כוכב הלכת הדומה ביותר לכדור הארץ התגלה במרחק 20 שנות אור

כוכב הלכת, גלייס 581g גדול רק פי 3 מכדור הארץ ונמצא באיזור החיים של המערכת שלו. הוא חלק ממערכת המכילה עוד חמישה כוכבי לכת – השיא עד כה במערכות שמש מחוץ לערכת השמש שלנו

סופר כדור הארץ gleise 581c - כוכב לכת נוסף במערכת שבה התגלה כוכב לכת דמוי כדור הארץ הנמצא באיזור החיים
סופר כדור הארץ gleise 581c – כוכב לכת נוסף במערכת שבה התגלה כוכב לכת דמוי כדור הארץ הנמצא באיזור החיים

כוכב לכת מעניין נמצא באמצעות הטלסקופים המשוכלים במצפה הכוכבים קק בהוואי. מסתו בסך הכל פי 3 מכדור הארץ והוא מקיף את השמש שלו באמצעה של איזור גולדילוק – איזור חיים פוטנציאלי שבו יכולים להישמר מים במצב נוזלי על פני השטח של כוכב הלכת.

אם הדבר יאושר, זה עשוי להיות כוכב הלכת הדומה ביותר לכדור הארץ שהתגלה עד כה והמקרה הראשון של כוכב לכת שיכול להחזיק חיים. המגלים גם אמרו כי ממצאים עלה עשויים להראות שהגלקסיה שלנו מכילה כוכבי לכת רבים העשויים להכיל חיים.

“הממצאים שלנו מציעים כי מדובר במקרה מתאים של כוכב לכת בעל פוטנציאל להכיל חיים: אומר סטיבן ווגט מאוניברסיטת קליפורניה בסנטה קרוז. “העובדה שאנו הצלחנו לאתר את כוכב הלכת כל כך מהיר וכל כך קרוב למערכת השמש, מספרת לנו כי כוכבי לכת מסוג זה חייבים להיות נפוצים.”

ווגט וצוותו מסקר כוכבי הלכת מחוץ למערכת השמש ליק-קרנגי, גילו למעשה שני כוכבי לכת המקיפים את הננס האדום שנחקר רבות, גלייס 581, שם התגלו כבר בעבר ארבעה כוכבי לכת. כעת, עם שישה כוכבי לכת ידועים, גלייס 581 מחזיק במערכת השמש הדומה ביותר לשלנו. הוא מרוחק בסך הכל 20 שנות אור מכדור הארץ בכיוון קבוצת מאזניים, מרחק קצר מאוד במונחים אסטרונומיים.

כוכב הלכת המעניין ביותר הוא Gliese 581g שמסתו פי 3 מזו של כדור הארץ והוא מקיף את הכוכב שלו בפחות מ-37 ימים. המסה שלו מעידה על כך שמדובר ככל הנראה בכוכב לכת סלעי, עם מספיק כוח משיכה כדי להחזיק אטמוספירה.

כוכב הלכת גם קשור בקשרי גיאות עם השמש שלו, ומשמעות הדבר היא שצד אחד פונה תמיד לכוכב ונמצא באור שמש נצחי, בעוד צידו השני של כוכב הלכת מצוי באפילה תמידית. לדברי ווגט, השפעה אחת של העובדה הזו היא ייצוב של אקלים פני השטח. האיזור נושא החיים של כוכב הלכת נמצא על הטרמינטור – הקו המבדיל בין הצד המואר והמוצל, שם יורדות הטמפרטורות ככל שמתקרבים לצד האפל והן עולות ככל שמתקרבים לצד המואר.

“כל צורת חיים שתתפתח יכולה לבחור בין כמה וכמה סביבות, בהתאם לקו האורך”, אמר ווגט.

במערכת נמצא עוד כוכב לכת, וכאמור עוד ארבעה כבר התגלו קודם לכן, והתגלע ויכוח האם הם נמצאים באיזור החיים או לא. שניים מהם נמצאים בקצה איזור החיים – אחד בצד החם (כוכב הלכת c) והשני בצד הקר (d). בעוד כמה אסטרונומים עדיין סבורים כי כוכב הלכת d עשוי להכיל חיים, אם יש לו אטמוספירה עבה עם אפקט חממה חזק, שעשויים לגרום לחימומו. אחרים ספקנים. כוכב הלכת החדש, g, נמצא ממש באמצעה של רצועת החיים.

“יש לנו כוכבי לכת בשני הצדדים של רצועת החיים – אחד חם מדי והשני קר מדי והנה עכשיו יש לנו גם אחד שנמצא באמצע, בדיוק במקום המתאים” אמר ווגט.

החוקרים מעריכים כי הטמפרטורה הממוצעת שעל פני השטח של כוכב הלכת Gleise 581g היא מינוס 31 עד מינוס 12 מעלות צליוס. הטמפרטורות בפועל תשתנה מחום אימים בצד הפונה לכוכב ועד קור מקפיא בצד האפל.

אם ל- Gliese 581gיש הרכב סלעי כמו לכדור הארץ, קוטרו עשוי להיות פי 1.2-1.4 מזה של כדור הארץ. כוח המשיכה של כדור הארץ אמור להיות דומה או מעט גדול מזה של כדור הארץ, כך שאדם יוכל להלך זקוף על פני כוכב הלכת.” אמר ווגט.

כוכב הלכת התגלה באמצעות ספקטרומטר HIRES (אותו תכנן ווגט) בטלסקופ קק-1, מכשיר שגם סייע למדוד את מהירותו הסיבובית של כוכב הלכת. התיוג הכבידתי של כוכב הלכת גורם לשינויים מחזוריים במהירות הרדיאלית של הכוכב האם. ריבוי כוכבי הלכת גורם לתנודות מורכבות בתנועת הכוכב, והאסטרונומים משתמשים בניתוחים מתוחכמים כדי לאתר כוכבי לכת ולקבוע את מסלוליהם ואת מסתם.

לדברי ווגט, בהתייחס למספר הנמוך יחסית של מערכות שהתגלו עד כה, הגילוי של כוכב לכת באיזור החיים הגיע די מהר.

לידיעה קודמת שפורסמה השבוע – על מערכת שמש אחרת, במרחק 16 שנות אור: התגלה כוכב הלכת דומה לכדור הארץ, באיזור החיים שלו ובמרחק קצר מאוד ממערכת השמש

1. למגיבים נגד היהדות- הנה הפרכה לשטויות שלכם. קודם כל אתם אנשים קטנים שחיים על שנאה. ולידיעתכם, יש רבנים שהם דוקטורים ואפילו פרופסורים בפיזיקה. וגם במתמטיקה. אחד מהחוקרים המובילים במתמטיקה בארץ הוא חרדי (פרופסור מבר אילן למי שמכיר). אינטיליגנטיים ומשכילים הרבה יותר מכם. משתפים פעולה עם החוקרים הכי טובים בעולם. אז מספיק כבר עם השנאה הזאת והשקרים נגד היהדות.

2. לתגובות הגועליות נגד הדת-
    קודם כל ככה לא מתבטאים. זה מגעיל.

דבר שני, לפי היהדות זה ממש לא ביג דיל אם יש חיים תבונתיים מחוץ לכדוה”א.
    רבנים כבר נדרשו לסוגיה מלפני שנים ואמרו שאם יש חוצנים אינטילגנטיים, הם מחוייבים ב- 7 מצוות בני נח.
    כמו הלא-יהודיים בעולמנו כאן.
    זה הכל.
    זה ממש לא ביג דיל.

