לביא ביו מדווחת על תוצאות מוצלחות בפיתוח קוטלי פטריות ביולוגיים

בשנת 2022 הושגו תוצאות חיוביות עבור LAV311 ו-LAV321 בסדרה של ניסויי שדה לבדיקות הגנה מפני ריקבון פירות, כשותית ומחלות עלים

הדברה בסגנון הישן - לא ביולוגית. המחשה: depositphotos.com
הדברה בסגנון הישן – לא ביולוגית. המחשה: depositphotos.com

לביא ביו בע”מ, חברה בת של אבוג’ן בע”מ (נאסד”ק: EVGN, ת”א: EVGN) הפועלת בתחום האג-ביולוג’יקלס, והמתמקדת בשיפור איכות המזון, קיימות ופריון חקלאי באמצעות מוצרים מבוססי מיקרוביום, הודיעה היום על התקדמות בתכניות פיתוח המוצרים שלה לקוטלי פטריות ביולוגיים, LAV311 ו-LAV321, בהתבסס על תוצאות מוצלחות מניסויי שדה, שנערכו בשנת 2022.

המאמצים הנוכחיים להגן על יבולים מפני מחלות פטרייתיות תלויים במידה רבה בשימוש  בכימיקלים, כאשר המכירות הגלובליות של קוטלי פטריות מוערכות בכ-21 מיליארד דולר בשנת 2022 וצפויות לגדול בקצב צמיחה של 6.4% בשנים הקרובות. כתוצאה מהעליה בעמידות הפטריות לכימיקלים הקיימים כיום, ומהעניין הציבורי בפרקטיקות ידידותיות יותר לסביבה, קיים ביקוש הולך וגובר לפתרונות חדשים, יעילים יותר וברי קיימא לטווח ארוך בכדי לצמצם את השימוש בכימיקלים.

קוטלי הפטריות הביולוגיים בפיתוח של לביא ביו, LAV311 ו-LAV321, פותחו תוך שימוש בפלטפורמת ה- BDD שלה, שמשתמשת במנוע הטכנולוגי שפותח ע”י אבוג’ן, MicroBoost AI, הממנף ביג-דאטה ואלגוריתמים מתקדמים של בינה מלאכותית (AI).

קוטל הפטריות הביולוגי LAV311 של לביא ביו מבוסס על זן מיקרוביאלי ממקור טבעי המתחרה עם פטריות מזיקות על מרחב וחומרי הזנה של הצמח. הוא מכוון למחלות ריקבון פירות כמו בוטריטיס וקימחונות, המשפיעות על מגוון רחב של צמחים, כולל פירות וירקות, ובמיוחד על גפנים, והמובילות לפגיעה משמעותית ביבול. נמצא כי הביצועים של LAV311 סיפקו הגנה משופרת מפני מחלות אלו, ביעילות ובעקביות טובות יותר מאשר מוצרים ביולוגיים מסחריים דומים קיימים. בחלק מהניסויים LAV311 אף היה תחרותי בהשוואה למוצרים כימים מסחרים.

תוצאות חיוביות אלו מספקות תמיכה נוספת לתוכנית של לביא ביו למסחר את LAV311 לשימוש בפירות וירקות בשנת 2024 (בהנחה של קבלת אישור מהסוכנות להגנת הסביבה האמריקאית (EPA), בעקבות הבקשה שהוגשה על ידי לביא ביו בסוף 2022).

קוטל הפטריות הביולוגי LAV321 של לביא ביו מכוון למחלות מקבוצת ה-Oomycetes, ובעיקר לכשותית. הכשותית היא מחלה פטרייתית, המתפשטת במהירות וגורמת לנזק משמעותי ולהפחתת היבול. היעילות של LAV321 נובעת מיצור תרכובות פעילות המיוצרות על ידו בעלות פעילות ישירה על הפטריה.

במהלך 2022 בוצעו ניסויים שונים כדי לבדוק את ההגנה שנותן המוצר בגפנים מפני כשותית, ובתפוחי אדמה ועגבניות מפני כימשון. תוצאות ראשוניות הראו בדרך כלל יעילות משופרת בהשוואה למוצרים ביולוגיים מקבילים. בשנת 2023 אנו מתכוונים להרחיב את מספר ניסויי השדה למוצר בפיתוח זה.

דור קסטכר, סמנכ”ל פיתוח עסקי בלביא ביו: “אנו מרוצים מאוד מההתקדמות של תוכניות קוטלי הפטריות הפנימיות שלנו, המתמקדות במתן פתרונות ביולוגיים למחלות מפתח בפירות וירקות. התוצאות החיוביות של LAV311 ביחס לבוטריטיס וקימחונות בגפנים, עשויות לפתוח בפנינו שוק פוטנציאלי משמעותי בארה”ב ובאירופה. המוצר שלנו מספק למגדלים כלי חדש להפחתת שאריות כימיקלים בתוכנית הריסוס, ובכך גם מפחית את ההשפעה השלילית על הסביבה, תוך שהוא מספק להם יעילות גבוהה, הדומה לזו של הכימיקלים הקיימים כיום. בשנה הקרובה, אנו מתכננים להרחיב את השימושים הפוטנציאליים עבור LAV311, על ידי הרחבת היישום שלו לגידולים נוספים, תוך המשך שיפור פעילות המוצר ועלויות הייצור.”

“ל-LAV321 פוטנציאל לספק פיתרון לאתגר שבשנים האחרונות הופך למשמעותי עבור המגדלים, שכן השימוש בכימיקלים המסורתיים בחקלאות נגד כשותית מוגבל יותר ויותר ברחבי העולם. תוצאות הניסויים בשנת 2022 מראות שאנו במסלול הנכון להרחבת המוצר לשימוש לגידולים נוספים וכנגד מחלות נוספות, כגון הכימשון.”