סיקור מקיף

“אוסקר” לטכנולוגית הקולנוע לחוקרים מאוני’ ת”א וחב’ אמימון

האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה באופן רשמי כי פרס האוסקר הוענק לצוות ישראלי על פיתוח טכנולוגיה שהשפיעה משמעותית על תעשיית הקולנוע הפרס – גביע ולא הפסלון המפורסם, יוענק לזוכים בטקס וירטואלי שיתקיים במרץ בנפרד מטקס האוסקר המרכזי

מימין לשמאל: רון יוגב, פרופ' מאיר פדר, ד"ר צבי רזניק, גיא דורמן. קרדיט: אוניברסיטת תל אביב
מימין לשמאל: רון יוגב, פרופ’ מאיר פדר, ד”ר צבי רזניק, גיא דורמן. קרדיט: אוניברסיטת תל אביב

Estimated reading time: 3 דקות



האקדמיה האמריקאית לקולנוע הכריזה אמש על הזוכים בפרסי האקדמיה (אוסקר) בקטגורית המדעיים וההנדסה לשנת 2021: פרופ’ מאיר פדר, מהפקולטה להנדסה ע”ש אייבי ואלדר פליישמן באוניברסיטת תל אביב וד”ר צבי רזניק, תלמידו לשעבר ושותפו להקמת חברת הסטארט אפ אמימון – Amimon. יחד עימם זכו בפרס גם אנשי החברה גיא דורמן ורון יוגב. עם זאת, הארבעה לא יקבלו את הפסלון המפורסם אלא גביע עם הקדשה של וועדת הפרס.

מדי שנה, לצד ההכרזה על הזוכים בטקס האוסקר המסורתי, האקדמיה האמריקאית לקולנוע מכריזה גם על הזוכים בקטגוריות השונות של הפרסים המדעיים והטכניים שהשפיעו בצורה ניכרת על תעשיית הקולנוע העולמית. במסגרת כך, חברי האקדמיה הודיעו אמש כי טכנולוגיית הווידאו האלחוטי שפותחה על ידי הצוות, ומומשה בשבבים של “אמימון”, היא הזוכה בפרס האוסקר היוקרתי על תרומה מדעית והנדסית משמעותית לתעשיית הקולנוע. החברה הוקמה בשנת 2004 על ידי פרופ’ מאיר פדר, ד”ר צבי רזניק ונועם גרי (אף הוא בוגר האוניברסיטה).

פרופ’ פדר מסביר שהטכנולוגיה שזכתה בפרס נפוצה עתה בכלל תעשיית הקולנוע העולמית. לדבריו, הטכנולוגיה מסוגלת להעביר צילומי וידאו באיכות גבוהה מאוד וממספר רב של מוקדי צילום, בצורה מידית וללא כל השהייה, ובכך בעצם מאפשרת לבמאי הסרט ולצוות הקונטרול שליטה מלאה בכל זוויות הצילום בעת ובעונה אחת.

מנימוקי ועדת הפרס: “על ידי שימוש בהרחבות חדשניות של העברת מידע דיגיטלי ואלגוריתמי דחיסת נתונים, יחד עם תיעדוף מידע על סמך יַחַס סִיבִּיּוֹת שְׁגוּיוֹת, מערכת השבבים תומכת ביצירת מערכות צילום עם טווח תנועה בלתי מוגבל, דבר המרחיב את החופש היצירתי במהלך צילומי סרטים.”

פרופ’ פדר: “זהו יום מרגש מאוד עבורי, וזו גאווה גדולה מאוד לאוניברסיטת תל אביב. פיתחנו את הטכנולוגיה הבסיסית בשנים  2004 – 2005 כאשר כולם חשבו שהמשימה קשה עד בלתי אפשרית. ידענו שמדובר בהישג טכנולוגי של ממש, אך מעולם לא דמיינו שנקבל על כך אוסקר. לפני כשנה הודיעו לנו מועדת הפרס שאנחנו מועמדים, אבל לא ייחסתי לזה חשיבות, ראיתי בזה גימיק.

לפני כחודש, קיבלתי פתאום מייל רשמי מהאקדמיה בהוליווד ובו הודיעו לנו שזכינו באוסקר והתחושה הייתה נהדרת. באקדמיה זכיתי בהרבה פרסים, אבל אין ספק שהאוסקר הוא המפורסם מכולם, זה פרס שכל אדם ברחוב מכיר. מבחינתי ומבחינת הצוות שיחד פיתחנו את הטכנולוגיה זה הישג כביר ואני גאה מאוד על כך”.

יוסף פיצ’חדזה, סגל אקדמי בכיר בביה”ס לקולנוע וטלוויזיה ע”ש  סטיב טיש ויוצר קולנוע: “החשיבות המרכזית בפיתוח של פרופ’ מאיר פדר היא קיצור זמן הקמת הסט בהפקות עם ריבוי מצלמות (multi camera). הטכנולוגיה החדישה חוסכת בזמני הפקה ומגדילה באופן משמעותי את הזמן שמוקדש ליצירה עצמה”.

להכרזה באתר האקדמיה האמריקאית לקולנוע

עוד בנושא באתר הידען:

תגובה אחת

  1. חברה, יש דבר כזה שנקרא פיסוק. מותר להשתמש בו, אפילו בכותרת משנה. בטח באתר “הידען”. בבקשה…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.