יונקים אוכלי נמלים התקיימו לצד הדינוזאורים

בעל חיים בגודל של סנאי, שניזון מנמלים חי לפני 150 מיליון שנה

מדענים גילו לאחרונה מאובנים. של יונק אוכל טרמיטים שחי לפני 150 מיליון שנה, כלומר לצידם של הדינוזאורים.
המחקר מראה כי היונקים פיתחו את ההתמחות של תזונה מטרמיטים לפחות פעמיים. Fruitafossor windscheffelia מופרד בלפחות 100 מיליון שנה מקרוביהם הקדומים ביותר של אוכלי הנמלים של ימנו כמו הארמדילו.
היו לו שיניים חלולות ללא זיגוג האמייל וטלפיים קדמיות ששימשו אותו לחפירה. המאובן תוארך כאמור לסוף תקופת היורה. יונק זה חי כנראה לצידם של דינוזוארים גדולים כמו ברכיוזאורוס, סטגוזאורוס ואלוזאורוס.
בעלי חיים המתמחים באכילת טרמיטים יושבים או עומדים על מושבת טרמיטים וחופרים את החרקים החוצה מהבוץ בטלפיהם הקדמיות. ואז הם גוררים אותם מתחת ללשונם ובולעים אותם.
קרבה רחוקה
תזונה מטרמיטים אינה דורשת לעיסה כך שהשיניים מתפתחים למבנים חלולים החסרים את ציפוי האמייל המסייע לספק פני שטח טובים ללעיסה. הטלפיים והשיניים החלולות של היונק הנכחד מזכירות את הטלפיים והשיניים של הארדבארקס, קודמיהם של הארמדילוז.
כותבי המחקר, זיקסיאי לו (Zhe-Xi Luo ) וג'ון ויבל Wible ממוזיאון קנגי להסטוריה של הטבע בפיטסבורג, ארה”ב, מסרו כי למרות דמיון חשוב זה לאוכלי הנמלים של ימנו, ה windscheffelia הוא רק קרוב רחוק שלהם.
“זה משקף סוג של אבולוציה מתכנסת, לפיה בעלי חיים רחוקים זה מזה מפתחים התאמות דומות כאשר הם עומדים בפני לחצים דומים של הברירה הטבעית.