3. חייבים להגיע אל הכוכב הזה, רק שהוא רחוק מאיתנו עשרות אלפי שנים.
    אני כותב כרגע סיפור מיוחד שנקרא: מסע במהירות ZETA.
    אם תרצו לקרוא אותו, חכו עד שאשלח לכם הודעה שהוא קריא לכל הקוראים.
    קריאה נעימה ועוד משהו חשוב מאוד שתדעו בנוגע לסיפור:

© כל הזכויות שמורות

אזהרה:
    אין לשכפל, להעתיק, להקליט, לתרגם, לשדר או לקלוט בכל אמצעי שהוא. אופטי או מכני או אחר.
    כל הזכויות ליוצר הן שמורות.
    שימוש בכל האמצעים המצוינים לעיל ללא אישור בכתב עלול להביא לתביעות אזרחיות ופליליות.

4. עם יגיעו להמצעת חללית שטסה במהירות האור יגיעו לכוכב הזה ב 13.3 שנים שזה גם לא מעט

5. כלומר במילים אחרות, אתה מציע לסגור את החוגים לאסטרופיסיקה בכל האוניברסיטאות כי אולי כל היקום שאנחנו רואים כבר לא קיים. תאמין לי שגם אם יקחו את כל הכסף שמושקע בחלל בכל האוניברסיטאות וסוכנויות החלל גם יחד, ויחלקו לעניים זה לא יתן יותר מאשר תוספת של 10 דולר לכל עני לשנה.

6. חבר של מטומטמים במקום שיעסקו בעינינים הדחופים על הפרק להציל את כדור הארץ מחורבן הם מתעסקים עם עשרים שנות או עם סבירות שיתכן והכוכב הזה כבר לא קיים יותר

7. רוחמיאל (אריחמה):
    זה לא ש”עכשיו” אני אומר שאני כן מסכים אתך.
    אני כל הזמן אמרתי אותו דבר רק שדבריך אינם מבטאים את הסכמתך עם עצמך.
    את/ה דברת על מידת התחכום של פרשנויותיהם ואני מדבר על מידת הטיפשות שבהן.
    כל הוויכוחים אתם נועדו יותר לאוזני/עיני אנשים שמוחם עוד לא נשטף. אלה שצופים פה בדיון ומנסים להחליט מה נכון. מבחינתם יש לנימוקים חשיבות ומבחינתי שטופי המוח הם רק כלי כדי להבהיר למתנדנדים לאן שטיפת המוח הזאת מדרדרת.
    כשאת/ה מדבר/ת על פרשנויות מתוחכמות ועל כך שממצאים מן העולם האמיתי לא מפריעים לדת, את/ה מבלבל/ת בדיוק את האנשים שעבורם מושקע כל המאמץ (כי עבורם, כשהם מנסים להחליט אם להיות דתיים או לא – הדת אינה “האנשים הדתיים” אלא רעיונות הדת וסתירה עם המציאות בהחלט מקרקסת את רעיונות הדת למרות שאינה משפיעה על זומביה).

8. מיכאל רוטשילד:
    אז אם אתה מסכים איתי אז על מה השאלה “אתה רציני?”

כשאמרתי שלדת הפח לא יתעקם לא התכוונתי לראייתך ולדעתך. ככול שזה נוגע לדת עצמה ולמאמיניה דעתך היא לא ממש בעלת חשיבות או רלוונטיות (אל תקח את זה אישית). התכוונתי לומר שהדתות לא יפגעו מגילוי חייזרים והמאמינים לא יתנערו מהן.
    לעומת זאת אם אתה עכשיו אומר שאתה כן מסכים איתי אז אתה פטור מלהתחיל ולהתווכח עם עוד חילוני/ת שלא טרח/ה לקרוא את הדברים.
    אני כנראה לא מבינ/ה את משמעות הביטוי “אתה רציני?”. אני אגש לחפש את כל ההמון שכתבת כאן ואשפר את ידיעותיי.

9. אריאל (רוחמה):
    צריך לקרוא את הטקסט שמגיבים עליו – וזאת – עוד לפני שמגיבים.
    כתבתי שהדתיים ישתכנעו? הרי כתבתי בדיוק את ההיפך – אז את/ה רציני/ת?
    כל הפירושים המטורפים של ספרי הקודש אינם משפרים את המצב.
    להיפך – הם מציגים את הדת במערומיה.
    הרי אין שום פירוש מתקבל על הדעת שיגרום לארנבת להעלות גרה או לפרת ולחידקל לצאת ממקור משותף וממש מבדח לראות את החברה האלה מנסים לשכנע את עצמם (ואיזו בדיחה – לשכנע אחרים!) בפירושים המטומטמים שלהם.
    שלא לדבר על כך שאם מסתמכים על דברי חז”ל מתקבלות עוד הרבה יותר שטויות משהיו בתורה בלבד.
    כבר כתבתי על זה המון כאן באתר ואין לי כוח להתחיל שוב להתווכח עם עוד חילוני/ת שלא טרח/ה לקרוא את הדברים.

10. מיכאל רוטשילד:
    אתה רציני?
    אתה באמת חושב שברגע שיתגלו חייזרים מיליונים של מאמינים נוצריים, יהודים ומוסלמים יתנערו מהדת, יתפקחו ויבינו שאין אלוהים?
    הדתות בכלל והדת היודו־נוצרית בפרט שרדו 2000 שנה של שינויי תפיסה, תגליות, פיתוחים טכנולוגים, שינויי אורחות חיים וכו’. הן התאקלמו. התאימו את עצמן אבל תמיד תמיד הצליחו לשמור על המרכז שלהם.
    אני מסכים איתך שיש שלל סתירות בספרי הקודש. אבל כל מה שאתה צריך לעשות זה לשבת ולקרוא את הפרשנים. אנשים שבסופו של דבר היו די מבריקים שמצאו כל מיני פיתרונות, הבהרות ושיטות ללכת בין הטיפות לכמעט כל סתירה שאתה יכול למצוא.
    בינינו, אלו פיתרונות ו־ loopholes שלא היו מביישים אף עורך דין לעינייני מיסוי.

סיפור הבריאה.
    למה שהוא לא יסתדר עם חייזרים? בגלל שהם לא מוזכרים שם? אז מה? אם היה לי זמן וסבלנות הייתי פותח עכשיו את ספר בראשית ומוצא לך שם איזכור לכך שאלוהים ברא את החייזרים בדיוק כמו שאוזכר שם שהוא ברא את הדינוזאורים. ואם יהיה לי קצת קשה לעשות את זה אני תמיד אוכל לפנות ל־ “לזו־שלעולם־לא־מכזיבה”, הגימטריה.

ישנם בעולם מיליונים אם לא יותר שנופלים תחת ההגדרה שלך כ־ “המאמינים שטופי המוח ששום עובדה לא תבלבל”. אל תזלזל בהם. הם לא אימבצילים משרישים. ויש להם את הפחחים הטובים ביותר בעולם.

11. אריאל:
    ברצינות?
    ומה עם סיפור הבריאה? הוא מסתדר עם חייזרים? האם גם הם ניתנו לנו כדי שנשלוט בהם כמו בשאר בעלי החיים? ומה אם הם יישלטו בנו?
    האמת היא שכדי לעקם את הפח של הדת – מספיק לקרוא את ספרי הקודש על שלל הסתירות שהם סותרים את המציאות. אחרי שקוראים ומבינים את זה לא נשאר לדת פח וגם לא נשאר ממנה שום דבר אחר.
    נכון שאת המאמינים שטופי המוח שום עובדה לא תבלבל, אבל מי שחושב יידע להיזהר.

