סיקור מקיף

אירופה מפתחת מטוס קרב ללא טייס

המטרה העיקרית של פרוייקט nEUROn, אינה לפתח כלי נשק צבאי, אלא כלי לבחינה והדגמה של טכנולוגיות * בדומה לרכבי החלל שעל מאדים גם הוא יופעל ע"י מערכת ההפעלה של חברת ווינד ריבר

מערכת ההפעלה של ווינד ריבר במטוס ללא טייס ניורון
מערכת ההפעלה של ווינד ריבר במטוס ללא טייס ניורון

מערכת ההפעלה VxWorks 653 של חברת ווינד ריבר, שמערכת מתוצרתה מפעילה גם את רכבי המאדים ספיריט ואופורוטיוניטי נבחרה כמערכת ההפעלה עבור מערכות המחשוב של nEUROn, מטוס קרב עתידי ללא טייס (UCAV – Unmanned Combat Air Vehicle), המפותח כיום באירופה, בשיתוף מספר חברות אירופאיות.

המטרה העיקרית של פרוייקט nEUROn, אינה לפתח כלי נשק צבאי, אלא לפתח כלי לבחינה והדגמה של טכנולוגיות, כדי לבחון את בגרותן ויעילותן. בין הפתרונות שייבחנו באמצעות nEUROn ניתן למצוא משימות אוויר-קרקע, תפקוד כחלק ממערך רשת לחימה ממורכזת, תכנון פלטפומות "התגנבות", שלא מזוהות ע"י רדאר או אינפרא-אדום ומערכת לשחרור מהיר וממחושב של פצצות וכלי נשק מתוך המטוס. במטוס יותקנו מערכות אוויוניקה מודולריות, המבוססות מערכות הפעלה זמן-אמת של ווינד ריבר.

מטוס ללא טייס מדגם ניורון
מטוס ללא טייס מדגם ניורון

לבניית מרכב המטוס חברו יחד מספר חברות תעופה אירופאיות, כגון Dassault Aviation, שהיא בונת המטוס העיקרית, יחד עם חברת Alenia האיטלקית (מערכות נשק פנימיות), חברת SAAB השבדית (עיצוב המרכב, אביוניקה ומערכת דלק), Hellenic Aerospace Industry היוונית (המרכב האחורי, צינור הפליטה ומערכת הבדיקה), EADS הספרדית (כנפיים, תחנת קרקע וחיבורי דטה) וחברת RUAG משוויצריה, שאחראית על מבדקי מנהרת הרוח וממשק תפעול כלי הנשק.

"אנו רואים יותר ויותר מערכות לא מאויישות, מפותחות ע"י שיתוף פעולה של מספר חברות בינלאומיות וצוותי פיתוח שונים, המפוזרים ברחבי העולם, כדי לענות על דרישות הפיתוח המורכבות", אומר אנדי פאבינגר, סגן נשיא מכירות EMEA בווינד ריבר ישראל והמזה"ת. "המורכבות הזו בפיתוח, שהולכת וגדלה עם הזמן, דוחפת את השוק לכיוון שימוש ב"רכיבי מדף", הכוללים גם את מערכת ההפעלה, היושבת בלב המטוס הלא-מאוייש".

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

7 תגובות

  1. לא נעים ככה לפוצץ את הבועה..אבל אמנם לא ברמת תיחכום של F16 מבחינת היכולת חימוש והתמודדות לבד..אבל יש לנו לא מעט כאלה ולמיטב ידיעתי האחרונה אנחנו די מעצמה בקטע הזה…של מטוסים ללא טייס שנושאים טיל או שניים …אחלה קטע .

  2. משה כץ
    אין סתירה.
    כתוב במפורש – המטרה של הפרוייקט אינה לפתח (פיתוחים צבאיים)… אלא לבחון ולהדגים (פיתוחים צבאיים)…

  3. אף אחד לא קורא את זה לפני שמפרסמים?
    המטרה העיקרית של פרוייקט nEUROn, ""אינה"" לפתח כלי נשק צבאי
    וקצת אח"כ מפורטים השימושים ה"אזרחיים"
    רשת לחימה ממורכזת, "התגנבות", ,פצצות וכלי נשק

    אין פה שום סתירה?

  4. הקרדיט שירות הידען משמש בין היתר לידיעות מסוג יחסי ציבור. מה לעשות לא כל הידיעות הללו מפורטות ולא תמיד יש זמן להוסיף עליהן פרטים כדי להפוך אותן לידיעות עיתונאיות שלמות. בכל אופן גם מעט הפרטים שסיפקה ווינד ריבר על המל"ט חשובים וזה לא אמור לפסול אותם. אתם מוזמנים לקרוא את שתי הכתבות המעמיקות של רועי צזנה מהיום, ולהמתין לכמה ידיעות מעניינות שאני ורועי מכינים לימים הקרובים.

  5. מתוך כל הכתבה הזו על כלי תעופה חדש שנבנה תוך כדי שת"פ אירופי הכותרת היא מערכת ההפעלה של המטוס???

    פרסומת?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן