פרופסור ירון עוז נבחר לדקאן הפקולטה למדעים מדוייקים באוניברסיטת תל אביב

פרופסור עוז מופקד על הקתדרה ע"ש יובל נאמן בפיזיקה באוניברסיטת תל אביב, ראש מרכז מצוינות למחקר באינטראקציות יסודיות מטעם הקרן הישראלית למדעים, סגן נשיא האגודה הישראלית לפיזיקה וחבר הוועדה הארצית לפיזיקה של אנרגיות גבוהות

פרופ' ירון עוז. צילום: מיכל קדרון

פרופסור ירון עוז נבחר לכהן כדקאן החדש של הפקולטה למדעים מדוייקים ע"ש ריימונד ובברלי סאקלר באוניברסיטת תל אביב. הוא מחליף בתפקיד את פרופסור חיים וולפסון אשר סיים את תקופת כהונתו.

פרופסור עוז הצטרף לבית הספר לפיזיקה ולאסטרונומיה באוניברסיטת תל אביב בשנת 2001. את ההתמחות הבתר דוקטור (פוסט דוקטורט) ביצע באוניברסיטת ברקלי בארה"ב. בשנים 1998-2002 שימש כחבר סגל במכון המחקר CERN בג'נבה. ב-2006 מונה לראש בית הספר לפיזיקה ולאסטרונומיה באוניברסיטת תל-אביב, תפקיד בו כיהן עד עתה.

תחומי המחקר של פרופסור עוז הינם פיזיקת חלקיקים באנרגיות גבוהות, תורות שדה קוונטיות וסימטרית על, כבידה קלאסית וקוונטית ותורות מיתרי על. בכל אחד מתחומי מחקר אלה תרם תרומות חשובות, פרסם למעלה ממאה מאמרים מדעיים והרצה בלמעלה ממאה כנסים בינלאומיים.

פרופסור עוז מופקד על הקתדרה ע"ש יובל נאמן בפיזיקה באוניברסיטת תל אביב.
הוא מכהן כראש מרכז מצוינות למחקר באינטראקציות יסודיות מטעם הקרן הישראלית למדעים, סגן נשיא האגודה הישראלית לפיזיקה וחבר הוועדה הארצית לפיזיקה של אנרגיות גבוהות.

1. בוגר טכניון הנדסת חשמל ופיזיקה תואר כפול בהצטיינות יתירה. בחור מבריק