זאת על רקע תוכניתה של חברת חלל תקשורת לגייס כ-650 מיליון שקל בשוק המקומי, בדומה לגיוס שביצעה בשנת 2000. הגיוס יתבצע באמצעות אג”ח, אשראי מהבנקים והנפקת מניות.

כמו כן בוחנת החברה להכניס שותף. “בקרוב מאוד נגיע לשוק ההון, אך לפני כן עלינו לגבש תמונה כוללת של הפעילות העתידית שלנו, ולפיה לגזור את אופי הגיוס”, אמר דוד פולק, מנכ”ל חלל תקשורת. פולק מציין, כי מספר גופים זרים מביעים עניין בהשקעה בחברה. עם זאת, פולק נזהר בדבריו ומזכיר כי הגיוס הקודם של החברה, בהיקף 150 מיליון שקל, לא התנהל על מי מנוחות. בשנת 2000 נאלצה החברה לבצע את הגיוס בתנאי שוק לא קלים, על רקע הנפילות בשוקי ההון בעולם.

הגיוס הצפוי הוא חלק מתוכנית התרחבות החברה במסגרתה היא עתידה לשלוח שני לוויינים נוספים-“עמוס 3” ו “עמוס 4” – במהלך 5 השנים הקרובות. עלותו של כל לווין נאמדת בכ-140 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי צפוי לממן את שיגורו של “עמוס 3”. שנתיים לאחר מכן, מתכננת החברה גיוס הון נוסף למימון “עמוס 4”.

פעילים גם בארה”ב

חלל תקשורת עוסקת באספקת שירותי לווין, ונמצאת בבעלות של התעשייה האווירית, יורוקום וקבוצת מר. לחברה פעילות ענפה במרכז ובמזרח אירופה, והיא מספקת שירותים גם לחוף המזרחי בארצות הברית. כמו כן מספקת החברה שירותי לווין לחברת יס.
 
 

תגובה אחת

  1. בימים האחרונים אין באפשרות חברי בחו"ל לצפות בערוצי הטלביזיה הישראליים (10,22) .
    כולי תקווה שתוכלו להתגבר על התקלה.
    אשמח לקבל תשובה מכם.
    בכבוד רב
    אלברט

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.