סיקור מקיף

סוכנות החלל האירופית צילמה את פקק התנועה במפרץ סואץ בגלל הספינה התקועה

ספינת המכולות הענקית התקועה בתעלת סואץ במצרים, נראית בתמונות חדשות שצולמו על ידי על ידי משימת קופרניקוס סנטינל -1 של סוכנות החלל האירופית

תמונה המבוססת על עיבוד נתוני מכ"מ של לווייני קופרניקוס סנטינל (2021), מעובדים על ידי ESA, CC BY-SA 3.0 IGO
תמונה המבוססת על עיבוד נתוני מכ"מ של לווייני קופרניקוס סנטינל (2021), מעובדים על ידי ESA, CC BY-SA 3.0 IGO

ספינת המכולות הענקית התקועה בתעלת סואץ במצרים, נראית בתמונות חדשות שצולמו על ידי על ידי משימת קופרניקוס סנטינל -1 של סוכנות החלל האירופית.

The Ever Given, ספינת מכולות השווה באורכה לגובהו של בניין האמפייר סטייט, עלתה על שרטון בתעלה המצרית לאחר שנלכדה בסופת חול מלווה ברוחות שגרמה לראות נמוכה ולניווט גרוע. האירוע התרחש ב- 23 במרץ בנסיעתה מסין להולנד. התמונה משמאל, שצולמה ב- 21 במרץ, מציגה תנועה ימית שגרתית בתעלה עם ספינות במרווחים של 2 עד 3 ק"מ בתעלה.. התמונה מימין, שצולמה ב- 25 במרץ, מציגה את הספינה שאורכה 400 מ החוסמת את התעלה.

תעלת סואץ מקשרת בין פורט סעיד שלחופי הים התיכון לאוקיאנוס ההודי דרך העיר המצרית סואץ וים סוף. החסימה מעכבת מאות מכליות וספינות מלהגיע להגיע ליעדם, והתנועה הימית עדיין מצטברת וספינות רבות ממתינות במפרץ סואץ.

סירות גרירה מנסות מנת לעקור את הספינה שמשקלה 200,000 טון, תוך הסתייעות בשני מחפרים, תשע סירות גרירה וארבעה דחפורים על גדת התעלה. המטרה היא להוציא מגדת התעלה בין 15,000 ל -20,000 קוב של חול כדי להגיע לעומק של 12 עד 16 מטר ובכך לשחרר את הספינה.

שני לווייני קופרניקוס סנטינל -1 הזהים נושאים מכשירי מכ"ם כדי לספק תצלומים על פני כדור הארץ בכל מזג האוויר, ביום ובלילה, מה שהופך אותם לאידיאלי לפקח על תנועת הספינות.

פני הים משקפים את אות המכ"ם הרחק מהלוויין, וגורמים למים להיראות כהים בתמונה. זאת בניגוד לעצמי מתכת, במקרה זה הספינות במפרץ, שנראות כנקודות בהירות במים החשוכים.

הנזק שנגרם מגיע למיליארדי דולרים ביום, והשפיע על מחירי סחורות רבות, ייתכן שחלק מהספינות התקועות, לפחות אלו שידען במערב אירופה, ייאלצו להגרר סביב אפריקה.

עוד בנושא באתר הידען:

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

4 תגובות

  1. דווקא ההחלטה ניראת די פשוטה
    1. זמן עד שמגיעים עד הפקק
    2. הערכה אופטימית/פסימית ע"י מידע ישיר לממנהלי הארוע
    3. זמן שיט מסביב אפריקה
    4. גישור על בעיות תתפעולית דלק אוכל קקי פיפי.
    5. עליות הקפה או המתנה שמשיטים בכול מקרה על הצרכן בלי למצמץ.
    6. ושש בש להעביר את הזמן עד שהפקק נפתח במידה וממתינים.
    7. פותרים משוואה דפרנציאלית מסדר שני
    וזהו יש לך החלטה מזוקקת

    לחילופי חילופין !!!!!
    ישראל תשכיל לעשות תעלה מאילת עד אשדוד
    אין ספק השקעה של מליונים חד פעמית.
    ושוברת את השוק של מצריים מתחלקים איתם חצי חצי בכול הרווחים
    והופכים את ישראל לסופר מעצמה. עוד הכנסה למדינה שתמיד יהיה לה דרישה.
    כי את ים המלח כבר גמרנו לגמרי.

  2. אני מבין. הצעתי היא שהאנונימי ימחק את הוויז מהטלפון שלו, שכן אין לו צורך במשהו שימנע את תקיעתו בפקק לפני שהוא אשכרה מגיע אליו.

  3. ל ל.איפסום – התשובה לשאלתך – אחרי שנתקעים .

  4. הייתי רוצה לעקוב אחרי תהליך קבלת ההחלטות של חברות הספנות – מתי ובאיזה תנאים נופל להם האסימון (אם בכלל) שעדיף להקיף את אפריקה כדי להגיע ליעד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן