יום כדור הארץ גרסת נאס”א: חמש התמונות המעניינות של כדור הארץ בשנה האחרונה

היום, 22 באפריל, הוא יום כדור הארץ. התמונות הפופולריות ביותר של נאס”א משתרעות מחדשות עדכניות אודות אסונות טבע ועד לתמונות איקוניות של כוכב הלכת שלנו

על השפעת ההתחממות על ישראל תוכלו לקרוא כאן.

יום כדור הארץ – 22 באפריל 2012

היום, 22 באפריל, הוא יום כדור הארץ, היום המנוצל להגברת המודעות להגנת הסביבה הטבעית של כדור הארץ. יום כדור הארץ צוין לראשונה בארה”ב ב-1970 בידי הסנטור ג’רלד נלסון והפך ליום בינלאומי 20 שנה מאוחר יותר באירוע שצויין במקביל ב-141 מדינות. בישראל הוקדם האירוע בחודש שלם בשל חג הפסח.

כיום מארגנת את אירועי היום רשת יום כדור הארץ Earth Day Network והוא מצויין ב-175 מדינות בכל שנה. בשנת 2009 קבע האום את ה-22 באפריל כיום הבינלאומי של אמא אדמה International Mother Earth Day.
נושאים רבים ומגוונים קשורים לנושא איכות הסביבה ומטופלים בידי אינספור ארגוני סביבה ברחבי העולם: איכות האוויר והמים, שימור יערות, הגנה על בעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה, שימוש בתחליפים נקיים ליצירת אנרגיה, מחזור נייר, זכוכית ופלסטיק וכמובן – התחממות כדור הארץ.
נאס”א המציינת מדי שנה את יום כדור הארץ, החליטה להפיץ את חמשת התמונות החשובות ביותר של כדור הארץ שצילמו 13 החלליות המפנות את המצלמות שלהן לעבר כדור הארץ וכן מטוסי מחקר רבים של הסוכנות באתר נאס”א כמו גם בטוויטר ובפייסבוק. העיניים הקולקטיביות של נאס”א סיפקו את היכולת למדענים חלוצים לראות את כוכב הלכת שלנו סביב השעון במטרה להבין טוב יותר כיצד הוא פועל.
מדובר ביותר מסתם תצוגה מרהיבה של כדור הארץ. החלליות המדעיות המתקדמות של נאס”א מוקדשות לחשיפת הגורמים המורכבים המניעים את מערכת האקלים של כדור הארץ ומספקים יתרונות לחברה בתחומים כגון ניהול אסונות, חיזוי מזג אוויר וחקלאות.
התמונות הפופולריות ביותר משתרעות מחדשות עדכניות אודות אסונות טבע ועד לתמונות איקוניות של כוכב הלכת שלנו
הנה חמש התמונות שתפסו את המקומות הראשונים:

צונאמי ביפן

הוריקן ארל היכה בחוף המזרחי של ארה”ב

הוריקן בקטגוריה 3 שזכה לכינוי ארל שטף את כל החוף המזרחי של ארה"ב ב-2 בספטמבר 2010. תמונה זו צולמה בידי הלווין טרה כאשר הסופה שעטה כ-400 קילומטרים דרומית לקייפ האטרס, צפון קרוליינה.

אי האיזמרגד

תמונה נדירה ללא עננים של אירלנד צולמה ב-11 באוקטובר 2010 בידי הלווין אקווה. התמונה פורסמה ביום סנט פטריק ב-17 במארס 2011.

סופות חזקות בארה”ב, חורף 2011

ב-31 בינואר סופת חורף גדולה שטפה לאורך מרכז ארה"ב והשאירה שובל של שלג מאריזונה ועד ויסקונסין. התמונה הוכנה על ידי מרכז טיסות החלל גודארד של נאס"א מנתונים שצולמו בידי לוויני מזג האוויר של NOAA.

פריחת פלנקטון בצפון האוקיאנוס האטלנטי

נאס”א וממשלת יפן משחררות לציבור מפה טופוגרפית של כדור הארץ

1. הצילום של אירלנד בסיינט פטריק דיי בשנת 2011, מאוד מרגש אותי. כי באותו יום, היתה מסיבת פורים מוקדמת לי ולעוד 2 צעירים מוכשרים שנולדו שנתיים ו-4 שנים לפני, ב17 למרץ, סיינט פטריק דיי.
    היתה מסיבה ממש מגניבה, וחד שנתית, חד חיית, במועדון הקופרטיב בבן יהודה 49 תל אביב. שנסגר כבר בתחילת 2012. אחרי זה הלכתי עם חברה שלי, לשתות בירה במנדלימוס, והפאב האירי, מולי בלומס היה ממש מפוצץ באנשים שחגגו את החג :)…

2. כל יומיים הוא יום של משהו עוד כמה שנים היה יום מיוחד ליום שאין בו כלום

3. מה זאת אומרת מה עושים ביום כדור הארץ ?!?
    מכבים את החשמל ל 5 דקות, וחוסכים “המון” זיהום.

אגב, בישראל נמדדה ירידה של 3.9% יחסית לממוצע של אותה תקופה. ירידה של 3.9% באותם 5 דקות..
    מחברת החשמל נמסר, שלא נרשם שום ירידה ביצור החשמל, מכיון שהם יצרו חשמל כרגיל לפי הערכות. (ובמילים אחרות, יוצר 3.9%~ חשמל לשווא. והזיהום היה פלוס מינוס כמו בכל יום) חחח. פטתי.

4. צילומים נהדרים.
    הוידיאו די מטורף, הרי ידוע שהעולם שלנו קיים רק 6000 שנים. על פי היהדות העולם יפסיק להתקיים עוד פחות מ300 שנים, והמדע הטהור והבסיסי והקונבנציונאלי מתעלם מעולם הדת והרוח.

5. אני לא מביו למה לא מתחילים את ההיתישבות על כוכבי לכת אחרים יותר מוקדם..???