החללית פסיכה מסייעת למדענים להבין ממה מורכבים אסטרואידים ומכינה את הקרקע לכורים מסחריים

הרכב האסטרואיד פסיכה יכול לספר למדענים יותר על ליבת כדור הארץ מכיוון שלשני העצמים עשויים להיות מבנה דומה. שניהם מכילים כנראה פלטינה, ניקל, ברזל ואולי אפילו זהב – חומרים בעלי עניין מסחרי

איור אמן של האסטרואיד 16 פסיכה. Credit: Maxar/ASU/P.Rubin/NASA/JPL-Caltech

הטלפונים הסלולריים, המחשבים והטלוויזיות שאנשים בארה”ב משתמשים בהם מדי יום דורשים לבנות מתכות כמו נחושת, קובלט ופלטינה. הביקוש מתעשיית האלקטרוניקה למתכות הללו רק עולה, וחברות מחפשות כל הזמן מקומות חדשים על פני כדור הארץ לכרות אותן. מדענים מעריכים שכמויות גדולות של מתכות אלו נמצאות אלפי קילומטרים מתחת לפני כדור הארץ, בליבתו המותכת, אבל עמוק מדי וחם מדי מכדי לכרות. במקום זאת, חברות מסוימות מקווים לחפש יום אחד מרבצים שהם ממש לא מהעולם הזה – על אסטרואידים.

המסחור של כריית אסטרואידים עדיין רחוק, אבל באוקטובר 2023, נאס”א שיגרה משימה מדעית לחקור את האסטרואיד העשיר במתכות Psyche. המטרה העיקרית של המשימה היא לחקור את ההרכב והמבנה של האסטרואיד הזה, מה שיכול לספר למדענים יותר על ליבת כדור הארץ מכיוון שלשני העצמים עשויים להיות מבנה דומה. שניהם מכילים כנראה פלטינה, ניקל, ברזל ואולי אפילו זהב – חומרים בעלי עניין מסחרי.

מומחים צריכים לדעת מה יש שם על אסטרואידים לפני שהם שוקלים אם הם שווים כרייה. משימת פסיכה של נאס”א יכולה לענות על חלק מהשאלות הללו.

אני גיאולוגית פלנטרית החוקרת כוכבי לכת אחרים כמו מאדים, נוגה והירח וכן עצמים פלנטריים קטנים יותר. אני אעקוב מקרוב אחר משימת Psyche, מכיוון שזו הפעם הראשונה שמדענים יוכלו ללמוד על ההרכב והמבנה של חלק אפשרי של ליבה פלנטרית דומה לזה של כדור הארץ, ללא מדידות סייסמיות או מגנטיות עקיפות, או לשכפל את תנאי לחץ וטמפרטורה של ליבת כדור הארץ במעבדות שלנו.

אסטרואידים מגיעים במגוון גדלים. חלקם בגודל של עיר, בעוד שאחרים בגודל של מדינה. רוב האסטרואידים עשויים מסלעים ומייצגים את השאריות מההיווצרות המוקדמת של מערכת השמש שלנו לפני כ-4.6 מיליארד שנים.

לא כל האסטרואידים זהים. חלקם, כמו Bennu, היעד של משימת OSIRIS-REx של נאס”א, עשירים בפחמן. אסטרואידים אלה עתיקים מאוד, והם ילמדו את המדענים יותר על איך נוצרו כוכבי לכת ואיך ייתכן שהחיים התחילו על כדור הארץ.

אחרים, כמו פסיכה, עשויים ממתכות ועשויים לנבוע מהתנגשות אחת או יותר בין עצמים אסטרונומיים בעת היווצרות מערכת השמש. התנגשויות אלה השאירו פסולת עפה בחלל – כולל חלקים פוטנציאליים של הליבה העשירה במתכת של כוכב לכת. חללית של נאס”א תקיף ותנתח את פני השטח של פסיכה.

לא כל מרבץ מינרלים על פני כדור הארץ ניתן לכריה. חברות מחפשות תחילה מרבצים עם רמה גבוהה של טוהר מתכת. הם גם חוקרים עד כמה חילוץ המתכת יהיה משתלם ואפשרי לפני שהם בוחרים היכן לכרות.

