סיקור מקיף

טסלה מציגה: רעפים סולאריים וסוללה שמספקים צריכת חשמל של דירה

תאגיד טסלה, בראשותו של אילון מאסק, חשף קו מוצרים חדש של רעפי זכוכית שבתוכם משולבים תאים סולאריים הדומים מאוד לרעפי גג רגילים.
[תרגום מאת ד"ר נחמני משה]

בית מבוסס אנרגיה סולארית. צילום: טסלה
בית מבוסס אנרגיה סולארית. צילום: טסלה

תאגיד טסלה חשף רחוב שלם של בתים שרעפי הגג שלהם הוחלפו באחד מארבעה סגנונות של רעפים סולאריים. מי שנמצא ברחוב לא מסוגל לדעת זאת – הגגות שמרו על המראה הרגיל שלהם ויחד עם זאת הרעפים חשופים לחלוטין לקרני השמש. אילן מאסק, מנכ"ל התאגיד, מסביר כי הסוד לחזותם הרגילה של הרעפים הוא ציפוי מיוחד שהופך לשקוף, פחות א ויותר, כתלות בזווית הראייה. הוא מתאר את הרעפים כסדרה של מיקרו-רפפות הפועלות בדומה למסך הפרטיות במחשב נייד. הרושם המתקבל מרתק – מזוויות נמוכות, הרעפים נראים שקופים, אולם ככל שזווית הראייה מתקרבת לזווית של 90 מעלות, התאים הסולאריים המשולבים ברעפים הופכים ליותר ויותר ברורים לעין.

מימין לשמאל המראה של הרעפים הסולאריים מהרחוב; המראה של הרעפים הסולאריים מלמעלה ; הרכב הרעף הסולארי -  שכבה תחתונה: תא סולארי יעיל במיוחד המייצר חשמל גם בימים חמים מאוד  שכבה אמצעית: שכבה צבעונית המאפשרת לתאים להשתלב בתוך הגג תוך חשיפתם לשמש  שכבה עליונה: זכוכית מחוסמת יציבה במיוחד וחסינה לפגיעה
מימין לשמאל המראה של הרעפים הסולאריים מהרחוב; המראה של הרעפים הסולאריים מלמעלה ; הרכב הרעף הסולארי – שכבה תחתונה: תא סולארי יעיל במיוחד המייצר חשמל גם בימים חמים מאוד שכבה אמצעית: שכבה צבעונית המאפשרת לתאים להשתלב בתוך הגג תוך חשיפתם לשמש. שכבה עליונה: זכוכית מחוסמת יציבה במיוחד וחסינה לפגיעה

החברה מסבירה למי שמודאג משבריריותם של רעפי הזכוכית שלהם כי הרעפים קשיחים יותר מחומרים כדוגמת חרסית או צפחה, וכי בזכות היותם עשויים מקוורץ, אורך החיים שלהם כמעט ובלתי מוגבל. "אנו צריכים להפוך את הלוחות הסולאריים למושכים כמו שעשינו לגבי רכבים חשמליים", אמר מאסק. החזון שלו הוא להפוך כל גג לגג סולארי בזכות המראה המצודד שלו. "הגג צריך להיות יפהפה, זול ומשולב ללא נקודות תפר". למרות דבריו אלו, התאגיד עדיין לא מסר פרטים בנוגע לתמחור, לזמינות ולתהליך ההתקנה של הרעפים הסולאריים.

