נאס”א הכריזה על ארבעת האסטרונאוטים שיקיפו את הירח במשימת ארטמיס 2, לראשונה מאז אפולו

בין הארבעה ויקטור גלובר ששהה חצי שנה בתחנת החלל הבינלאומית, אך בנאס”א מדגישים משום מה את צבע עורו וכן כריסטינה המוק קוק – האישה הראשונה שתטוס למסלול הירח

הצוות של משימת ארטמיס 2 של נאס"א (משמאל לימין): האסטרונאוטים של נאס"א כריסטינה המוק קוק, ריד ווייזמן (יושב), ויקטור גלובר והאסטרונאוט של סוכנות החלל הקנדית ג'רמי הנסן. קרדיט: נאס"א
הצוות של משימת ארטמיס 2 של נאס”א (משמאל לימין): האסטרונאוטים של נאס”א כריסטינה המוק קוק, ריד ווייזמן (יושב), ויקטור גלובר והאסטרונאוט של סוכנות החלל הקנדית ג’רמי הנסן. קרדיט: נאס”א

נאס”א וסוכנות החלל הקנדית הכריזו על ארבעת האסטרונאוטים שיקיפו את הירח בארטמיס 2, המשימה המאוישת הראשונה במסלול של נאס”א ליצור נוכחות ארוכת טווח על הירח לשם מדע וחקר באמצעות ארטמיס. הסוכנויות חשפו את אנשי הצוות ביום שני בבוקר באירוע באלינגטון פילד ליד מרכז החלל ג’ונסון של נאס”א ביוסטון.

“הצוות של ארטמיס 2 מייצג את אלפי האנשים שעובדים ללא לאות כדי להביא אותנו אל הכוכבים. זה הצוות שלהם, זה הצוות שלנו, זה הצוות של האנושות”, אמר מנהל נאס”א ביל נלסון. “האסטרונאוטים של נאס”א ריד ווייזמן, ויקטור גלובר וכריסטינה המוק קוק והאסטרונאוט של סוכנות החלל הקנדית ג’רמי הנסן, לכל אחד מהם יש סיפור משלו, אבל ביחד הם מייצגים את המוטו שלנו: מתוך רבים אחד. ביחד אנו פותחים עידן חדש של חקר עבור דור חדש של ספני וחולמי כוכבים – דור ארטמיס”.

התפקידים של חברי הצוות הם כלהלן: המפקד ריד ווייזמן, הטייס ויקטור גלובר, מומחית משימה 1 כריסטינה המוק קוק ומומחה משימה 2 ג’רמי הנסן. הם יפעלו כצוות כדי להפעיל סדרה שאפתנית של הדגמות במהלך טיסת הניסוי.

טיסת הניסוי של ארטמיס 2 שתארך בערך עשרה ימים תשוגר על גבי טיל מערכת השיגור לחלל, תוכיח את המערכות תומכות החיים של החללית אוריון ותתקף את היכולות והטכניקות שדרושות לבני אדם כדי לחיות ולעבוד בחלל העמוק.

“אנחנו חוזרים לחלל וקנדה נמצאת במרכז המסע המלהיב הזה”, אמר פרנסואה-פיליפ שמפן, השר האחראי על סוכנות החלל הקנדית. “הודות לשיתוף הפעולה רב השנים שלנו עם נאס”א, אסטרונאוט קנדי יטוס במשימה ההיסטורית הזאת. בשם כל הקנדים, ברצוני לברך את ג’רמי על היותו בחזית של אחת המשימות הכי שאפתניות אי פעם של האנושות. ההשתתפות של קנדה בתוכנית ארטמיס היא לא רק פרק מכונן בהיסטוריה שלנו בחלל, אלא גם עדות לידידות ולשותפות הקרובה בין שתי המדינות שלנו”.

הטיסה, שתמשיך את המשימה הלא מאוישת המוצלחת של ארטמיס 1 שהושלמה בדצמבר, תכין את הקרקע לאישה הראשונה ולאדם שאינו לבן הראשון על הירח במסגרת תוכנית ארטמיס ותסלול את הדרך למשימות חקר מאוישות ארוכות טווח עתידיות לירח, ובסופו של דבר למאדים. זאת גישת החקר “מהירח למאדים” של נאס”א.

