גלקסיות רחוקות הסתדרו בשורה בחלל

התמונה שצילם הטלסקופ היפני סובארו המוצב בהוואי מראה את החלק המרכזי של צביר גלקסיות עשיר הנמצא במרחק של 7 מיליארד שנות אור

גלקסיות הסתדרו בשורה בחללהקו הישר הוא משמאל למעלה לכיוון ימין למטה

אסטרונומים ניצבים בפני חידה בשמים – תמונה של צביר גלקסיות מרוחק הנראה כקו ישר לרוחב היקום. טלסקופ העל היפני סובארו, הממוקם על פסגת הר געש כבוי בהוואי צילם את התמונה הבלתי רגילה הזו.
האסטרונומים סבורים כי היישור הקוסמי הזה קשור לדרך שבה הורכב צביר הגלקסיות הללו. מרבית הגלקסיות ביקום שייכות לצביר, וצבירי הגלקסיות יוצרים על-צבירים בעצמם.
התמונה שצילם סובארו מראה את החלק המרכזי של צביר גלקסיות עשיר הנמצא במרחק של 7 מיליארד שנות אור. מאות גלקסיות נראים באיזור מאוכלס בהרבה בגלקסיות מאשר האזור שלנו בחלל. האסטרונומים הוקסמו מהקו הישר שבו מסודרות הגלקסיות הללו, המבנה המלא חורג אפילו מהתמונה. עבורם זה מראה כי הם עדים לצביר בתהליך יצירתו שבמהלכה הוא אוסף גלקסיות לאורך מבנה דמוי שרשרת הצומח למערכת גדולה יותר.
כמו כן רואים בתמונה מספר גדול של גלקסיות דמויות קשת בצבע כחול. אלו גלקסיות הנמצאות ברקע שאורן מוגבר בשל כוח הכבידה של הצביר הקרוב יותר אלינו. באמצעות ניתוח התמונות הללו, יוכלו האסטרונומים למפות את התפלגות המסה בצביר ולראות מה הוא עומד לעולל לצביר בעל הצורה המוזרה.

1. שלום,
    ראיתי היום בחדשות שפרסמו תצלומים מה גלקסיה הקרובה ביותר לכדור הארץ, ומענים אותי לדעת איך אפשר לצלם משהו שנמצא כל כך רחוק מכאן?