סיקור מקיף

הכנסות חלל תקשורת ברבעון השני של 2006 טיפסו בכ-14% ל-403 מיליון שקל

חלל תקשורת, מפעילת לוויין עמוס, ממשיכה להציג שיפור בתחומי פעילותה. הכנסותיה של החברה ברבעון השני של 2006 טיפסו בכ-14% ל-403 מיליון שקל. הרווח התפעולי שלה זינק ב-30% ל-17.8 מיליון שקל. סעיף הכנסות המימון שוב מטלטל את החברה והפעם לטובתה, כאשר הוא מעביר אותה לרווח של 24.1 מיליון שקל, לעומת הפסד של 8.8 מיליון שקל. הגידול בהכנסות נובע בעיקרו משירות ללקוחות חדשים ומגידול בחלקה של החברה בהכנסות מהלוויין עמוס 1 והלוויין עמוס 2.

לחברה נוצרו ברבעון השני הכנסות מימון של 13.3 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של 25.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההוצאה אינה תזרימית ונובעת מהפרשי שער. חלל מדווחת על תוצאותיה הכספיות בשקלים, על אף שהפעילות וההתחייבויות שלה נעשות בדולרים. סך ההתחייבויות של החברה מגיע כמעט ל-600 מיליון שקל, מרביתן בדולרים. כתוצאה מכך נוצרות לחברה הכנסות או הוצאות מימון שאינן כרוכות בתזרים מזומנים ונובעות משינויים בשער החליפין של השקל לעומת הדולר. כיוון שברבעון הקודם הדולר התחזק והוצאות המימון עלו, הדבר העביר אותה להפסד נקי. ברבעון השני נחלש הדולר מול השקל ולכן נוצרו לחברה הכנסות מימון. החברה כבר הודיעה בעבר כי ביקשה מרשות ני”ע לעבור לדיווח דולרי, שיימנע ממנה את ההשפעה.

תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה חזק והסתכם ב-23 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל של השנה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.