בינה מלאכותית כתבה כמעט רבע מההודעות לעיתונות של חברות ב־2024

מחקר חדש שיתפרסם ב־Patterns מראה כי מאז השקתChatGPT , השימוש בבינה מלאכותית בכתיבה תאגידית, ממשלתית ובתחומים נוספים זינק ל־17% בממוצע – כאשר בהודעות לעיתונות טכנולוגיות השיעור מתקרב לרבע מכלל התכנים

בינה מלאכותית כותבת ומשכתבת הודעות לעיתונות. <a href="https://depositphotos.com. ">המחשה: depositphotos.com</a>
בינה מלאכותית כותבת ומשכתבת הודעות לעיתונות. המחשה: depositphotos.com

מאז 2022 משתמשות חברות אמריקניות, צרכנים ואף האו״ם במודלים גדולים לשפה – מערכות בינה מלאכותית כמוChatGPT , שנועדו להפיק טקסטים הדומים לכתיבה אנושית. מחקר חדש שיתפרסם ב־2 באוקטובר בכתב העת Patterns מבית Cell Press מגלה כי ב־2024 נכתבו בממוצע 17% מהטקסטים שנבחנו באמצעות בינה מלאכותית – ממודעות דרושים ועד להודעות לעיתונות – מגמה שלדברי החוקרים צפויה להימשך.

"זוהי הסקירה המקיפה הראשונה של כתיבה בסיוע בינה מלאכותית בתחומים מגוונים," מסביר החוקר הראשי פרופ' ג'יימס זו מאוניברסיטת סטנפורד. "ראינו דפוסי אימוץ אחידים בקרב מגוון רחב של גורמים, והכול מצביע על עלייה עקבית בשנתיים האחרונות."

החוקרים הפעילו כלי לזיהוי כתיבה בבינה מלאכותית שפיתחו בעבר, ובדקו באמצעותו ארבעה תחומי כתיבה: תלונות צרכנים בארה״ב, הודעות לעיתונות של חברות, הודעות לעיתונות של האו״ם ומודעות דרושים. הם אספו טקסטים שפורסמו מינואר 2022 ועד ספטמבר 2024 והריצו אותם דרך התוכנה.

תלונות צרכנים: החוקרים ניתחו למעלה מ־687 אלף תלונות שהוגשו ללשכת ההגנה הפיננסית לצרכנים בארה״ב בין 2022 ל־2024. נמצא כי כ־18% מהן נכתבו ככל הנראה בידי בינה מלאכותית.

הודעות לעיתונות: מתוך שלוש פלטפורמות מרכזיות לפרסום הודעות – Newswire, PRWeb ו־PRNewswire , עלה כי מאז השקתChatGPT , כמעט רבע מההודעות נכתבו בידיAI . השיעור הגבוה ביותר נרשם בתחום המדע והטכנולוגיה כבר בסוף 2023.

מודעות דרושים: במודעות של חברות גדולות כמו לינקדאין השימוש היה נמוך יחסית, אך בקרב חברות קטנות נמצא כי כ־10% מהמודעות נכתבו או נערכו בסיוע בינה מלאכותית.

הודעות האו״ם: באנגלית חל זינוק מ־3% בתחילת 2023 ליותר מ־13% בסוף 2024.

בסך הכול עלה שיעור התוכן שסווג ככתוב בעיקר בידי AI מ־1.5% לפני השקת ChatGPT בנובמבר 2022 ליותר מ־15% באוגוסט 2023. לאחר מכן קצב האימוץ הואט, והגיע לכ־17% באוגוסט 2024.

החוקרים מציינים כי מדובר בהערכה שמרנית, מאחר שהכלי לא מצליח לאתר במדויק טקסטים שעברו עריכה אנושית משמעותית.

החוקרים מעריכים שהשימוש ימשיך לעלות אך בקצב מתון יותר. לדבריהם, "כמו כל טכנולוגיה חדשה, קשה לומר אם המודלים האלה 'טובים' או 'רעים'. הם עדיין טועים, ואם אנשים יפקידו בידיהם את כל העבודה בלי לבדוק – זה עלול להוביל לשגיאות."

להשתמש בבינה המלאכותית בתבונה

באתר הידען אנו משתמשים בבינה מלאכותית בתהליך הכנת הכתבות. ראשית אף אחד לא ממציא גם לא עורך האתר. כל הכתבות מבוססות על מחקרים שעברו ביקורת עמיתים, עם או בלי תיווך של דוברי האוניברסיטאות, לדוגמה אתר EUREKALERT של האגודה האמריקנית לקידום המדע (המו"לית של כתב העת סיינס). החומרים מתורגמים, עוברים בדיקת עובדות, שואלים הרבה שאלות את הבינה המלאכותית עד שיוצאת כתבה ברורה.

הבינה המלאכותית עוזרת גם ב-SEO בכך שהיא עוזרת לנסח כותרות, כותרות משנה, תגים, ביטויי מפתח ועוד. כרגע אנו משתמשים ברשיון PRO ולא בגרסה החינמית.

עוד בנושא באתר הידען:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.