באופן דומה, לפני כריית אסטרואיד, חברות יצטרכו לחשוב על כל הגורמים הללו, והן יצטרכו להמציא את התשתית הדרושה לכרייה מרחוק ולהעביר את המתכות שהן כורות מאות מיליוני קילומטרים חזרה לכדור הארץ. הטכנולוגיה לעשות זאת עדיין רחוקה שנים, ושינוע מתכות ידרוש מימון גדול.

כמה חברות ברחבי העולם כבר החלו לחשוב מה תהיה הגישה הטובה ביותר והעלות הנמוכה ביותר, תוך שימוש בתהליכים דומים לאלה המשמשים בכדור הארץ.

הצעד הראשון יהיה מציאת מרבץ מתכת שניתן לכרות. לאחר מכן, הם היו קודחים ומחלצים את המתכות על האסטרואיד. אחד ההבדלים החשובים ביותר עם כרייה מעומק כדור הארץ הוא שכל צעד יתבצע מרחוק עם חלליות שמסתובבות סביב האסטרואיד ורובוטים נוחתים על פניו. לאחר מכן, חללית תשלח את החומרים שנוצרו בחזרה לכדור הארץ.

תוכניות כריית אסטרואידים עדיין בשלבים הראשונים שלהן. כמה חברות כמו Planetary Resources ו- Deep Space Industries, עם מטרות להפיק מתכות מהחלל, נרכשו על ידי חברות אחרות.

מומחים לא ממש יודעים עדיין כיצד כריית מתכות יקרות ערך מאסטרואידים תשפיע על הכלכלה העולמית, אבל מתכות אלו עלולות להציף את השוק ולהוריד את ערכן.

משימת פסיכה היא צעד עצום בבירור אילו מתכות מסתובבות במערכת השמש בחוץ, והיא עשויה גם לענות על שאלות לגבי ההרכב והתכונות של ליבת כדור הארץ.

למאמר ב-THE CONVERSATION

1. פלטינה ברזל ניקל זהב הם צורות פיזיקליות
    צורה פיזיקלית בנויה מצירוף כמויות של זמן פסיב ואנרגיה

פירוט במאמר

פרשת בראשית של המדעים המדויקים

פרשת בראשית של המדעים המדויקים, מצהירה במפורש:

כדי להציג תיאור אמיתי של המציאות הפיזיקלית, יש צורך להשתמש ברעיונות של בריאה אלוהית, ובידיעתו הטבעית של האדם.

תיאור אמיתי של המציאות הפיזיקלית יתחיל כך.
    בראשית ברא אלוהים 5 “דברים כמותיים רציפים”

סימן ההיכר של דבר כמותי רציף ( דכ”ר) הוא פשוט.
    כל כמות שנבחר מדכ”ר , תמיד נגלה שיש במציאות כמות גדולה יותר, וכמות קטנה יותר.
    כל כמות שנבחר מדכ”ר , היא נמצאת בין כמות אפס, לכמות אינסופית.

בידיעה טבעית של האדם נגיע אל חמשת הדכ”רים האלה.
    אנרגיה, זמן , אורך, שטח ונפח.

אנרגיה וזמן , יוצרים את מדע הפיזיקה
    אורך שטח ונפח, יוצרים את מדע הגיאומטריה.

גיאומטריה ופיזיקה הם המדעים המדויקים, מכיוון שהם עוסקים בכמויות הנמצאות בין כמות של אפס, לכמות אינסופית.

מדע הפיזיקה הופיע, לאחר שאת המרחב האינסופי הריק, מילאו שני דברים כמותיים רציפים, והם אנרגיה וזמן פסיבי.

זמן פסיבי הוא נח מוחלט וקר מוחלט, והוא ממלא את המרחב האינסופי.
    זמן פסיבי נמצא במנוחה מוחלטת, והוא התווך שבו נעים גלים של זמן פסיבי. גלים אלו מעבירים את אור השמש.

זמן פסיבי הוא מושג פיזיקלי חדש ומהפכני, והוא קיים ממש במציאות הפיזיקלית. לעומת זאת, הזמן המוכר לכולנו לא קיים במציאות הפיזיקלית, והוא נעלם ברגע שחושבים עליו. את הזמן החמקמק הזה המציא האדם לתועלתן, והשם המתאים לו הוא …זמן אקטיבי.
    קוסמולוגיה פיוטית – מנפלאות הזמן הפסיבי

הזמן הפסיבי עוטף אותנו, ואנו נעים דרכו.
    שאלתי אותו ולא נעניתי,,,,חכה קצת זמן הוא אמר

מי אתה שאלתי
    אני הזמן הפסיבי, אני שייך לטבע, אני מוביל את האור והצבע

איפה אתה הקשיתי,…
    אני ממלא את המרחב הנורא, והוא עתה מלא נהרה.
    האנרגיה גם אתי, עוצמתה ללא אומר, וביחד אנו יוצרים את החומר.

