סיקור מקיף

האיחוד האירופי קבע: איסור מכירת כלי רכב חדשים עם מנוע בעירה פנימית החל משנת 2035

ההחלטה תחייב מכוניות חדשות שיימכרו ב-2030 להוריד 55% מרמות הפליטה לעומת המכוניות שנמכרו החל מ-2021. שיעור זה גבוה הרבה יותר מהיעד הקיים של הפחתה של 37.5%. יתר על כן, טנדרים חדשים שיימכרו ב-2030 יצטרכו להגיע לרמת פליטה נמוכה ב-50% מאשר ב-2021. גם מכוניות חדשות וגם טנדרים צריכים להשיג אפס פליטה בשנת 2035

עמדת הטענת מכוניות חשמליות באמסטרדם.  <a href="https://depositphotos.com. ">איור: depositphotos.com</a>
עמדת הטענת מכוניות חשמליות באמסטרדם. איור: depositphotos.com

המועצה האירופית והפרלמנט האירופי הגיעו ב-27 באוקטובר להסכם להפחתת פליטות פד”ח של מכוניות חדשות ולהגעה לרמת אפס ב-2035. החוק המתוכנן יאסור  את מכירתם של כלי רכב חדשים עם מנועי בעירה פנימית מאותה שנה וככל הנראה יאיץ את המעבר של יצרניות הרכב לרכבים חשמליים. הפרלמנט והמועצה יצטרכו לאשר רשמית את ההסכם לפני שיוכל להיכנס לתוקף.

על פי הוול סטריט ג’ורנל, נתוני התאחדות יצרני הרכב האירופית מראים כי בשנת 2021 אחת מכל חמש מכוניות חדשות שנמכרו באיחוד האירופי הייתה חשמלית. הארגון ציפה שהמספר יגדל לשלוש מכל חמש עד סוף העשור.

ההחלטה תחייב מכוניות חדשות שיימכרו החל משנת 2030 להוריד 55% מרמות הפליטה לעומת המכוניות שנמכרו החל מ-2021. שיעור זה גבוה הרבה יותר מהיעד הקיים של הפחתה של 37.5%. יתר על כן, טנדרים חדשים שיימכרו מ-2030 יצטרכו להגיע לרמת פליטה נמוכה ב-50% מאשר ב-2021. גם מכוניות חדשות וגם טנדרים צריכים להשיג אפס פליטה בשנת 2035.

על פי ההסכם, הנציבות האירופית תציע כללים שיאפשרו למכור רק כלי רכב המונעים בדלקים ניטרליים  מבחינת פליטות הפחמן שלהם לאחר 2035. יצרניות רכב המייצרות פחות מ-10,000 כלי רכב בשנה יכולות לבקש יעד פליטה פחות נוקשה עד 2036.

בנוסף, ההסכם מחייב את הנציבות האירופית לבחון בשנת 2026 את ההתקדמות לקראת אפס פליטות . החוק המתוכנן עדיין צריך להיות מאושר על ידי המדינות החברות באיחוד

כמה יצרניות רכב אירופיות, כולל סטלנטיס ופולקסווגן, כבר הודיעו כי הן מתחייבות מרצונן  לייצר כלי רכב חשמליים בלבד החל משנות ה-2030 .

סטלנטיס מכוונת ל-100% מכירות רכב חשמלי באירופה ו-50% בארה”ב עד 2030, ואילו המנכ”ל שלה, קרלוס טבארס, אמר כי חשמול הוא טכנולוגיה שנבחרה על ידי פוליטיקאים במקום על ידי התעשייה.

המנכ”ל טען כי יש להתייחס ברצינות רבה יותר לדגמים היברידיים. לדבריו, יצרניות הרכב יצטרכו להעביר את העלויות הנוספות של ייצור כלי רכב חשמליים ללקוחות באופן בלתי נמנע.

הוא גם הציע להחיל שיעורי מס רכישה נמוכים יותר על כלי רכב חשמליים כדי לקזז את המחיר. לדבריו, אין להחיל את אותו שיעור מס על כלי רכב חשמליים ולא חשמליים, שכן אלה האחרונים פוגעים יותר בסביבה.

עוד בנושא באתר הידען:

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.