“לראשונה מזה יותר מחמישים שנה, האנשים האלה – צוות ארטמיס 2 – יהיו האנשים הראשונים שיטוסו לקירבת הירח. בין חברי הצוות נמצאים האישה הראשונה, האדם שאינו לבן הראשון והקנדי הראשון במשימת ירח, וכל ארבעת האסטרונאוטים ייצגו את מיטב האנושות כשיחקרו לתועלת כולנו”, אמרה ונסה ווייש, המנהלת של מרכז החלל ג’ונסון.  “המשימה הזאת סוללת את הדרך להרחבת החקר המאויש של החלל העמוק ומציגה הזדמנויות חדשות לתגליות מדעיות, שותפויות מסחריות, תעשייתיות ואקדמיות ואת דור ארטמיס”.

הכירו את האסטרונאוטים של ארטמיס 2

זה יהיה המסע השני של ווייזמן לחלל, אחרי שהיה מהנדס טיסה בתחנה הבינ”ל במשלחת 41 ממאי עד נובמבר 2014. וייזמן רשם יותר מ-165 ימים בחלל, כולל כמעט 13 שעות כמוביל בהליכת חלל בשתי גיחות מחוץ לתחנה. לפני המינוי ווייזמן היה ראש משרד האסטרונאוטים מדצמבר 2020 עד נובמבר 2022.

המשימה תהיה טיסת החלל השנייה של גלובר, הוא היה בעבר טייס ב-SpaceX Crew-1 של נאס”א שנחתה ב-2 במאי 2021 אחרי 168 ימים בחלל. כמהנדס טיסה בתחנת החלל במשלחת 64, הוא תרם לחקירות מדעיות, הדגמות של טכנולוגיות והשתתף בארבע הליכות חלל.

גם עבור קוק משימת ארטמיס 2 תהיה טיסת החלל השנייה. היא הייתה מהנדסת טיסה בתחנת החלל במשלחות 59, 60 ו-61. קוק קבעה שיא של טיסת החלל הארוכה ביותר של אישה עם 328 ימים בחלל והשתתפה בהליכות החלל הראשונות של נשים בלבד.

הנסן המייצג את קנדה טס לחלל בפעם הראשונה. להנסן, קולונל בצבא הקנדי וטייס קרב לשעבר, יש תואר ראשון במדעי החלל מהקולג’ הצבאי המלכותי של קנדה בקינגסטון, אונטריו ותואר שני בפיזיקה מאותו מוסד בשנת 2000, עם התמקדות מחקר במעקב אחרי לוויינים עם שדה ראייה רחב. הוא היה אחד משני מגויסים שנבחרו על ידי סוכנות החל הקנדית במאי 2009 במסגרת קמפיין גיוס האסטרונאוטים הקנדיים השלישי ושימש כאיש תקשורת במרכז בקרת המשימות של נאס”א בג’ונסון, וב-2017 היה הקנדי הראשון שהוטל עליו לנהל מחזור אסטרונאוטים של נאס”א, ולנהל את  ההכשרה של מועמדים לאסטרונאוטים מארצות הברית וקנדה.

“אני גאה  מאוד בארבעת האמיצים האלה שיתחילו את המסעות שלנו לירח ומעבר לו”, אמר נורם נייט, מנהל פעולות הטיסה בג’ונסון. “הם בדיוק מה שסגל אסטרונאוטים צריך להיות: תמהיל של אנשים עם הרבה יכולת ומומחיות ועם הכישורים והנחישות להתמודד עם כל  מבחן כצוות. משימת ארטמיס 2 תהיה מאתגרת, ותבחן את הגבולות שלנו כשאנו מתכוננים להנחית אסטרונאוטים על הירח בעתיד. עם ריד, ויקטור, כריסטינה וג’רמי על ההגאים, אין לי ספק שאנו מוכנים להתמודד בפני כל אתגר שבו ניתקל”.

במסגרת משימות ארטמיס, נאס”א תשתמש בטכנולוגיות חדשניות כדי לחקור יותר מפני הירח מאי פעם. נשתף פעולה עם שותפים מסחריים ובינ”ל וניצור את הנוכחות ארוכת הטווח הראשונה על הירח. לאחר מכן נשתמש במה שנלמד על וסביב הירח כדי לעשות את הזינוק הענק הבא: שליחת האסטרונאוטים הראשונים למאדים.

1. תגיד אתה אמיתי? הם אומרים את זה בעצמם אבל אתם מסרבים לשמוע. כמו בכל סרט חייב להיות אישה, הומו, טרנס, שחור ואסייתי לפחות ככה נהיה עכשיו בפוליטיקה,בצבא ובמדע ובגלל זה סין משאירה אבק לארה”ב