אני מכיר את החומר אמרתי, נגעתי בו והוא ממש כאן.
    בי לא תוכל לנגוע, אבל בתוכי אתה חופשי לנוע.

האם אתה באמת זמן ? הרי הזמן שאני מכיר, תמיד בורח.

אני תמיד כאן, אני לא אורח

אני הוא הזמן האמיתי, והאנרגיה תמיד אתי.

פרשת בראשית של המדעים המדויקים גיאומטריה ופיזיקה

פרשת בראשית של המדעים המדויקים ממשיכה כך:
    לאחר שהמרחב האינסופי התמלא באנרגיה וזמן פסיבי, נוצרו הכוכבים. חומר הכוכבים נוצר מצירוף כמויות של זמן פסיבי ואנרגיה.
    חומר הכוכבים הוא רציף , ואין לו כוח משיכה.

צירופי כמויות של זמן פסיבי ואנרגיה , יצרו את היסודות המוכרים
    כמו , זהב, פחמן, ברזל ועוד. כל צירוף כזה הוא צורה פיזיקלית, ולכן
    החומר אינו מושג כמותי. גם צורה גיאומטרית אינה מושג כמותי, כיוון שהיא נוצרת מצירוף כמויות של אורך סגור המכיל כמות של שטח.

המושגים של צורה גיאומטרית וצורה פיזיקלית הולכים תמיד יחד.
    גיאומטריה ופיזיקה הם שני המדעים המדויקים, והגיאומטריה המוחשית והברורה, מספקת רמזים על הפיזיקה המסתורית.. הגיאומטריה מקשרת אותנו תמיד למושג הצורה, והפיזיקה מקשרת אותנו תמיד למושג התנועה.

וכך ממשיכה פרשת בראשית של המדעים המדויקים.
    ויטביע אלוהים בכל כוכב תנועה נצחית, וכוכב נח לא קיים במציאות.
    השם של אוסף הכוכבים הנעים תמיד, הוא יקום.

צורת מסלול התנועה של כוכבי היקום היא בורגית (לא ישר ולא עגול)
    המסלול הבורגי של כוכבי היקום, הוא שמאפשר את שילובם לחטיבה יחידה הנעה תמיד.
    למסלול בורגי יש שני נתונים – קוטר, וזווית קידום.

כדי להשלים את יצירת היקום, היה צורך שהיקום יציית לחוק אלוהי.

ויטביע אלוהים את חוק שימור הכמות של אנרגיה ביקום ,וחוק זה הבטיח את קיומו הנצחי של היקום.

כל הנאמר כאן לגבי היקום, לא מקובל בממסד המדעי.
    אנשי המדע של היום מאמינים בקיומו של יקום אחר לחלוטין, והוא היקום של ניוטון. היקום של ניוטון נמצא במרחב אינסופי ריק, וביקום זה שולט כוח משיכה מכני גס ופשוט.

רעיון כוח המשיכה נמסר לעולם על ידי ניוטון לפני 330 שנים.
    ניוטון האמין שיש כוח מסתורי פלאי הבוקע ממעמקי כדור הארץ, ושכל תפקידו הוא להפיל למטה חפצים שהתחלקו לנו מהידיים.
    כוח מסתורי כזה מביא את הקורא אל עולם האגדות ,והדמיון מעניק לכוח זה דמות של שד חביב בלתי נראה.
    לשד הזה העניק ניוטון את השם הנחמד “כוח משיכה”.

למרבה הפלא ניוטון סחף אחריו מאמינים רבים ברעיון כוח המשיכה, וכך התחילה חקירה מוזרה של המציאות הפיזיקלית, המכילה שד מסתורי.

מדוע המציא ניוטון את הרעיון ההזוי של כוח משיכה.

ניוטון לא ידע כי חפצים שהתחלקו לנו מהיד נופלים מעצמם, ובכך הם מקיימים חוק טבע פיזיקלי פלאי , והוא חוק שימור הכמות של אנרגיה. חוק השימור הזה התקבל במדע רק לפני 170 שנים, וברור שניוטון לא ידע על קיומו.

