סיקור מקיף

הצוות עורך שורה של מבחנים ביום בדיקות מרוכז

הצוות יבחן את הנזק שנגרם למגן החום של המעבורת

HobaughClay_roboticarm_120807
בתמונה: הטייס צ'ארלס הובאוף (בחזית) ומנהדס הטיסה קליי אנדרסון מתכוננים להפעיל את הזרוע הרובוטית של תחנת החלל. באדיבות NASA-TV.

ביום בדיקות מרוכז, צוות ה-Endeavour יבחנו מקרוב את אזורי הנזק המשוערים למערכת הגנת החום של רכב החלל.

Canadarm2, המערכת הרובוטית על תחנת החלל הבינלאומית, הסירה את מערכת 'חיישני הבום' של רכב החלל (Orbiter Boom Sensor System המכונה OBSS) ומסרה אותה לזרוע הרובוטית של המעבורת כמה דקות אחרי 9:45 (כל הזמנים EDT). ה-OBSS היא הרחבה של זרועהּ הרובוטית של המעבורת, ולה מגוון של חיישנים אלקטרונים וויזואלים מתוחכמים בקצהַ.
את רוב המבחנים ביום הבדיקות המרוכז, יבצעו המפקד סקוט קלי ומומחי המשימה טרייסי קאלדוול וברברה מורגן, ואילו הטייס צ'ארלי הובאוף ומהנדס הטיסה קליי אנרסון, יתמקמו מול לוח הבקרה של הזרוע הרובוטית של תחנת החלל. שאר חברי הצוות יעבירו ציוד ואספקה בין שתי החלליות.

אתמול (יום שבת), מומחי המשימה ריק מאסטרציו ודייב וויליאמס פסקו מהליכת החלל בסביבות השעה 18:45. היציאה הסתכמה ב-6 שעות ו-17 דקות, ובמהלכה הצמד התקין בהצלחה את החלק 'ימין 5' (S5) על תחנת החלל הבינלאומית, והמשיך בהכנות להעברת התומכה של 'נמל 6' (P6 – Port 6).

כמה אנימציות: מבט מקיף על S5; ההתקנה של S5.

כתבות קודמות בסדרה
נאס”א גילתה נזק למעבורת.
הצוות בהכנות אחרונות לקראת הליכת החלל.
“הספינה לחוף קרבה, הספינה הורידה עוגן.”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.