בלעדי לאתר הידען: מורים משתלמים במיסטיקה ובעידן החדש

מורה בישראל יכול/ה ללמוד קורס בנומרולוגיה אסטרולוגיה ותורת הקבלה, במסגרת בית הספר המרכזי להשתלמות מורים. משום מה הדבר אינו מדאיג לא את משרד החינוך, לא את הסתדרות המורים ולא את קרן ההשתלמות המממנת את התענוג המפוקפק

בהכנת הכתבה השתתף גם אבי בליזובסקי

פתיחת צ'אקרות. מתוך ויקיפדיה
פתיחת צ'אקרות. מתוך ויקיפדיה

נושא חזרתה של המיסטיקה יהיה אחד הנושאים שיועלו בערב העיון "איומים על המדע והתבונה" של אתר הידען ומרכז חמד"ע שיתקיים ביום רביעי, 2/11/2011 בשעה 19:00 בחמד"ע, הפרדס 7 ת"א.

לימודי העידן החדש למורים

מאת אריה סתר ואבי בליזובסקי

מורה בישראל יכול/ה ללמוד קורס בנומרולוגיה אסטרולוגיה ותורת הקבלה, במסגרת בית הספר המרכזי להשתלמות מורים.

התגלגלה לידנו חוברת המפרטת את ההשתלמויות המוצעות השנה למורים, על ידי הסתדרות המורים בישראל. אף כי ההשתלמויות, רובן ככולן, רלבנטיות לפיתוח המקצועי של המורים ולהרחבת אופקיהם, מצאנו בין דפי החוברת קורס המוכתר בכותרת "לימודי העידן החדש – נומרולוגיה אסטרולוגיה ותורת הקבלה".

מרצה הקורס מתואר כ"אסטרולוג ונומרולוג, מרצה בכיר בכנסים בינלאומיים ובעל טור קבוע בעיתון מעריב." להלן תיאור הקורס כפי שמופיע בחוברת.
"בקורס זה ניחשף לכוחם המופלא של לימודי העידן החדש: נומרולוגיה, אסטרולוגיה וקבלה, תורות המסייעות לאדם להצביע על ייעודו בחיים. הקורס יקנה למשתתפים כלים מעשיים למימוש הפוטנציאל האישי, לבחירת מהלכים בזמן ובעיתוי הנכון לנו, כדי להצליח בתחומי זוגיות, פרנסה, לימודים, עיסוק, הורות וכדי להוביל אותנו בדרך הנכונה בתקופות של מעברים שונים בחיינו.
מן הנושאים:
* תאריך לידה ככלי לזיהוי ייעוד, מחזורים ושיעורי חיים על פי האסטרולוגיה והנומרולוגיה
* פענוח וקריאת שמות – כוח האותיות ומשמעותה של כל אות בשמנו. המשמעות הקבלית של כל אות בשם
* התאמה נומרולוגית ואסטרולוגית – בחירה והתאמת שם, שינוי שם. התאמה זוגית, עסקית, מקצועית, יחסי הורים ילדים ועוד…
* תחזית נומרולוגית ואסטרולוגית – עשיית מהלכים בעיתוי הנכון כדי להצליח בפרשות דרכים בחיינו
* כלים קבליים יישומיים למימוש התיקון והייעוד האישי
* פשר החלומות על פי הקבלה
* מדיטציה – להתחבר לנשמה דרך הנשימה
* זוגיות והורות על פי הקבלה
כל אחד מהמשתתפים יקבל מפה אסטרולוגית ונומרולוגית."
עד כאן לשון החוברת "השתלמויות תשע"ב" של בית הספר המרכזי להשתלמות מורים מטעם אגף הכשרה והשתלמות של הסתדרות המורים בישראל.

יצויין עוד שבין דפי החוברת מצאנו גם השתלמות בשם "אורח חיים בריא על פי הרפואה הסינית" המעניקה לנו "הזדמנות להתקרב ולחוש את מאגר החיים היוצר אותנו ושבו אנו נוטלים חלק". ההשתלמות דנה בין השאר בטאו, יין ויאנג, שלושת האוצרות – גינג שן וקי, חמש הפאזות, האברים המלאים והחלולים, המרידיאנים, מזון פיזי נפשי ורוחני, צ'י קונג…

הואיל ואנו סבורים שאין לכלול תכנים כאלו בתכנית השתלמויות המוצעות למורים, החלטנו לפנות לגורמים המתאימים כדי לקבל את תגובתם. התמקדנו בהשתלמות "לימודי העידן החדש – נומרולוגיה אסטרולוגיה ותורת הקבלה" שאת הפירוט שלה הבאנו לעיל.

בתגובה לפנייתנו למשרד החינוך, נמסר לנו כי אין להכשרת המורים בשבתון שום קשר למשרד, הסתדרות המורים הינה גוף עצמאי ובית הספר שלהם הינו גוף שאינו מפוקח על ידי המשרד בכל צורה שהיא. פיקוח מתקיים על מוסד חינוכי בעל סימול מוסד שהמדינה העניקה לו. לבית הספר של הסתדרות המורים אין סימול מוסד, והוא פועל מטעם ההסתדרות ובאחריותה הבלעדית ולכן עליכם לפנות אליהם לקבלת תגובה. האמת שצפינו תגובה כזו, אך ציפינו לשמוע את דעת המשרד על הכללת תכנים כאלה בהשתלמויות מורים, גם אם למשרד אין סמכות לגבי השתלמויות אלה.

פנינו לבית הספר להשתלמות מורים והבענו בצורה תקיפה את דעתנו על הכללת הקורס בתוכנית שלהם. בין השאר צייננו שעצם הכללת הקורס כאמור, מעניקה לנושאים הנלמדים בו, גושפנקה של הסתדרות המורים, אף כי הם הזויים ושקריים. כמו כן הבענו את דעתנו שכשם שהעיפו את אביטל ממשרד החינוך, כך גם יש להעיף את הקורס הנ"ל מתוכנית ביה"ס.

להלן תגובת ציון שורק, מנהל בית הספר המרכזי להשתלמות מורים.
"בתכנית בית הספר המרכזי להשתלמות מורים יש מקום לקורסי פיתוח אישי-מקצועי, קורסי העצמה כמו גם לקורסי העשרה והפגה. לפי כללי קרנות ההשתלמות למורים רשאים המורים לבחור ללמוד 4 שעות מתוך 16 שעות נושאי העשרה והפגה.

אנו מכירים לך על הערתך ועל התעניינותך." זהו ציטוט מדויק של התגובה אשר נמסרה בכתב.

פנינו גם לקרן ההשתלמות לעובדי הוראה. מוטי מירוז, יו"ר הקרן הסביר לנו: "אנחנו מאשרים למורים בשנת שבתון לימודי חובה ולימודי השלמה. כחלק מלימודי ההשלמה אם מורה רוצה ללמוד אסטרולוגיה אנחנו מאפשרים לו."

"שנת השבתון מוגדרת אצלנו כשנה שבה המורה יכול ללמוד בהיקף של 16 שעות שבועיות, כשמתוכן 12 שעות הן שעות חובה ואלה הן שעות שהן בתחום העבודה שלו, למשל מורה לאנגלית יכול ללמוד דידקטיקה. יש מספר תחומים פדגוגיים שהם תחומים משותפים לכלל המורים ויש שיעורי השתלמות הספציפיים לתחום ההתמחות של המורה."

"ארבע שעות נוספות הן רשות ובחוברת ההשתלמויות שלנו יש מגוון אדיר של קורסים. לדוגמה מורה הרוצה בכך, יכול ללמוד את תולדות הקולנוע ובמסגרת זו הוא גם רואה סרטים ומקבל הרצאות בתחום הקולנוע; תחום אחר למשל הוא תולדות האמנות."

"המטרה של שנת השבתון בייחוד בעידן החדש ("העידן החדש"!) של הרפורמה שבו המורים נשארים עד שעה שלוש ורמת השחיקה מאוד גדולה, היא שבנוסף לפיתוח המקצועי זו שנה שבה המורה מתאוורר."

שאלנו: האם הוא לא עלול להעביר את ההבל לילדים?
"אני לא מומחה בפדגוגיה".

שאלנו: יש מפקח שבודק אם המורים שרשומים לקורס אסטרולוגיה אכן מגיעים, ומה הם לומדים?

"יש מפקח מטעמנו שעורך פיקוח על ביצוע ההשתלמויות ומוודא שאכן המורים לא עובדים עלינו בעיניים ומבצעים את השעות כפי שהתחייבו לבצע והוא גם עובר על תכני הלימוד."

עוד הוסיף מירוז כי למיטב ידיעתו יש דעות לכאן ולכאן באשר לאמיתותה של האסטרולוגיה, אך הוא איש כספים ואינו מתמצא בתחום.

מה דעתכם?

שיתוף ב print
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב facebook

84 תגובות

  1. האם ידוע מה הפוטנציאל הכלכלי של עיסקי האוויר הללו?
    לקפיטליזם לא ממש אכפת מה עומד מאחורי עסק מצליח ולכן יתכן שהמדינה תסרסר "מדעים" שכאלה אם היא מאמינה שהם לא ממש מזיקים.

  2. אבי בליזובסקי , שלום רב.

    אני עוקב אחר הפירסומים שלך והערותיך. ברצוני לחזק את ידיך.

    הבעיה, שבבתי הספר ובאוניברסיטאות, לא מלמדים את ההבדלים בין צורת החשיבה המדעית לעומת

    החשיבה הפילוסופית והחשיבה הדתית-מיסטית.

    מלמדים את צורת החשיבה המדעית רק למחקר המדעי, ורק לצרכי קידום התואר האקדמי. והמחקר

    המעשי במקומות העבודה.

    לכן גם אנשים שעיסוקם במדעי הטבע מערבבים בין צורות החשיבה. ואף מנסים לשכנע ולהוכיח בצדקת

    דברם. ומנהלים את חייהם בעירבוב בין צורות החשיבה.

    התפתחות החשיבה האנושית, תחילתה בחשיבה המיסטית. שיוך כוחות ומשמעויות לדברים בסביבה

    ובהגדרת החיים האישיים והחברתיים.

    לאחר מכן התפתחו הדתות. במקביל התפתחה החשיבה הפילוסופית שאינה תלויית דת.

    וצורת החשיבה החדשה בהתפתחות האנושית, שתחילת במהפכה המדעית, הינה החשיבה המדעית

    במדעי הטבע.

    שלצערי, המורים במערכות החינוך לסוגיהם, אינם מסיבים את דעת הלומדים, לשימושים בחיי היומיום

    שניתן לעשות בחשיבה המדעית, ולא רק לקידום אקדמי. אם בהתייחסות לסביבה, ואם בניהול החיים

    האישיים והחברתיים.

    קולך חשוב כמו סטיבן הוקינס, ריצארד דוקינס, גק פרסקו ואחרים שמנסים להסב את דעת האנשים

    לעשות שימוש בחשיבה המדעית. ולא רק בתוצרים שלה אם בהתקדמות בתחומי המדע השימושי

    ובטכנולוגיה.

    בברכה, מנשה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

דילוג לתוכן