נאס"א רוצה את עזרתכם במציאת אסטרואידים

ננסי אטקינסון , אתר יוניברס טודיי

תמונות מכ"ם של האסטרואיד 1999 RQ36. צילום: נאס"א / GSFC / UA

אם אתה אסטרונום חובב שאוהב אתגר, לנאס"א יש פרויקט חדש והיא מחפשת קצת עזרה מחבריכם האסטרונומים החובבים. פרויקט בשם "היעד – אסטרואידים" הוא חלק ממשימת אוסיריס-רקס שמטרתה לשפר את ההבנה המדעית הבסיסית אודות עצמים קרובי ארץ.
נאס"א מקווה שאסטרונומים חובבים יוכלו לסייע במשימה של גילוי אסטרואידים חדשים וללמוד על המאפיינים שלהם כדי לאפיין טוב יותר את אוכלוסיית עצמים אלו. נאס"א אומרת כי תרומות חובבים ישפיעו על משימות חלל הנוכחיות והעתידיות שיתמקדו באסטרואידים.
אסטרונומים חובבים יכולים לסייע בקביעת המיקום, התנועה, הסיבוב ושינוי עוצמת אור של אסטרואידים. אסטרונומים מקצועיים יוכלו להסתייע במידע זה כדי לשדרג את המודלים התיאורטיים של אסטרואידים, ובפרט לשפר את ההבנה שלהם על אסטרואידים דומים לזה שאוסיריס-רקס תפגוש.

אוסיריס-רקס (Origins Spectral Interpretation Resource Identification Security – Regolith Explorer) אמורה להמריא ה-2016 ולהפגש עם האסטרואיד 1999 RQ36. כאשר היא תגיע לאסטרואיד בשנת 2019, היא תמפה את התוואים והמאפיינים הגלובליים של האסטרואיד, תמדוד את כוחות הכבידה הפעולים עליו ותספק תצפיות שניתן יהיה להשוות עם ההנתונים שהתקבלו ושיתקבלו באמצעות תצפיות טלסקופיות מכדור הארץ. בשנת 2023, תחזיר אוסיריס-רקס לכדור הארץ לפחות 60 גרם של חומר מפני השטח של האסטרואיד.

המידע שיצטבר בפרויקט "היעד אסטרואידים" ישמש להשוואות עם נתונים שתשגר החללית בפועל בעת משימתה. צוות הפרויקט מקווה להרחיב את מספר המשתתפים בשנת 2014, כך שיכללו גם תלמידים ומורים.

"למרות שרק למעט אסטרונומים חובבים יש את היכולת להתבונן באסטרואיד 1999 RQ36 עצמו, יש להם את היכולת לצפות במטרות אחרות", אמר ג'ייסון דבורקין, מדען פרויקט אוסיריס-רקס במרכז גודארד לטיסות חלל של נאס"א בגרינבלט, מרילנד.
מתצפיות קודמות עולה כי 1999 RQ36 מורכב מחומרים פרימיטיביים. אוסיריס-רקס תספק שפע של מידע על הרכב ומבנה האסטרואיד. הנתונים גם יספקו תובנות חדשות על טבעה של מערכת השמש בשלבים המוקדמים בהתפתחותה, על מסלולי עצמים קרובי ארץ (NEO) וסיכוני הפגיעה שלהם, וכן על הדרך שבה הביאו לכדור הארץ את אבני הבניין שהובילו להתפתחות החיים על כדור הארץ.

"במשך יותר 10 שנים, אסטרונומים חובבים סיפקו תרומות חשובות לעידון מסלוליהם של עצמים קרובי ארץ שהתגלו לאחרונה אומר אדוארד בשור, סגן החוקר הראשי של משימת אוסיריס-רקס באוניברסיטת אריזונה בטוסון.

דף מבצע אוסיריס-רקס באתר נאס"א

1. חשבתי שיש מספיק אמצעים בידי הגופים הגדולים, כדי לעקוב אחר אותם עצמים

2. אתם כבר כותבים (או מתרגמים) מאמר, אז כל כך קשה לשבת 10 דקות ולקרוא אותו שוב לפני הפרסום כדי לוודא שאין בו שגיאות תרגום ופיסוק?
    זה ממש מציק לקרוא מאמר כשפתאום אתה נתקל במשפט הבא:
    "אסטרונומים מקצועיים יהיה להשתמש במידע זה כדי לשפר את המודלים התיאורטיים של אסטרואידים".
    וזו ממש לא הפעם הראשונה שזה קורה פה.