ממתינים לסיבוב הספיריט לקראת הירידה לפני המאדים בהמשך השבוע

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/spirit120104.html

תמונת תצריף זו צולמה בידי מצלמת הניווט שעל גבי רכב המאדים ספיריט, והיא מייצגת מבט-על של הרכב כשהוא מתכונן להתגלגל מהנחתת אל אדמת המאדים.

החץ הצהוב מסמל את הכיוון שהרכב יכול להתגלגל בבטחה מהנחתת. הרכב תוכנן במקור לרדת ישר למטה מהנחתת (הצד הדרומי של התמונה) ואולם כרית אוויר בולמת את נתיבו. כדי לקחת את הנתיב לצפון מערב (120 מעלות ימינה), הרכב צריך להסתובב שלוש פעמים במגרש החניה הצר שלו.
(תצלום: נאס”א)

ראו עדכון מפורט בידיעה מאתמול
דף המבצע באתר של נאס”א

חדשות וואלה! מוסיפים
רכב החלל “ספיריט” השלים אמש את פריסתו, לקראת ירידתו מעל גבי הנחתת שהביאה אותו למאדים אל פני השטח של הכוכב. מדעני נאס”א שלחו לרכב החלל הוראות שהפעילו 12 מתקנים פירוטכניים בו בזמן, אשר פרסו את ששת גלגליו. ואולם כריות האוויר שהגנו על הנחתת ועל ספיריט בעת הנחיתה על מאדים חסמו את כבש הירידה המרכזי. לפיכך החליטו מדעני נאס”א להשתמש בכבש חלופי, אף שהוא מעט מסוכן יותר. לצורך כך יופנה ספיריט ב-120 מעלות ימינה.

המדענים מקווים כי ספיריט יירד לפני המאדים כבר ביום שלישי או רביעי. “גם כשהוא חונה, ספיריט כבר סיפק מידע רב למדענים”, אמרה מנהלת המשימה ג'ניפר טרוספר, “בין תמונותיו יש צילומי צבע מרהיבים של הכוכב האדום, שמאפשרות למדענים מבט מקרוב לשטח הנחיתה”. תמונת צבע פנורמית של 360 מעלות צפויה להתקבל בימים הקרובים.
ידען מאדים – משימות נוכחיות