12. אין מצב להגיע לשם ! במהירות האור זה יקח 20 שנה ומהירות האור היא 9.6 טרליון ק”מ

13. פעם אחת ולתמיד אני אשמח לדעת למה הגילוי של חיים מחוץ לכדור הארץ (אינטיליגנטים או מיקרו־אורגנזמיים) יהיה מכה קשה לדתות.
    שהעם הנבחר אינו לבד ?!
    גם היום הוא אינו לבד. יש עמים אחרים. יש יצורים חיים שאינם בני אדם, קרי בעלי חיים.

חייזרים יחשבו ע”י הדת כ־ “לא בני אדם” שאינם מסוג של בעלי חיים. בטח יהיו כאלה שלא יבחלו גם בהגדרה “בעלי חיים”. אבל לדת לא יתעקם אפילו הפח.

14. הגילוי הזה לא יהיה מכה קשה לדאורויניזם. הוא קודם כל יהיה מכה קשה לדתות , שהעם הנבחר אינו לבד.
    שנית, יכול גם להיות מוצא משותף. לפחות בין מאדים לכדור הארץ.

15. אם מדברים על נבואות. לדעתי ימצאו בעתיד חיים בצורה של מיקרו אורגנזמיים. המדענים יופתעו עד כמה הם קרובים לצורת החיים על כדור הארץ, והגילוי יהיה מכה קשה לדארווניזם…

16. אה ועוד 30 שנה להחזיר תשובה,זה יוצא כמעט 60 שנה

אז עזבו כבלו ביטול,תחזירו אותם

17. “מסתובב סביב צירו במחזוריות זהה למחזור הסיבוב סביב הכוכב…”
    תודה אריה.
    אך בכל זאת איך מגלים מחזור סיבוב סביב ציר של כוכב לכת?
    ואיך ספקטרומטר עוזר לכך (רגיש ככל שיהיה)?
    האם כוכב הלכת מחזיר אור בעוצמה מספקת? (למרות קירבתו היחסית).
    לפי מה שהבנתי גילוי כוכבי לכת באים משיקולי כבידה (רואים את הכוכב שלהם זז במחזוריות), או שבמקרה וציר סיבובם סביב הכוכב נמצא בכיוון אנכי לכיוונם כלפי ‘ארץ’ , ניתן לראות את הצל שלהם חולף על פני הכוכב כנקודה שחורה.

18. איזה יופי אני מת שימצאו כוכב עם מים וחיים.
    אחד הפנטזיות של האנושות.

כשתנחת החללית האנושית הראשונה
    גלילאו ימתין לנו עם טלסקופ שלו ויגיד לנו התעכבתם קצת.
    ואינשטיין יחייך לא השתמשתם בתורת היוחסות.
    טוב העיקר שאתם פה. ועכשיו צריך למצוא דרך לעבור יקום.

19. אני מעוניין למכור מגרשים בכוכב החדש שלנו.
    מישהו מהקוראים עוניין לרכוש?
    לגולשי הידען מובטח מחיר מיוחד.

20. אלי:
    מדוע אינך קורא את מה שכתבו בתגובות הקודמות?
    שאלתך כבר נשאלה (7+8) וגם קבלה מענה (12)

21. יואב
    הפרופסור מאמין בזה ללא ספק וגורר אותך ואחרים להאמין בכך.
    אבל האם זו עובדה מוכחת? או שזו רק ספקולציה?
    כל אחד רשאי להאמין במה שרוצה.
    אם אתה רוצה שלא יתפסו אותך בשקר תתחיל גם אתה לנבא מה יש בכוכבים
    שמעבר למערכת השמש או מה יקרה בעוד 100 שנה.

22. מדהים שאין תגובות לידיעה הכל כך מרתקת הזאת.
    האם יש תוכנית לחקור את כוכב הלכת החדש לעומק בתקציבים גדולים יותר?
    נשמח לשמוע עידכונים בנושא.

23. מעניין מה יקשקשו הדוסים על האלוהים ההזוי שלהם כשהמדע יגלה שהחיים לא כל כך נדירים כמו שחשבנו, אלא שהיקום שורץ חיים כמו זבל..
    בטח גם אז יהיו להם כל מיני תירוצים הזויים ולא משכנעים..
    טמטום כרוני.

