סיקור מקיף

חברות טכנולוגיה ורשויות ציבוריות ישתפו פעולה ונתונים כדי להוריד את כמות התאונות ולשפר את איכות התחבורה בישראל

שיתוף הנתונים יתבצע על גבי פלטפורמה טכנולוגית ייחודית בעולם שהשיקה היום עמותת  Israel Smart Mobility Living Lab שמאגדת קונסורציום של חברות טכנולוגיה וגופים ציבוריים בתחום התחבורה החכמה, בהם: נקסאר, מוביט, הופ-און, אדאסקיי, קוגנטה, נתיבי ישראל, אלתא, חברת הביטוח כלל, עיריית אשדוד ועשרות נוספים

תחבורה חכמה. איור: depositphotos.com
תחבורה חכמה. איור: depositphotos.com

לראשונה בעולם, יופעל בישראל מודל ייחודי במסגרתו חברות טכנולוגיה, בהן  Nexar,, Moovit, Cognata  Waycare  ורבות נוספות, ישתפו פעולה ביניהן ועם רשויות ציבוריות וכן ישתפו באופן בטוח דאטה אנונימי שנאסף ממשתמשים, במטרה לפתח מודלים חדשים למניעת תאונות, הורדת עומסים בכבישים, שיפור תשתיות הדרכים והפחתת זיהום.

שיתוף הפעולה הייחודי נעשה על גבי הפלטפורמה הטכנולוגית שקודמה בעמותת " Israel Smart Mobility Living Lab" והושקה היום (א'), בהשקעה משותפת של מיליון דולר עם הרשות לחדשנות ומנהלת תחבורה חכמה.

הפלטפורמה החדשה מאפשרת לחברות טכנולוגיה, אוניברסיטאות וגופים ציבוריים לשתף מידע לפי בחירתם ולגשת למידע שגופים וחברות אחרות בחרו לשתף, לייצר אינטגרציה בין סוגי המידע השונים ולהציג את המידע בצורה נוחה לעיבוד. באופן הזה, שיתוף הפעולה והמידע יכול לשמש גופי תחבורה, ממשלות ורשויות מקומיות כדי לפתור אתגרים מקומיים וארציים, באמצעות שילוב כוחות של מגוון גדול של סוגי מידע שנאסף ממקומות שונים, בצורה בטוחה (משתמשי דרך, כבישים, מצלמות תנועה ועוד). 

לדברי סמדר איצקוביץ', מנכ"ל Israel Smart Mobility Living Lab: "התשתית הטכנולוגית שבנינו תהווה את הבסיס לפרויקטים לאומיים חשובים במסגרתם חברות טכנולוגיה ייתנו לראשונה גישה לחברות אחרות וגופים ציבוריים למידע שלהן, לפי בחירתן, במטרה לפתור יחד אתגרים משותפים, כמו תאונות דרכים, עומסים, ניהול תשתיות כבישים ועוד. המודל שלנו מבוסס על קונספט ה"דאטה טראסט" שפותח באוניברסיטת MIT ולפיו הדרך להתמודד עם בעיות מורכבות היא באמצעות שיתוף מידע על גבי פלטפורמה בטוחה, לטובת הציבור. אנו מאמינים שאתגרי התחבורה המורכבים בישראל יחד עם יכולות טכנולוגיות מתקדמות ב- AI יהפכו אותה למוקד ידע וחדשנות ברמה הבינלאומית".

באיגוד חברות יותר מ-20 חברות טכנולוגיה, בהן Nexar, Blue White Robotics, See Mapping, Cognata, Mobility Insights, Safer Place, Moovit, HopOn, NoTraffic,Waycare  וחברת מגל. כמו כן חברים בו גופים פרטיים כדוגמת חברת הביטוח כלל וחברת הביטוח היפנית – Sompo; חברות בינלאומיות כמו NEC היפנית; חברות ממשלתיות כמו נתיבי ישראל וחברת אלתא; סטארטאפים כדוגמת A.D. Knight ו-Adasky; גופים אקדמיים כדוגמת MIT, אוניברסיטת KIT ו-FZI שבגרמניה ורשויות מקומיות ובחו"ל כדוגמת אשדוד וקרלסרו (גרמניה). בין היתר, באיגוד מקיימים שיתופי פעולה עם הרלב"ד, נת"א ועיריית תל אביב.

לדברי ד"ר אביב זאבי, סמנכ"ל תשתית טכנולוגית ברשות לחדשנות: "זהו פרויקט חדשני שמטרתו להאיץ חדשנות והוצאת תובנות מנתונים בעזרת בינה מלאכותית שמקורותיהם נעוצים בשיתוף מידע וטיפוח סינרגיה בין חברות הייטק אל מול פתרונות טכנולוגיים מאתגרים בארץ ובעולם. המטרה היא לחזק ולשפר את היתרון התחרותי של התעשייה בארץ בעולמות התחבורה החכמה והאוטונומית.  עבור הרשות לחדשנות זהו יעד אסטרטגי חשוב ולכן החלטנו לתמוך מקצועית ותקציבית בקידום תשתית דיגיטלית מתאימה שתאפשר זאת. ההיענות הגדולה מצד רשויות ציבוריות  וחברות הייטק וסטארטאפים  בעולמות התחבורה וה-AI מחממת את הלב  ומהווה עדות נוספת לנחיצותה של הפלטפורמה וכמובן, לרוח הישראלית שאוהבת להתגייס לפתרון אתגרים לאומיים, במיוחד באמצעות חדשנות וטכנולוגיה".

עוד בנושא באתר הידען:

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן