מאובני תנינים פרה-היסטוריים בברזיל מצביעים על גשר יבשתי בין דרום אמריקה להודו

דגם של תנין ממין Baurusuchus salgadoensis וחלק ממאובן, מוצגים באוניברסיטת ריו דה ז'ניירו.

קישור ישיר לדף זה: https://www.hayadan.org.il/taninim010706.html

מדענים בברזיל הציגו לאחרונה 11 שלדים מאובנים של תנינים פרה-היסטוריים שנחשפו לאחרונה, ואמרו כי ממצאיהם מצביעים על כך שבעבר קישר גשר יבשתי בין דרום אמריקה והודו-פקיסטאן. החוקרים, מאוניברסיטת ריו דה ז'ניירו, מסרו כי נראה שהתנינים ששלדיהם נמצאו, ממין salgadoensis Baurusuchus, הם קרובי משפחה של מין אחר של תנין עתיק, Pabwehshi pakistanesis, שהתגלה בפקיסטאן.

“התגלית הזאת באמת מוכיחה שדרום אמריקה היתה מחוברת בעבר לגוש ההודי-פקיסטאני, וחיבור כזה יכול היה להיות רק דרך אנטארקטיקה או אוסטרליה”, אמר רודולף טראו, אחד העורכים של כתב העת המדעי “Gondwana Research”.

לדברי פדרו אנריקה נוברה, אחד החוקרים שסיפקו את התיאור המדעי של התנין, Baurusuchus salgadoensis חי לפני כ-90 מיליון שנים באזור של דרום-מזרח ברזיל המכונה אגן באורו (Bauru), כ-700 ק”מ ממערב לריו דה ז'ניירו של ימינו. תנין בוגר ממין זה הגיע לאורך של שלושה מטרים מראש ועד זנב ושקל כ-400 ק”ג – מין התנינים הגדול ביותר שהתגלה אי פעם בדרום אמריקה, אמר נוברה.

בשונה מהתנינים המודרניים, ל-Baurusuchus היו רגליים ארוכות ורוב הזמן הוא הלך. לדברי נוברה, התנין היה יכול להתקיים גם באזורים צחיחים, בדומה לדינוזאורים אוכלי בשר בני אותה תקופה. החוקרים הצליחו להפריד את לסתות אחד המאובנים כדי לבדוק כיצד השתמש ה-Baurusuchus בשיניו הגדולות כדי ללעוס את טרפו.

נוברה אמר כי השלדים השתמרו באופן יוצא מגדר הרגיל. “אלה המאובנים שהשתמרו באופן הטוב ביותר במשפחה הזאת. הצלעות שלמות וכמעט כל העצמות השתמרו. מציאת מאובנים במצב כל כך טוב הוא דבר נדיר”, אמר נוברה.
מורה בבית ספר יסודי, ז'ואאו טאדאו ארודה, הוא שהוביל את החוקרים אל המאובנים. ארודה חשף אותם בעצמו לאחר שאחד מתלמידיו הראה לו שן מאובנת בסמוך לעיר ז'נרל סלגאדו שבדרום-מערב ברזיל.

י