שביל החלב ושבעת הגמדים

שבע או שמונה גלקסיות קטנות חדשות התגלו כמקיפות את שביל החלב

אין דרך קלה לומר זאת. הגלקסיה שלנו רוצחת. היא קרעה לגזרים גלקסיות בעבר, והיא מתכוונת להמשיך זאת בעתיד. כל גלקסיה שאנו צורכים עושה את שביל החלב גדולה יותר. אם צריך עדויות נוספת לכך שהתהליך נמשך מספיק להציץ בסרט הנע של הגלקסיות הננסיות המקיפות את שביל החלב. כל אחת מהן תיקרע יום אחד לרסיסים, וכוכביה יתפזרו.

חוקרים גילו לאחרונה שבע (או אולי שמונה) גלקסיות ננסיות חדשות המקיפות את שביל החלב. הן לא כל כך קרובות כרגע אך בסופו של דבר הם יסתחררו לתוך הגלקסיה שלנו ויקרעו בכוח כבידתה. כל גלקסיה ננסית כזו מכילה לכל היותר מיליון כוכבים וכמה מהן אפילו על סף ההתפרקות.

הגילוי נעשה באמצעות ניתוח קבוצות כוכבים שצולמו בסורק השמים הדיגיטלי סלואן.  מדובר בבסיס נתונים מפורט של תמונות המכסה כחמישית מהשמים, שהאסטרונאוטים יכולים להשתמש בה כדי לבצע מחקרים.

התאוריה אומרת כי מרבית, או אף כל הכוכבים בהילה ובדיסקה של שביל החלב החלו את חייהם בגלקסיה ננסית, שהתמזגו לתוך שביל החלב. הגלקסיות שהתגלו הן בסך הכל שאריות של הזלילה הגלקטית הגדולה.

1. לא בטוח שיקרה משהו לחיים שם, שהרי צפיפות החומר בגלקסיה כל כך נמוכה, שלא בהכרח תתרחש התנגשות מע’ שמש אחת בשניה.
    ואם כן-
    מה יהא על השמש שיתנגשו בה?
    אולי זו השמש שלנו?
    היכן מחליפו של אסימוב שייצר רב מכר בנושא?

2. שבריריות החיים על כוכבי הלכת :

שבע עד שמונה גלקסיות ננסיות , שכל אחת מהן מכילה בערך מיליון כוכבים , סה"כ : בין שבעה לשמונה מיליון כוכבים , שמסלולם הטבעי יתבטל , עם התוצאות הנילוות ; ועם התמיהה הכמעט נצחית : ומה יהיה על החיים במידה וקיימים על חלק מהכוכבים הנ"ל ?

נ . ב . אירוע זה הוא זעיר , ודי שיגרתי באירועים קוסמולוגים .

3. חבל שאסימוב כבר לא איתנו,הוא בטח היה עושה מזה יופי של סיפור.מצד הקורבן,כמובן…