אנדוור עגנה בתחנה

מעבורת החלל אנדוור עגנה בפעם האחרונה בתחנת החלל הבינלאומית כשהיא נושאת בתוכה שישה אסטרונאוטים ואת הסקפרומטר המגנטי אלפא שציפו לו זמן רב. מדדובר בניסוי פיזיקלי שיעקוב אחר החומר האפל וחלקיקי אנטי חומר.

בתמונה: מעבורת החלל אנדוור ומעבדת קולומבוס של סוכנות החלל האירופית נראים כאן לאחר עגינת המעבורת בתחנת החלל ב-18 במאי 2011. צילום: נאס"א

העגינה התרחשה בשעה 10:14 שעון גריניץ’ (13:14 שעון ישראל) ופתיחת השערים בין שתי החלליות התקיימה בשעה 11:38 שעון גריניץ’ (14:38 שעון ישראל), כשעה מוקדם מהמתוכנן.
האנדוור ביצעה היפוך כדי שאנשי צוות תחנת החלל יוכלו לצלם תמונות ברזולוציה גבוהה של מגן החום של המעבורת. המפקד מרק קלי סובב את האנדוור 360 מעלות לאחור.

כעת שוהים בתחנה 12 איש בשילוב שני הצוותים אך ב-23 במאי יעזבו שלושה מאנשי צוות התחנה, דימיטרי קונדרטייב, קיידי קולמן ופאולו נספולי את התחנה בחללית סויז עמה הגיעו לתחנה וישובו לכדור הארץ.
שלא כמו מרבית שמימות המעבורת לתחנת החלל, שני הצוותים יעבדו במשמרות ולא באותו סדר זמנים. זאת בשל העיכוב בין השבועיים של משימת אנדוור. שגרמה למשימה לחפוף לזמן עזיבת חברי הצוות הותיקים את תחנת החלל. השלושה יידרשו להתאים את זמני השינה שלהם עם לוח הזמנים של יום הנחיתה.
המעבורת אמורה לעזוב את התחנה ב-30 במאי והנחיתה מתוכננת כעת ל-1 ביוני.
משימה STS-134 תכלול ארבע הליכות החלל, בחלקם כדי להתקין את הספקטרומטר המגנטי אלפא, גלאי חלקיקים בעלות 2 מיליארד דולר, השוקל 7,000 קילוגרמים, שאמור לפעול כעשור ולספק פרטים חדשים אודות מקור היקום.
מפקד המשימה הוא מארק קלי, בעלה של חברת הקונגרס גבריאלה גיפורדס המתאוששת לאחר שנורתה בראשה בינואר. גיפורדס תעבור היום ניתוח לשיחזור גולגלתה בבית החולים ביוסטון.