סיקור מקיף

מעבורת החלל אנדוור לא תשוגר לפני 16 במאי

הטכנאים במרכז החלל קנדי ממשיכים לעבוד על פתרון בעיה במעגל חימום הקשור למערכת ההידראולית של אנדוור שגרמה לדחיית השיגור

טכנאי עובד על תיקון החלק הפגום במעבורת החלל אנדוור, 06/5/2011
טכנאי עובד על תיקון החלק הפגום במעבורת החלל אנדוור, 06/5/2011

מנהלי נאס”א מייעדים כעת את שיגור מעבורת החלל אנדוור למשימה STS-134, לא מוקדם מיום שני ה-16 במאי. לאחר מפגש שנערך ביום שישי, הם גם החליטו להאריך את המשימה מ-14 ל-16 ימים. אם אכן יתבצע השיגור ב-16 במאי הוא יתקיים בשעה 08:56 שעון החוף המזרחי (15:56 שעון ישראל).

הטכנאים במרכז החלל קנדי ממשיכים לעבוד על פתרון בעיה במעגל חימום הקשור למערכת ההידראולית של אנדוור שגרם לדחיית השיגור. הטכנאים קבעו כי התקלה היתה בתוך תשלובת בקרת העומס בירכתי החללית, ויתכן שהיא קשורה בחיווט החשמלי.

אף כי שורש התקלה בקופסת מהיתוג לא התגלתה, הטכנאים מחליפים חומרה שעשויה היתה לגרום לבעיה. הקופסה הכושלת הוחלפה ביום רביעי ובדיקה של תשע מערכות של המעבורת המונעות בידי קופסה זו נמצאת בעיצומה.

 

במהלך סוף השבוע התקינו ובדקו הטכנאים חיווט חדש העוקף את החיווט החשמלי החשוד המחבר בין תיבת המיתוג לבין המחממים. הם גם יריצו את המחממים למשך 30 דקות כדי לוודא שהם עובדים היטב ויערכו מבחן מחודש לשאר המערכות המונעות בידי תיבת המיתוג.

שלוש יחידות כוח העזר Auxiliary Power Units (APUs) המספקים כוח הידראולי לנהיגת החללית בעת המראה או נחיתה, כוח המונע מהדלק לקפוא כאשר המעבורת נמצאת בחלל. קריטריון השיגור והטיסה דורשים כי כל ה-APU ומעגלי החימום יפעלו בעת השיגור. בנסיון השיגור הראשון של אנדוור אחד מתוך שני המחממים ביחידת APU מס’ 1 לא פעל. המהנדסים אישרו כי המעגל בקופסת המיתוג המקורית ואשר כיוון את הכוח החשמלי למחממים התקצר.

 

2 תגובות

  1. איציק:
    מינימום התחשבות! לפחות היית כותב זאת באנגלית! 🙂

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.