לוויין נאס"א מתוצרת בואינג הגיע למסלול גאוסינכרוני

לוויין השידור לעיקוב ולנתונים TDRS-I, שנבנה עבור נאס"א ע"י "בואינג מערכות הגנה משולבות", חטיבה בחב' בואינג , הגיע למסלול גאוסינכרוני שבו יספק תמיכת תקשורת חיונית למעבורות החלל של נאס"א

7.10.2002
מאת: הודעה שהתקבלה מטעם בואינג
לוויין השידור לעיקוב ולנתונים TDRS-I, שנבנה עבור נאס"א ע"י "בואינג מערכות הגנה משולבות", חטיבה בחב' בואינג (בורסת ניו יורק: BA), הגיע למסלול גאוסינכרוני שבו יספק תמיכת תקשורת חיונית למעבורות החלל של נאס"א, לתחנת החלל הבינלאומית ולחלליות מחקר רבות. ההישג בא לאחר מאמץ שיקום מוצלח שנעשה הכרחי כאשר אחד משני מכלי דלק ההדף לא ויסת את הלחץ היטב זמן קצר לאחר השיגור ב-8 במרס.
בהליך שניתן להשוותו ל"מעקף כלילי בשלט רחוק" , ממרחק של 37,000 ק"מ, בקרי לוויין מ"בואינג מערכות לוויין" באל-סגונדו, קליפורניה, ניתבו מחדש וסת לחץ מכל סביב שסתום חסום, וביצעו שורה של הבערות מנוע במהלך ארבעת החודשים האחרונים בניסיון להעלות את מסלול TDRS-1 לגובה 36,000 ק"מ. ההבערה האחרונה נעשתה בבוקר יום שני, 30 בספטמבר.
"מאמץ השיקום של ה-TDRS-I היה מבצע לא ייאמן שמדגים את חוזקו האינהרנטי של עיצוב המוצרים שלנו ואת הידע והניסיון העצומים של אנשינו במשימות חלל", אמר רנדי ברינקלי, נשיא "בואינג מערכות לוויין".
'אני גא מאוד בצוות ה- TDRS-Iשלנו ובתמיכה והאמון שלקוחנו נאס"א הפגין בתקופה מאתגרת זו. כולנו ב"בואינג מערכות לוויין" מודעים לחשיבתו של ה- TDRS-Iלמעבורת החלל של נאס"א ולתחנת החלל הבינלאומית וכולי התפעלות מהמאמץ המשותף של הצוות.
"לא היינו יכולים להשלים את תהליך השיקום בלא מאמץ משותף. נאס"א הציבה את אנשיה במרכז הבקרה שלנו באל-סגונדו וגם סיפקה תמיכה מרשת תחנת הקרקע שלה לכל אורך הדרך. המאמץ המשותף הראה מה ניתן להשיג בעבודת צוות".
הלוויין יפרוס כעת את האנטנות שלו ויעבור לפחות שמונה שבועות של ניסויים בעודו במסלול. על סמך כמות חומר ההדף שנותר אמור הלוויין להשלים את 15 שנות השירות המתחייבות מהחוזה.
TDRS-I הוא השני משלושה רכבי חלל שסיפקה "בואינג מערכות לוויין" למרכז נאס"א לטיסות החלל ע"ש גודארד שבגרינבלט, מרילנד. הלוויין הראשון, TDRS-H, שוגר בהצלחה ביוני 2000. הלוויין השלישי, TDRS-J, נועד לשיגור בנובמבר 2002.
צי ה-TDRS משמש כאמצעי העיקרי לתקשורת רציפה ומהירה של נתונים עם מעבורת החלל, תחנת החלל הבינלאומית ועשרות לווייני מחקר לא מאוישים שחגים במסלול נמוך סביב כדור הארץ, כולל טלסקופ החלל "האבל". שלושת לווייני ה-TDRS-I החדשים יוסיפו יכולת Ka-band לצי ה-TDRS, שתגביר את הגמישות ותאפשר שידורים מהירים יותר של נתונים.
"בואינג מערכות הגנה משולבות", חטיבה בחב' בואינג, היא אחת מחברות החלל וההגנה הגדולות בעולם. מטה "בואינג מערכות הגנה משולבות" נמצא בסנט לואיס ושוויה מסתכם ב-23 מיליארד דולר. היא מספקת פתרונות מערכתיים ללקוחותיה הצבאיים, הממשלתיים והמסחריים ברחבי העולם.
"בואינג מערכות הגנה משולבות" היא ספקית מובילה של שירותי מודיעין, עיקוב וסיור; יצרנית המטוסים הצבאיים הגדולה בעולם; יצרנית הלוויינים הגדולה בעולם וספקית מובילה של תקשורת מבוססת-חלל; אינטגרטורית המערכות הראשית של תוכנית הגנת הטילים של ארה"ב; הקבלנית הגדולה ביותר של נאס"א ומובילה עולמית במתן שירותי שיגור.