הגגות הסולאריים מיועדים לעשות שימוש בסוללת החשמל של טסלה מגרסה 2, שנחשפה גם היא על ידי התאגיד. הסוללה, בצורת מלבן לבן בהיר, דקיקה יותר מהגרסה הראשונה שנחשפה לציבור עוד בשנת 2015. עלותה של הסוללה תהיה 5500 דולרים וקיבולת החשמל שהיא תוכל להפיק תהיה 14 קילוואט־שעה (kWh), כמות המסוגלת לספק את החשמל הנדרש להפעלה יומית של בית בעל ארבעה חדרים. גם הסוללה וגם הרעפים החדשים הם חלק מהחזון של מאסק להציל את העולם בעזרת אנרגיה ברת-קיימא. השימוש בלוחות סולאריים מהווה טכנולוגיה יעילה – מרגע שהם מותקנים, הם ייצרו חשמל כל אימת שהשמש זורחת, ללא רעש, ללא חלקים נעים, ופרט לניקוי עונתי, ללא תחזוקה תובענית. הבעיה מתחילה כאשר קרני השמש נעלמות, בשעות הערב והלילה ובימי עננות כבדה, דווקא בזמנים שהביקוש הביתי לחשמל הוא בשיאו. כיוון שכך, טסלה מתכוונת לחבר את הרעפים הסולאריים לסוללה שתוכל לייצר את החשמל בשעות האור, לאחסן אותו בתוכה, ולהשתמש בו בשעות הלילה לצורכי הבית. החזון הכולל של אילן מאסק הוא שכל אדם יוכל להיכנס לחנות של טסלה ולרכוש בו זמנית את הלוחות הסולאריים, את הסוללה ואפילו את הרכב החשמלי שלה, ולהציל בכך את כדור הארץ שלנו.

סרטון המציג את הפיתוחים

גג הרעפים הסולאריות של טסלה כפי שהוא נראה מהרחוב
גג המכוסה כולו ברעפים סולאריות ולידו הסוללה ומתקן הטענה לרכב חשמלי

 

 

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

9 תגובות

  1. אני תהה האם ב 2019 ניתן להתקין מערכת כזאת בישראל. האם מישהו יודע היכו ניתן לרכוש מערכת כזאת

  2. כ – 800 מחזורי טעינה זה נכון עבור ליתיום יון.
    אבל יש סוג של ליתיום שמאפשר כמה אלפי טעינות – תלוי בטמפרטורה וקצב טעינה.

  3. האיש הצליח יפה מאוד עם המכונית החשמלית. אמנם הוא בכוון הנכון עם הרעיונות הנכונים, אך הוא לוקה בחוסר ידע. הטכנולוגיה העתידית לאגירה זה קבל על ולא שום דבר אחר. הטכנולוגיה העולמית בענין נמצאת כאן בארץ. מכל מיני שיקולים, יש מי שמנסים לשכנע אותו להשתמש בסוללות "משופרות" אך לא מספרים לו בדיוק מה זה קבל על. סוללות משופרות הן בעלי אורך חיים סופי וקבל על זה סוללה עם אורך חיים אין סופי. גם אם זה יקר יותר, אין החלפת סוללה לעולם וזה בסוף משתלם. כיום צפיפות האנרגיה של קבל על עוברת את הסוללות הרגילות ומתקרבת לצפיפות אנרגיה של דלק. לגבי הפנלים הסולריים, יש בארץ חברה המפתחת תאים סולריים בנצילות של 65% שבקרוב תצא בהכרזה על התוצאה. עכשיו תחברו את שתי התוצאות ותבינו.

  4. קוקי, לא הבנתי. למה הסוללה לא מתמלאת חינם באנרגיה סולארית, האם זה בגלל היצור? האם סוללה זה בזבוז כסף?

  5. עשו רעפים קטנטנים במקום רעפים שך מטר על מטר מסבך את החיבורים החשמלים ומכפיל את כמות התקלות היות ויש המון חיבורים
    בנוסף כל סוללה יכולה לחסוך ביום 14KW שזה כ 2 דולר סוללה מחזיקה בממוצע כ 800 טעינות כך שאם הסוללה מתמלאת בחשמל חינם שאין דבר כזה סוללה של 5500 תיתן הפסד של כ 3000 דולר לאורך חייה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

לוגו אתר הידען
דילוג לתוכן