סיקור מקיף

נאס”א תבקש לבצע הקפה מאוישת של הירח ב-2015

נאס”א מבקשת לפחת גרסה מוקדמת של המשגר הכבד ארס 5 כדי לבצע טיסה מהסוג שביצעה אפולו 8 סביב הירח בשנת 2015 

 סקוט הורוביץ, עוזר מנהל נאס”א האחראי על הטיסות המאוישות אומר כי ביקש ממהנדסי הסוכנות במרכז החלל מארשל בהנטסוויל, אלבמה, לחקור אפשרות של תכנון טיל שיוכל לשלב את השלב המרכזי של ארס 5 והשלב העליון של ארס 1 כדי לאפשר טיסת הקפה של הירח וחזרה ממנו בחללית אוריון כמה שנים לפני הנחיתה המתוכננת על הירח.

“נוכל לבצע טיסה מהסוג שביצעה אפולו 8” אמר במהלך מסיבת עיתונאים. “ניתן יהיה לנסות את הקפסולה ואת מודול השירות בסביבת הירח כתהליך של הכנה לקראת נחיתה וניתן גם לנסות באותו זמן חזרה מן הירח במהירות זהה לזו של חלליות שינחתו על הירח ויחזרו לכדור הארץ.”

 לדברי הורוביץ, אחת המטרות החשובות של משימה כזו תהיה ביצוע ניסוי בקנה מידה מלא של כמעט נחיתה כדי לספק לנאס”א נסיון בשליטה על המקומות שבהם תוכל קפסולת אוריון לנחות כאשר תגיע לירח בשיטה המכונה skip-entry  (קפיצת דילוג). האטסרונאטים של אפולו כוונו עצמם לנחיתה ישירה. “בדרך כלל כאשר חוזרים לכדור הארץ פוגעים באטמוספירה ופשוט נכנסים” אמר. “ניתן להשיג גמישות בבחירת אתר הנחיתה אם קופצים מעט בחזרה לחלל ושוב פוגעים באטמוספירה.” אמר.

לדבריו, השיטה הישירה גרמה לנאס”א לתכנן בזהירות את תאריך החזרה כדי שתהיה להם שליטה על רצועת האוקיאנוס כאשר הקפסולות נוחתות. נאס”א מעדיפה שחלליות אוריון ינחתו על היבשה בתוך ארה”ב. שיטת הדילוג תיתן למתכנני המשימה גמישות ושליטה על החזרה מן הירח.

 סקיפ האלטפילד, מנהל תוכנית אוריון בנאס”א אמר כי בשנת 2011 תבצע נאס”א טיסות ניסוי לא מאוישות שתחזורנה בשיטת הדילוגים. לדבריו, טיל מסוגו של דלתא 2 למשל, יכול לשגר חללית אוריון מוקטנת מספיק רחוק מכדור הארץ כדי להשיג את מהירות החזרה מן הירח בלי להתרחק עד לשם.

 

9 תגובות

  1. ובשנת 2030 מתוכנן מן הסתם שיגור מחודש של הספוטניק.
    נאס"א שבה ומוכיחה שהגיע הזמן לסגור אותה. בשנות הששים הגוף הזה הצליח לעשות את כל הדרך מכלום ועד להנחתת אדם על הירח, תוך פחות מעשור. היום הם מציגים לוח זמנים אבסורדי שכזה לשחזור חצי מההישג ההוא, כאשר עומדת לרשותם טכנולוגיה בשלה ומתקדמת יותר בארבעים שנה. הגוף הזה נפח את נשמתו היצירתית והעשייתית לפני למעלה מדור. כיום הוא מתפקד כמדגרת משכורות ותו לא.

  2. מעניין להשוות את עלות הטיסה המתוכננת לעלות של טיסת אפולו 8.
    יש הרגשה שהמרוץ לחלל תקוע משתי סיבות
    1. יש רק אצן אחד (בריה"מ נעלמה מהמרוץ).
    2. העלויות של טיסת חלל הופכות ליקרות יותר בעיקר בגלל חוסר יעילות תפעולית של נאס"א.

  3. נשבר כבר מכל המשועממים האלו…
    אבי אל תצטער, התשובה שלך במקום.
    בכלל אני חושב שאין הבדל גדול בין הטוקבקיסטים האלו לבין מציירי הגרפיטי על הקירות או לפעמים אפילו מקשקשי הדלתות בבתי השימוש…
    יש הבדל?

  4. מצטער, לפי ה-IP שלך אתה אותו אחד ששואל שאלות טריוויאליות חוץ מזה שאתה כל הזמן מאיית את השם שלי באותה צורה שגויה. אנא חפש במלבדן החיפוש של גוגל. אני לא כאן כדי לענות על שאלות טריוויאליות שהתשובה שלהן נמצאת באתר או בויקיפדיה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.