מנהל מפעל חלל בתע"א עופר דורון בראיון לאתר הידען לאחר השיגור: עמוס 4 גדול פי 3 מקודמיו, ופותחו עבורו טכנולוגיות ייחודיות

בתשובה לשאלתנו אומר דורון כי הטכנולוגיה של עמוס 4 תהיה תחרותית גם בשוק העולמי

מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס ליד כן השיגור של לווין עמוס 4, השבוע (לפני השיגור). צילום יח"צ: התעשייה האווירית.
מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס ליד כן השיגור של לווין עמוס 4, השבוע (לפני השיגור). צילום יח"צ: התעשייה האווירית.

הלווין עמוס 4 ששוגר היום בהצלחה הוא הלווין הגדול ביותר שנבנה בארץ ומכיל טכנולוגיות חדשניות שפותחו עבורו. כך אומר עופר דורון, מנהל מפעל חלל בשיחה עם אתר הידען בעקבות השיגור הערב של הלווין הישראלי מקזחסטן.

כאמור הלווין עמוס 4 שוגר הלילה (מוצ"ש 31.8.2013) ממרכז החלל בייקונור שבקזחסטן על ידי החברה הפרטית סי לונץ'. "הלווין שוגר ב-23:05 כאשר השלב השלישי נפרד מהשלב השני בהצלחה כשמונה וחצי דקות לאחר השיגור. אנו מצפים לשתי הבערות של השלב השלישי במהלך הלילה, ובסביבות שש בבוקר צפויה הפרדה של הלווין מהמשגר ואז הוא יפרוס חלקית את הפאנלים הסלואריים שלו ויתחיל את הבדיקות. מחר בבסביבות שש וחצי שבע בבוקר נוכל להגיד מה מצבו של הלווין. כרגע הכל היה תקין."

(עדכון – מנכ"ל התעשייה האווירית, יוסי וייס מדווח מקזחסטן הבוקר כי ההפרדה בוצעה כמתוכנן וללא תקלות וכעת התחיל שלב הבדיקות וטיסה איטית והדרגתית של עמוס 4 למסלול המיועד לו מעל האוקיאנוס ההודי.)

"הלווין עמוס 4 הוא לווין מדהים" מוסיף דורון. "מדובר בלווין הכי גדול שנבנה בארץ. מאוד מרשים, מאוד משוכלל ומכיל הרבה מאוד אננטנות, מערכות בקרה ,הנעה וגוף יוצאים מהכלל, עבדו עליו במשך שש שנים מאות אנשים, אירחנו כאן היום את העובדים ואת בני משפחותיהם לאירוע שיגור והיה מחמם את הלב. בבניה השתתפו באמת מיטב האנשים בכל המקצועות. זו טכנולוגיה הכי מדהימה שיש."

אתר הידען: מדוע לקח כל כך הרבה זמן לבנות אותו?
"אכן בדרך כלל לוקח 3-4 שנים לבנות לווין כזה. את עמוס 6 לדוגמה אנו בונים בתוך שלוש שנים אבל היו הרבה דברים שפיתחנו בתוך התהליך, הוא גדול פי 3 לעומת עמוס 2 ועמוס 3 ובנוסף, התרחשה רעידת אדמה אצל אחד מקבלני המשנה באיטליה שגרמה לעיכוב.

בהתייחסו לנקודת השמים החדשה שאליה יופנה עמוס 4 , אומר דורון: הלווין יוצב מעל האוקאינוס ההודי ב-65 מעלות מזרח ויתן שירות ממערב אירופה ועד אסיה ואוסטרליה ומכיוון שהאנטנות ניתנות להזזה, (כלומר ניתן לנהג אותם לאיזורים שונים והם אינם קבועים כמו במרבית לוויני התקשורת), תתאפשר לחברת חלל גמישות בגישה ללקוחות במקומות שונים במזרח הרחוק ולהרחיב את הכיסוי שלה. בזכות עמוס 4, תוכל חברת חלל לתת שירות ממזרח ארהב ועד מזרח אסיה.

שיגור הלווין עמוס 4 ב-31 באוגוסט 2013. צילום התעשיה האווירית
שיגור הלווין עמוס 4 ב-31 באוגוסט 2013. צילום התעשיה האווירית

מה עם התרחבות ללקוחות נוספים, מלבד חלל תקשורת?
אנחנו מקווים מאוד להרחיב את בסיס הלקוחות שלנו. עשינו זאת בלוויני התפית – מכרנו לווין לאיטליה שזה הישג מאוד מרשים ואנחנו חושבים שעם לווין שמבוסס על עמוס 4 יש סיכוי להרחיב את השווקים שלנו מעבר לחברת חלל.

לגלרית התמונות לפני השיגור

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

4 תגובות

  1. איזו גאווה! מקווה שהכל יעבור בצורה חלקה.

    דרך אגב, האם יש בו גם אספקטים שקשורים לתחום המודיעין או שכל הפונקציות בו הן אזרחיות נטו ?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן