בנאס”א רוצים להיות בטוחים שהתקלות במכל הדלק החיצוני תוקנו ואינן מאיימות על בטיחות השיגור * כתוצאה מכך, שיגור המעבורת אנדוור לטיסה האחרונה של פרויקט המעבורות יידחה לאפריל
מנהלי נאס”א הציבו לעצמם כיעד לשגר את המעבורת דיסקברי לא לפני ה-3 לפברואר בשעות הבוקר (08:34 שעון ישראל). מנהלי המעבורת קבעו י נדרשים עוד בדיקות וניתוחים לפני שניתן להמשיך עם הליכי שיגור משימה STS-133 לתחנת החלל הבינלאומי.
צוות דרישות בקרת המעבורת נפגש ביום חמישי וחבריו סקרו את הההערכות ההנדסיות הכרוכות בשני הסדקים באורך 7 מטרים כל אחד. סדקים אלה נפערו בתומכים בצורת האות U המכונים stringers על המכל החיצוני של המעבורת. נאס”א מתקנת את התומכים הללו ומתקינה מחדש קצף בידוד מעליהם.
מנהלי המשימה החליטו שתוצאות הניתוחים והבדיקות לא מעידה על השלמת הדרישות לשיגור בטוח. הם מתכנני לבצע ניסוי מתוזמר של מכל הדלק החיצוני וההערכות המבניות על הסטרינגרים כדי לקבוע האם תוצאות הניתוחים היו נכונות. פרטים ולוחות זמנים לבדיקת המכל עדיין בהכנה, אך לפי התוכניות ימדדו הטמפרטורות וחוזק החומרים באיזור שבין המכלים ליד ראש המכל במהלך הבדיקה.
נאס”א תסקור ותנתח את הנתונים של הבדיקות הללו לפני שתקבע תאריך שיגור סופי. בשל העיכוב בשיגור הדיסקברי, ההזדמנות הראשונה לשיגור משימת המעבורת האחרונה, STS-134 של המעבורת אנדוור תהיה 1 באפריל.
5 תגובות
לאמריקאים קשה להיפרד מהמעבורות בהיעדר תוכנית חלל ורכבים חלופיים
תודה
אני תרגמתי את מה שכתבו באתר נאס”א. נכון לעכשיו הטיסה הנוספת טרם אושרה.
לאבי אתה רשמת תתיחס גם האטלטיס מתוכננת לטוס זאת אומרת נותרה 3
הבנלאומית לא הבנלאומי