24. חנן:
    למישהו בטח ידוע.
    אני אינני אותו מישהו 🙂

יהודה:
    אינני יודע היכן יכולים חיים להיווצר.
    האם אתה יודע משהו שאתה מסתיר מאתנו?

אנונימי 3:
    איננו יודעים להביא גשושית למהירות כה גדולה וייקח עוד המון זמן עד שנוכל לעשות זאת.
    חוץ מזה – גם אחרי שהגשושית תגיע – תעבורנה עוד 20 שנה עד שנדע מה גילתה (וזאת בהנחה שהיא תגלה אם יש או אין שם חיים מייד.
    ואיך תדע הגשושית אם יש שם חיים?
    בשביל שתוכל לגלות זאת בעצמה – צריכה להיות לה אינטליגנציה מאד גבוהה.
    שים לב כמה זמן לקח לנו לגלות אם על מאדים – שכננו – יש מים.
    אנחנו יודעים מהם מים ויש לנו קשר לא רע עם הכלים המסתובבים על מאדים, ובכל זאת היה צורך במעורבות אדם כדי להכריע. זה התאפשר כי התקשורת עם הכלים אפשרית אבל נדרשה התערבות אנושית אפילו כדי שיוכלו לנוע בבטחה בשטח.
    כדי ליצור גשושית שתדע לבדוק בעצמה אם יש חיים על כוכב לכת מרוחק עלינו להתקדם עוד המון בתחום האינטליגנציה המלאכותית, וגם להגדיר לעצמנו טוב יותר מהם חיים.

שאלה (4):
    כל הסיפור הזה עם התארכות החיים, מתפרש בדרך כלל באופן שגוי.
    מי שנע מהר יותר ו/או נתון בגרביטציה חזקה יותר – יראה לנו כמי שחי יותר.
    מבחינתו האישית – הוא לא יספיק לעשות יותר בחייו כי כל המטבוליזם שלו, תנועותיו ומחשבתו יתקדמו אף הם לאט יותר. הוא ירגיש בדיוק את אותו אורך חיים שהיה מרגיש כאן על כדור הארץ.
    איך שלא יהיה – סדרי הגודל של הגרביטציה והמהירות אינם כאלה שיאפשרו אפילו לנו מכאן – להבחין בשינוי בתוחלת החיים שם. מדובר בשברירי שניות.

שובל:
    אי אפשר.
    גם מכיוון שאיננו יודעים לבנות חלליות מתאימות למסע כה ארוך במהירות סבירה, גם מפני שאדם ימות מן הקרינה שיספוג בדרך, וגם מפני שכדי שמוצדק יהיה לטעון שנוכל להגיע לשם נחוצה אפשרות לשלוח לשם כמות רצינית של אנשים. אפילו אם כל הטכנולוגיה הנחוצה כדי לצלוח את המרחק בזמן סביר הייתה בידינו לא היינו יכולים לשלוח לשם יותר מנציגות זעירה.

ואגב – מי יתנדב לאייש כזאת נציגות למסע שאין ממנו חזרה אל כוכב שעד שנגיע אליו אולי יישמד בעצמו? הרי ב 2012 לא יקרה שום דבר מיוחד כך שנוכל לשלוח לשם רק אידיוטים ואז – מה יחשבו עלינו החייזרים שיפגשו בהם? שכולנו כאלה?

דין (7):
    הטמפרטורות הללו הן הממוצע.
    יש לכוכב הלכת הזה צד אחד שפונה באופן קבוע אל השמש ובו בוודאי חם מדי, וצד שני ששרוי בעלטה מוחלטת ובו בוודאי קר מדי.
    האזור היחיד שבו שוררים תנאים מתאימים הוא הגבול בין שני אזורים אלה.
    אגב – גם ה 30 וגם ה 12 הם במינוס.