ומאחר שניוטון לא ידע שחפצים נופלים מעצמם, ולא ידע על קיומו חוק שימור הכמות של אנרגיה, הוא המציא את רעיון כוח המשיכה.
    הרעיון המטורף הזה החזיק מעמד 160 שנים בכל תוכניות הלימוד הרשמיות של פיזיקה, וכך נוצרה ביצה מדעית עכורה, שמנעה כל אפשרות להכיר את מבנה היקום האמיתי.

את הביצה המדעית העכורה של ניוטון, ביטלה המציאות הפיזיקלית שגילתה לעולם את קיומו של חוק כמותי פלאי,
    והוא שימור הכמות של אנרגיה.

איך חוק שימור הכמות של אנרגיה,
    מבטל את הרעיון של כוח משיכה.

כדי להרים אבן גדולה מעל פני האדמה לגובה 1 מטר, צריך להתאמץ ולהתעייף, וכמות העייפות הזו מייצגת כמות של אנרגיה.
    אם נשחרר את האבן הזו מגובה של 1 מטר , היא תיפול מעצמה למטה במהירות מתגברת, ומכת הפגיעה שלה באדמה. תציג בדיוק את אותה כמות אנרגיה שהייתה דרושה, כדי להרים את האבן לגובה של 1 מטר.

אין צורך בכוח משיכה כדי להפיל את האבן למטה, האבן נופלת מעצמה
    למטה במהירות מתגברת, ובכך מתקיים חוק שימור הכמות של אנרגיה.
    ככה פועלת המציאות הפיזיקלית הפלאית, והיא שלימדה את המדענים על קיומו של חוק טבע פיזיקלי חשוב – חוק שימור הכמות של אנרגיה.
    יש הרבה סוגים של אנרגיה, והם יכולים להתחלף זה בזה, על פי חוק השימור הזה.

המציאות הפיזיקלית פועלת מעצמה , על פי חוקים פלאיים הטבועים בה, וחוקרים של המציאות הפיזיקלית ,התחילו לגלות את החוקים הללו.
    חוק שימור הכמות של אנרגיה שהתגלה לפני 170 שנים מבטל לחלוטין את הפיזיקה של ניוטון הנזקקת לכוח משיכה – והוא מוכיח כי חפצים שהתחלקו לנו מהידיים- נופלים מעצמם, ואין במציאות הפיזיקלית שד מסתורי שמפיל אותם למטה..

ומה מסתבר ? שכבר 170 שנים מלמדים באוניברסיטאות את הפיזיקה של ניוטון, ולא קם אפילו מורה אחד וזעק ” אין כוח משיכה, והפיזיקה של ניוטון אינה נכונה”
    יש להדגיש כי ניוטון לא ידע שהפיזיקה שלו אינה נכונה, אבל כבר לפני 170 שנה, ידעו מורי הפיזיקה על קיומו של חוק שימור האנרגיה המבטל את רעיון כוח המשיכה , אך הם לא מצאו אומץ לב, לספר זאת לתלמידיהם

170 השנים האומללות האלה, הפיקו שגיאות נוראיות בתפיסת מושג החומר ומבנה היקום, והמושגים של חומר חלקיקי אפל ואנרגיה אפלה, מעידים על כך.

הגיע הזמן לעבור לפיזיקה אחרת ,המבוססת על חוקים פלאיים הטבועים במציאות הפיזיקלית . זוהי הפיזיקה האמיתית, והיא מופיעה בספר מהפכני – הנושא את השם…….”מסע הקסם של עצבר על כנפי הידיעה הטבעית”

ספר זה מתנגש עם כל התורות הפיזיקליות שפותחו ב 150 השנים האחרונות, והוא מציג לעולם פיזיקה חדשה, וגם גיאומטריה חדשה של מעגלים.

2. צודק. תיקנתי, כנראה שכשהעליתי הייתי סבור שהוא עבר הגהה אבל לצערי התברר ששני המשכתבים המתנדבים לא פעלו בגלל המלחמה ולכן אני צריך גם לשכתב. מעבר לכך MINE וDEPOSITS הם מילים בעלות משמעויות רבות ומכאן התקלה בתרגום.

3. הפקדות? מוקשים? אולי כדאי לקרוא את התרגום האוטומטי לפני שמפרסמים