כאשר הסטארלינר החל להתקרב לתחנת החלל, חמישה מנועים של מערכת בקרת התגובה נכשלו במהלך הטיסה. צוותי המשימה ביצעו סדרת בדיקות חימום אשר אפשרו מחדש ארבעה מהמנועים בעוד הצוות ניווט את החללית ידנית בנקודת האחיזה של 200 מטרים

האסטרונאוטים בוץ' וילמור וסוני ויליאמס על סיפון חללית הסטארלינר עגנו בהצלחה בתחנת החלל הבינלאומית לאחר שגברו על אתגרים כמו דליפות הליום וכשלים במנועים. הטיסה כללה הטסה ידנית וניהול אסטרטגי של מערכות החללית כדי להבטיח עגינה מוצלחת.
האסטרונאוטים של נאס"א בוץ' וילמור וסוני ויליאמס, על סיפון חללית הסטארלינר של בואינג, עגנו בהצלחה בתחנת החלל הבינלאומית (ISS) בשעה 12:34 בצהריים לפי שעון מזרח ארה"ב. פתיחת הדלת של הסטארלינר החלה בערך בשעה 3:20 אחר הצהריים, והשניים נכנסו ל-ISS בשעה 3:45 אחר הצהריים. הסטארלינר שוגר על רקטת Atlas V של United Launch Alliance בשעה 10:52 בבוקר ב-5 ביוני מקומפלקס השיגור Space Launch Complex-41 במרכז השיגורים קייפ קנברל בפלורידה.
במהלך הטיסה, וילמור וויליאמס ביצעו בהצלחה הטסה ידנית של הסטארלינר והשלים את תקופת השינה שלהם. לפני השינה של הצוות, צוותי המשימה זיהו שלוש דליפות הליום בחללית. אחת מהן נדונה מראש לפני הטיסה יחד עם תוכנית ניהול, והשניים האחרים התרחשו כאשר החללית הגיעה למסלול. כדי לנטר ולנהל את הדליפות הללו, שלושת צינורות ההליום נסגרו בטיסה במהלך תקופת השינה של הצוות ונפתחו שוב לפני תהליכי ההתקרבות והעגינה. לאחר העגינה, כל צינורות ההליום של הסטארלינר נסגרו לפי התוכניות הרגילות.

כאשר הסטארלינר החל להתקרב לתחנת החלל, חמישה מנועים של מערכת בקרת התגובה נכשלו במהלך הטיסה. צוותי המשימה ביצעו סדרת בדיקות חימום אשר אפשרו מחדש ארבעה מהמנועים בעוד הצוות ניווט את החללית ידנית בנקודת האחיזה של 200 מטרים. לאחר שבחרו מחדש ארבעה מהמנועים, הסטארלינר השיג את סבילות השגיאות הנדרשת כדי להתקרב לתחנת החלל לעגינה. בנקודת האחיזה של 10 מטרים, צוות המשימה השלים הערכות מוכנות מערכת והמשיך לעגינה.

עוד בנושא באתר הידען:
5 תגובות
חברה עד מתיי יעבדו עליכם אין תחנת חלל רק מי שלא מבין בטכנולוגיה יכול להאמין שתחנה בגודל מגרש כדור רגל עם צוות של 6 אנשים מתחזקים מאות מכשרים חיים בין 200 מעלות למינוס 200 מעלות במשך למעלה מ 10 שנים עולים יורדים ישנים נושמים כשמהירות חללית 30000 אלף ק"מ בשעה עם קפסולה שמשוגרת לגובה 200 ק"מ שיש לה לטפס עוד 250 ק"מ איך עושים את זה כשבחלל לא ניתן להאיץ או להאט ובטח לא להתחבר לתחנה. זה כמו לשגר מחט לגבוה 2 ק"מ במהירות של 100 ק"מ ןלשלוח חוט תפירה שיכנס בדיוק בחריץ המחט נשמע לכם הגיוני? התחנה נמצאת בקרקע וכל הצילומים בקרקע
חברה עד מתיי יעבדו עליכם אין תחנת חלל רק מי שלא מבין בטכנולוגיה יכול להאמין שתחנה בגודל מגרש כדור רגל עם צוות של 6 אנשים מתחזקים מאות מכשרים חיים בין 200 מעלות למינוס 200 מעלות במשך למעלה מ 10 שנים עולים יורדים ישנים נושמים כשמהירות חללית 30000 אלף ק"מ בשעה עם קפסולה שמשוגרת לגובה 200 ק"מ שיש לה לטפס עוד 250 ק"מ איך עושים את זה כשבחלל לא ניתן להאיץ או להאט ובטח לא להתחבר לתחנה. זה כמו לשגר מחט לגבוה 2 ק"מ במהירות של 100 ק"מ ןלשלוח חוט תפירה שיכנס בדיוק בחריץ המחט נשמע לכם הגיוני? התחנה נמצאת בקרקע וכל הצילומים בקרקע
דליפת הליום הא
הכתבות מעניינות אבל יש תחושה של העשרת תוכן מאולצת של מנועי ai.
זה כבר מעבר למביך.
עכשיו, בהנחה שהחללית הזו תצליח גם להחזיר את אנשי הצוות בשלום, יש לצפות שנאס"א ובואינג יכריזו על הצלחת המשימה והתכנית, ידחפו את כל מסמכי התכניות לתוך החללית, ישימו אותה בפינה נידחת באיזה האנגר שכוח-אל שמאחסנים בו שאריות מתכנית ג'מיני, ויקבלו התקף אמנזיה בקשר לכל העניין.