תאי גזע משן בינה

חוקרים ביפן מסרו כי הצליחו להפיק תאי גזע משן בינה וכי תאי גזע משיני בינה ושיני חלב יכולים להיות תחליף טוב לתאי גזע עובריים

שן בינה עקורה, מתוך ויקיפדיה. האם מדובר במקור חדש לתאי גזע?

האם בנקי תאי הגזע העובריים יפתחו סוג חדש של חשבונות? חוקרים מיפן מסרו בסוף השבוע כי הצליחו להפיק תאי גזע מתוך רקמות שנלקחו משן בינה עקורה של ילדה בת 10. החוקרים מסרו כי מעבודתם עולה כי שן בינה יכולה להיות חלופה מתאימה לעוברי אדם כמקור לתאי גזע לריפוי. החוקרים המעורבים במחקר תאי הגזע מסרו כי יש לתאי גזע אלה פוטנציאל לטפל במחלות קשות רבות, ואולם שימוש בתאי גזע עובריים עלול לשאת בחובו בעיות אתיות.

החוקרים מהמכון למדע וטכנולוגיה מתקדמים לתעשיה (AIST) ביפן, מסרו כי יידרשו לפחות חמש שנים לפני שניתן יהיה להשתמש בתגלית שלהם ליישומים רפואיים. תאי גזע עם בעלי יכולת להתפתח לכל סוג של תאים אנושיים ובין היתר הם יוכלו לסייע בריפוי סרטן וסכרת.

החוקרים מ-AIST מסרו כי זיהו סוג של תאי גזע בשן בינה, שיש להם יכולת להתפתח ולגדול בהצלחה לכל סוג של תא, מחוץ לגוף. התאים שנאספו המשיכו לגדול במעבדה במשך למעלה מחודש, הם מסרו. ראש הקבוצה, האג’אמי אוגושי, מסר לאתר הבי.בי.סי, כי המחקר היה משמעותי בשתי דרכים. “ראשית, אנו יכולים להמנע מהבעיות האתיות הקשורות לתאי הגזע משום ששיני בינה הם איבר מיותר שממילא רצוי להפטר ממנו. ושנית, אנו משתמשים בתאי גזע שהופקו לפני שנים ונשמרו במקפיא. משמעות הדבר הוא שקל לנו לשמור על מקור זה לתאי גזע.”

לדברי החוקרים, בארה”ב כבר מציעים רופאי שיניים אפשרות לאחסן תאי גזע משיני בינה ומשיני חלב – עוד מקור פוטנציאלי, לצורך שימושים רפואיים בעתיד. בשנה שעברה הודיע צוות של מדענים מארה”ב ומיפן על הצלחתם להפיק תאי גזע מתאי עור.

עקירת שן בינה – יוטיוב

1. זה לא עניין של נהוג – לפי האקדמיה העברית ללשון, כשמתרגמים שפה שמקורה בלע”ז לעברית אז החוק הוא כלהלן:
    th – מומר לאות ‘ת’
    t- מומר לאות ‘ט’

ethical —> אתית
    mathematics – מתמטיקה

זה החוק.
    שמח שיכולתי לעזור

2. שן "בינה",ושיני "חלב":אכן,הכל שב,לאט לאט,למקורו,לשורשו,לגזעו,ולחוקיותו ה"אתית"..המתבקשת.
    אם נרצה או לא נרצה,הזמן את שלו עושה.ושעון הגורל הסובב לנו,והצפון בנו,מתקתק.

ועל זה נאמר:"הקומדיה האלוהית של "דנטה"..בנוסח הקידמה העכשווית.

ואגב,לאלו באתר,שטרם בחרו מקצוע מבוקש,זו השעה..חה..חהה