תוכנית לימודים חדשה של האבולוציה באוהיו מטרידה את תומכי המדע

מועצת בתי הספר של אוהיו אישרה תוכנית לימודים לתחום האבולציה הכוללת את התאוריה הדתית מוסווית כמדע * תומכי המדע יעתרו לבית המשפט

מועצת בתי הספר של אוהיו אישרה תוכנית לימודים לתחום האבולציה הכוללת את התאוריה הדתית מוסווית כמדע. תומכי התוכנית טוענים כי היא מציעה דרכים לנתח את האבולוציה ואולם קבוצות מדעיות המתנגדות ומבקרות את התוכנית אומרים כי הם מתכננים להגיש עתירה כנגד ההחלטה.
לאחר ששה חודשים שבהם שמעו חברי הצוות עדויות הם הצביעו ברוב של 13 מול חמישה מתנגדים לטובת סדרת מערכי שיעור לבתי הספר “ניתוח ביקורתי של האבולוציה” שבהם ייעשה שימוש בשיעורי מדע ובמבחני גמר.
המבקרים אומרים כי השיעורים כוללים מרכיבים של תאוריה המכונה “תכנון תבוני” הטוענת כי כוח עליון חייב היה להתערב בתהליך יצירת החיים. “אני משוכנע שזהו מאמץ דתי המוסוה כמדע”, אמר חבר הצוות, רובין הוביס.
במרכז המחלוקת 22 עמודים מתוך למעלה מ-500 עמודים שבתי הספר יכולים להשתמש בהם כדי ללמד מדע, שאושרו בשנה שעברה לכל הכיתות. אף תלמיד לא ייבחן על תכנון תבוני, אמרה חברת הוועדה, ג'ניפר שיטס.
ההצבעה קודמה בברכה בידי ארגון דיסקוורי שמרכזו בסיאטל, התומך בלימוד התכנון התבוני בשיעורי מדע, ואמר כי המדינה צריכה ללמד הן את האבולוציה והן את “הביקורות המדעיות על תאורית האבולוציה.” (המרכאות הן שלי, כי אם יש ביקורת הן אולי על פרט שולי זה או אחר באשר למנגנון המדויק המאפשר את השונות מדור לדור או יותר נכון המינון בין המנגנונים, אך בוודאי שאין מדען החולק כיום על עצם נכונותה של האבולוציה. א.ב.)
“ההצבעה היא נצחון חשוב לתלמידים ולחופש האקדמי שלהם ללמוד את כל הצדדים של ויכוחים מדעיים פתוחים סביב תאורית האבולוציה” אמר ברוס צ'פמן, נשיא אגודת דיסקוורי.
חב הצוות סם שולמר התלונן על כך שהשיעורים הללו “מורידים ממעמדה של מערכת החינוך הציבורית באוהיו משום שהם סותרים עדויות מדעיות”, אמר. כמה קבוצות מדעיות, לרבות האקדמיה הלאומית למדעים מתנגדות לשיעורים הללו. האחרים צופים כי התוכנית תצטרך להתעמת בבתי המשפט.

“יש מתנגדים רבים לתוכנית – מורי תיכון, חברים בוועדה, הורים והתלמידים עצמם” אמרה פטרישיה פרינסהאוס, פרופסור באוניברסיטת קייס וסטרן רזרב שהובילה את הלובי כנגד השיעורים הללו.
חבר המועצה, ג'יימס טרנר שמונה למועצה בידי מושל אוהיו בוב טאפט אמר כי הוא התרשם ממספר המדענים התומכים בתוכנית, שטענו כי המתנגדים איפשרו לחששות שלהם מפני מה שהתוכנית עלולה להוביל אליה, לשקף את הדעות שלהם”.
“חברי הצוות היו צריכים להסתמך על הקווים המנחים לאבולוציה ביולוגית”, אמר סטיבן וויקס, ביולוג מאוניברסיטת עקרון. “אם יש צורך למשל בהסרת גידול במוח, הרי אז פונים למומחים בתחום, ולא למכונאים”, אמר.
לידיעה בסי.אן.אן