דובי ואריה:
    הטלסקופ מדד את מהירות הסיבוב סביב כוכב האם ולא את מהירות הסיבוב העצמי.
    את העובדה שהוא מפנה צד קבוע אל כוכב האם מסיקים כנראה מהערכת גילו של כוכב האם ומן המרחק בינו לבין כוכב הלכת. כנראה שבגיל כזה ובמרחק כזה – כוחות הגאות כבר היו אמורים לעצור את הסיבוב.

25. דובי – כן מסתובב על צירו – במחזוריות זהה לסיבובו סביב הכוכב שלו – כמו הירח שלנו. ואיך יודעים? התשובה במאמר: “כוכב הלכת התגלה באמצעות ספקטרומטר HIRES …מכשיר שגם סייע למדוד את מהירותו הסיבובית של כוכב הלכת.”

26. זה עדיין לא כוכב מספיק טוב [נעים] . האמצעים שלנו מוגבלים מדי ולא מאפשרים לראות את שפע הכוכבים והחיים ביקום. אבל יום יום האנושות צועדת קדימה בכיוון הנכון.

27. עם הכוכב דומה לשלנו יכול ליהיות שאפר להגיע לשם ,
    ויש מצב שזה אומר שהכוכב שלנו יהרס ב2012 והכוכב החדש אהיה סימן לחיים חדש ?

28. סבדרמיש, באזור זהבה- גולדילוקס (אבי, אולי צריך לתקן את זה?) מתכוונים למרחק מהשמש מתאים לקיום חיים דומים לאלו שעל כדור הארץ, או אפילו אותנו- כוח המשיכה דומה, סוג הכוכב דומה, והטמפרטורות בפוטנציאל (לפחות בחלקים שלו) יכולים לקיים גם אותנו, הוא לא סותר קיום אפשרויות לסוגי חיים שונים לחלוטין, מכאלה שאולי יתקיימו באירופה עד כאלו שמבוססות על יסודות שונים לחלוטין מאיתנו, עד כמה שהן מעניינות מדעית, לא כל כך בטוח שיהיה לנו מה לדבר איתן או לרצות מהן.
    כך או כך, כשרוצים למצוא חיים במרחק כזה, כיוון שהאפשרויות אין סופיות, מתמקדים בכאלה שיהיו יותר דומים לנו..

29. האם עקב מהירותו, זה אומר שאם היינו חיים אליו, חיינו היו ארוכים יותר בהשוואה לחיים אצלנו?

כי אם הבנתי נכן פרדוקס התאומים מוכיח זאת לא?

קצת מבולבל אודה לסדר בראש….

30. עכשיו נותר רק להצליח להביא לשם גשושית בחצי ממהירות האור שזה יקח 40 שנה או אפילו בשליש ממהירות האור שזה יקח 60 שנה ולראות אם יש שם חיים.
    לבני אדם זה יהיה קצת בעייתי להתקיים שם לאורך זמן מפני שהכוכב לא סובב סביב עצמו וצד אחד תמיד בחושך בזמן שהצד השני תמיד באור.

31. הגדרה מאוד בעייתית בשם שניתן “אזור החיים”
    האם באמת מחוץ לאזור זה לא ייתכנו חיים?
    מה עם אירופה המרוחק אצלנו האם בו לא ייתכנו חיים?
    בכלל כל הקשר שעושים בין שמש כמקור חיים ואנרגיהלכוכב הלכת שלו הוא בעייתי הרי כוכבי הלכת עצמם פולטים חום בלי שום קשר לשמש שלהם. כדור הארץ פולט חום ולבה שיכולים להיות מקור אנרגיה לחיים שוב בלי קשר לשמש.
    החיים הם מאוד עמידים והם יוכלו להווצר גם בתנאים הניראים קיצוניים לנו כגון חום ולחץ עצומים והם יהיו מאוד נעימים לאותו חייזר שיתפתח שם.
    שנה טובה