סיקור מקיף

וירג'ין גלקטיק חתמה על הסכם עם NOAA

על המטוס הנושא את החללית ספייסשיפ 2, האביר הלבן 2, יותקנו שלושה ניסויים לבדיקת הרכב האוויר בגובה של 15 ק"מ * החברה דחתה בקשה של מפיק סרטי פורנוגרפיה לצלם סרט בחללית

האביר הלבן נושא עליו את החללית ספייסשיפ 2. איור: וירג'ין גלקטיק
האביר הלבן נושא עליו את החללית ספייסשיפ 2. איור: וירג'ין גלקטיק

החברה מבקשת להיכנס לתחום תיירות החלל, כאשר תאפשר לבני אדם רגילים להמריא על בסיס קבוע לתת-מסלול מבקשת גם לסייע למדע. וירג'ין גלקטיק מעוניינת להתקין מכשירי ניסוי על גבי המטוסים המביאים את הנוסעים למעלה.

בעליה של וירג'ין גלקטיק, ריצ'ארד ברנסון חובר כעת לסוכנות האמריקנית לאוקינוגרפיה ואטמוספרה (NOAA) כדי לאסוף מידע על הרכב האטמוספרה, ובעיקר של גזי החממה. NOAA מעוניינת בהטסת מכשירי ניטור אטמוספריים על גבי המטוס הנושא של ספייסשיפ2 , ספינת הנוסעים של החברה. הצבת המכשירים על מטוס האביר הלבן 2 (WhiteKnightTwo) תאפשר להם להנות מהגובה הרב אליו יגיע המטוס, 50 אלף רגל (כ-15.2 ק"מ), במהלך טיסות הניסוי בשנה וחצי הקרובות. "כמעט כל מה ש-NOAA עושה כרגע פועל בגובה המרבי של 25 אלף רגל (7,600 מ'). קשה למצוא מטוסים שיוכלו לבצע ניסויים אטמוספריים מעל גובה זה" אומר ויל וייטהורן, נשיא וירג'ין גלקטיק.

"אחד הדברים שאנו יודעים כחברת תעופה היא שה-tropopause עולה בהדרגה. לדבר זה השפעה על מטוסים הטסים באטמוספרה הגבוהה וכמות המערבולות שהם נתקלים בהם. הדבר קשור כנראה לתערובת של גזי חממה והגובה אליהם הם מגיעים, דבר המעלה את הטרופופוז." אמר וייטהורן לעיתונאים בכנס איגוד האסטרונאוטיקה העולמי, ה-IAC בגלזגו.

ספייס שיפ 2 תובל על ידי האביר הלבן 2 לגובה של 15.2 ק"מ. בגובה זה תפעיל החללית את מנועיה הרקטיים ותיקח את הנוסעים לגובה המרבי של 110 קילומטרים. המטוס הנושא ישא עימו שלושה מכשירים. האחד ימדוד את ריכוז דו תחמוצת הפחמן וגז המתאן באטמוספירה. השני ידגום את האוויר בגבהים שונים במבחנה, דבר שיאפשר לבחון במעבדה של NOAA בבולדר, קולוראדו. לאחר מכן מגוון רחב של גזים. הניסוי השלישי יהיה שפופרת המרוקנת את הגזים בדרך למעלה וממלאת גזים בדרך חזרה למטה.

לדברי וייטהורן, כאשר יחלו הטיסות הסדירות של ספייס שיפ 2, היא תוכל לספק ל-NOAA דגימות גז באורח סדיר, של היונוספירה – האיזור העליון ביותר של האטמוספרה, עד לגובה של 110 קילומטרים מעל כדור הארץ. הדבר יאפשר לסוכנות לכייל את הנתונים המגיעים מהלוויינים שלה המנטרים את הפחמן Orbiting Carbon Observatory (OCO), שהוא לוויין משותף ל-NOAA ולנאס"א שאמור להיות משוגר בשנה הבאה.

בשלב הראשון אין מדובר בהחלפת כספים בין החברה והסוכנות הממשלתית, זאת מכיוון שהמטוס נמצא בשלבי ניסוי. החללית ספייסשיפ 2 הושלמה עד לדרגה של 60%. החברה מתכננת לחשוף את החללית השלמה בקיץ הבא. בוירג'ין גלקטיק מוסרים כי 280 לקוחות נרשמו לטיסה אל סיפו של החלל.

ובתוך כך סיפר ווייטהורן כי גורם שהעדיף לא לנקוב בשמו, הביא לחברה מקדמה בסך מיליון דולר (מחיר של חמישה כרטיסים) כדי להבטיח לעצמו אפשרות לצלם סרט פורנוגרפיה בחלל. בהרצאה שנשא בכנס בגלזגו הוא אמר כי הבקשה נדחתה על הסף.

לידיעה ביוניברס טודיי

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

5 תגובות

  1. חבל שדחו את ההצעה העסקית של המפיקים הפורנוגרפיים. אני מבין את שיקולי המוניטין, אבל אם זאת תעשיית חלל פרטית הרי שיש משהו ביזמות עסקית שיכול לדחוף את הפרוייקט ולהביא אותו לתשומת ליבם של אנשים "נורמליים" ולא רק לידיעתם של של מדענים, כוכבי קולנוע, עשירים ואולגירכיים שונים למיניהם.

    נוסף על כך, סקס הוא אחד מהמקצועות העתיקים בתולדות האנושות אז למה שלא יהיה אחד התעשיות הראשונות גם בחלל.

  2. אבי אני חייב לומר לך שאני חולה על האתר הזה, ומאוד נהנה מהכתבות שלך, אבל אתה חייב להחליף את התמונה

  3. חבל שדחו את בקשת מפיק הפורנו.
    חברות טכנולוגיה מתפללות שתעשית הפורנו תאמץ את החידוש שלהן דווקא. וזכור לכל כיצד תעשיית הפורנו העדיפה את קלטות הוידאו הגדולות (בשל כמה סיבות), והקטנות (הטובות ברבה) נעלמו בתהום הנשיה. והשאר הוא היסטוריה (והנה רעיון לפרק לרן לוי).

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן