אסטרונומים מיפו את תנועת הכוכבים בשביל החלב

קבוצה בינלאומית של אסטרונומים מיפו את תנועת הכוכבים בשביל החלב, בפריצת דרך מדעית שעשויה להביא להבנה משופרת של הגלקסיה שלנו.

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/milky140404.html

תוצאת מחקר של מדענים מדנמרק, שוויץ ושוודיה היא איסוף מאמצים משותפים של 15 שנה, שכללו למעלה מאלף לילות תצפית ולמעלה מ-14 אלף כוכבים. בריגיטה נורדסטורם Nordstrom ממכון נילס בוהר שבדנמרק שהובילה את צוות החוקרים, אומרת כי הנתונים מראים כי ההסטוריה של תנועת הכוכבים בשביל החלב תאפשר למדענים לחזות את עתיד היקום. “כעת אנחנו יודעים מהיכן הגיעו הכוכבים ואנחנו גם יכולים לנחש לאן הם ילכו” אמרה נורדסטורם.
המחקר שפורסם בכתב העת אסטרונומיה ואסטרופיסיקה, מראה כי לשביל החלב היתה הסטוריה הרבה יותר סוערת וכאוטית מאשר העריכו המדענים עד כה. לראשונה, הדינמיקה המשתנה של שביל החלב מאז היווצרה של הגלקסיה ניתן כעת להחקר לפרטים עם דוגמת כוכבים גדולה דיה כדי לאפשר ניתוח טוב.” נמסר בהודעה מהמצפה האירופי הדרומי – ארגון אירופאי בין ממשלתי למחקר אסטרונומי.
גלקסית שביל החלב, המכילה מיליארדי כוכבים והיא גם הבית של מערכת השמש, מכילה גם כוכבים הנעים במהירות של יותר מ-300 קילומטרים לשניה. כוכבים הנעים במהירות כה גבוהה הם תחום מחקר חדש שהצוות ימשיך ויחקור בו, אמרה נורדסטורם.
המחקר גם יספק נתונים לתחום חדש יחסית אחר של מחקר: החיפוש אחר כוכבי לכת מחוץ למערכת השמש.

לידיעה באתר החדשות של יאהו