סיקור מקיף

שילוב של מציאות מדומה ותבונה מלאכותית

המציאות המדומה הולכת ונהיית ריאליסטית, ובתוך שלוש שנים לא נדע אם אנחנו מדברים עם אדם או עם אוואטר

מדענים הציגו בארה”ב את חדר המציאות המדומה הריאליסטי ביותר האפשרי, שבו ניתן ליצור דמויות תלת ממדיות ברזולוציות גבוהות במיוחד.
החדר בצורת קוביה, שאורך כל צלע שלה 3 מטרים מכונה C6 והיא נבנתה במרכז יישומי המציאות המדומה באוניברסיטת איווה, בהשקעה של 5 מיליון דולרים בציוד. הרזולוציה של ההקרנה בחדר למעל המכפולה מזו שהושגה בכל חדר מציאות מדומה אחר בעולם, אומרים החוקרים, ופי 16 יותר פיקסלים זמינים כיום בחדר לעומת גרסתו הקודמת שנבנתה בשנת 2000.
בין הציוד קלאסטר של מחשבי HP, המכילים 96 מעבדים גרפיים, 24 מקרנים דיגיטליים של סוני ומערכת קול בת שמונה ערוצים, וכן טכנולוגית מעקב תנועות בתת-קול.
הפרויקט נתמך ע”י משרד ההגנה האמריקני  עבור משרד המחקרים המדעיים של חיל האוויר. המתקן  יהיה פתוח לקהל בהרשמה מראש בכנס טכנולוגיות מתפתחות שייערך באוניברסיטה ב-25-27 באפריל.

במקביל פיתחו אוניברסיטת אילינוי בשיקאגו ואוניברסיטת מרכז פלורידה באורלנדו מערכת שתאפשר לנו לשוחח בתלת ממד עם איינשטיין או ניוטון, בדרך כל כך מציאותית שניתן לחשוב שהתמונות הן של אנשים חיים הנמצאים איתנו בחדר.
טכנולוגיות המשמשות למשחקי מחשב, אנימציות ותבונה מלאכותית משמשים כמרכיבים בפרויקט, שזכה לתמיכה בסך חצי מיליון דולרים מהקרן הלאומית למדע, למשך שלוש שנים במטרה לשלב את המרכיבים הללו ביחד כדי ליצור מתודולוגיה שתהפוך את הדמויות הוירטואליות לנפוצות.
אוניבריסטת אילינוי תתמקד בגרפיקה הממוחשבת ובאינטראקציות, בעוד אוניברסיטת מרכז פלורידה תתמקד בתבונה המלכותית ובשפת עיבוד התוכה הטבעית.
“המטרה היא לשלב תבונה מלאכותית ביחד עם ההתפתחויות האחרונות בתחום הגרפיקה ומשחקי הוידאו, כדי לאפשר לנו להקים מאגר הסטורי של אנשים שיהיו הרבה יותר מציאותיים מאלו שאנחנו משיגים היום באמצעות טקסט, קול, וקטעי וידאו” אומר ג'ייסון ליי (Leigh), פרופסור למדעי המשחב ומנהל מעבדת הויזואליזציה האלקטרונית באוניברסיטת אילינוי.
המעבדה תבנה אולפנים מיוחדים שישמשו ללכידת תנועות, כדי לבצע דיגיטציה של התמונות והתנועות של אנשים אמיתיים. הידע יאגר בבסיסי נתונים, הקולות ינותחו כדי ליצור אותם שוב בדרך סינטתית שתישמע טבעית. מחוות הגוף ילמדו אף הן בדרך המוכרת לנו באופן טכני כאוואטרים.
ליי וצוותו מקווים ליצור בני אדם וירטואליים שיוכלו להגיב ברמה גבוהה של זיהוי לקולות שונים ולמספר דרכים לשאול את אותן שאלות.
“תארו לעצמכם מחשב חזק דיו כדי שיכיל אוואטר שיגיב “האם אתה מבין את מה שאני אומר” בדרך טבעית שבה בני אדם מתקשרים זה עם זה” אומר ליי. “אנחנו מנסים לקפוץ קדימה ולהפוך את המחשב לטבעי ככל האפשר.” לדבריו, גם טכניקות ההדמיה התלת ממדית המשמשות היום במשחקי מחשב, ובסביבות וירטואליות (כגון סקונד לייף), נולדו במעבדות כדוגמת זו שבאילינוי ושגם היום יצרני המשחקים מנסים את טכניקות הדור הבא במעבדה שלו ובמעבדות אחרות.

לידיעה באתר אוניברסיטת אילינוי

תגובה אחת

  1. התגובה התקבלה מאייל

    הדברים נשמעים לי מאד חסרי הגיון, האם אתה טוען שבעוד 3 שנים מחשב יוכל לעבור בהצלחה את מבחן טיורינג המפורסם?? זהו הרי הגביע הקדוש של עולם המיחשוב והרובוטיקה! הדבר מצריך מחשב בעל בינה מלאכותית אמיתית, נושא שהוא עדיין רק בחיתוליו! איך הדבר מסתדר עם מה שכתוב כאן? כמו כן האם תוכל לתת לינק לסרטון וידאו או תמונות שמדגימות עד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.