סיקור מקיף

מנהלי נאס”א יקבעו בתוך שבוע מועד שיגור חדש לדיסקברי

מנהלי נאס”א בוחנים תאריכי שיגור אפשריים למעבורת דיסקברי בסוף פברואר כדי לאפשר זמן נוסף לתיקון מכל הדלק החיצוני

תיקון הרכיבים המחברים בין מכל החמצן והמימן במכל הדלק החיצוני של המעבורת דיסקברי, STS-133. צילום: נאס"א
תיקון הרכיבים המחברים בין מכל החמצן והמימן במכל הדלק החיצוני של המעבורת דיסקברי, STS-133. צילום: נאס"א

מנהלי נאס”א בוחנים תאריכי שיגור אפשריים למעבורת דיסקברי בסוף פברואר והם בודקים כעת את מיקומי תחנת החלל בתקופה זו כדי לבדוק האם ניתן לשגר החל מ-24 בפברואר. עוד פרטים יימסרו בתוך כשבוע, כאשר מנלהי המשימה מבקשים לספק תאריך שיגור חדש בסוף השבוע.
בינתיים נרשמה התקדמות בהבנת הסיבה הסבירה ביותר לסדקים שהתגלו בחלק המרכזי של מכל הדלק החיצוני – החלק שבין המכלים, שבו התפתחו סדקים קטנים במהלך ההכנות לשיגור בנסיון הראשון ב-5 בנובמבר 2010. ארבעה סדקים נוספים התגלו במהלך צילומי רנטגן של הצד האחורי של השיגור לאחר שהדיסקברי הוחזרה למתקן הרכבת המעבורות, ערב חג המולד.
התכנון הוא להמשך את עבודות התיקונים אל תוך חסוף השבוע. ראשי תוכנית המעבורות מבקשים להתאים עוד 32 מחזקים ברדיוס המכל שיספקו תמיכה מבנית באיזורים הנושאים את מרבית העומס המבני של המכל החיצוני. בלוקים אלה יתאימו בסופו של דבר לתוואי של הסטרינגרים הקיימים ויספקו להם תמיכה נוספת. מדובר בטכנולוגיה מוכרת שכבר בוצעה בעבר. העבודות אמורות להתחיל בקרוב, בנוסף לתיקונים של שלושת הסטרינגרים הפגומים וארבעה סדקים קטנים שכבר הושלמו.
ביום שני יפגשו מנהלי תוכנית המעבורת כדי לסקור את ההתקדמות עד כה ואת התוכניות לעתיד. הם גם יקבעו מה נחוץ וחיוני להתקנת הבלוקים ההיקפיים על כל שאר הסטרינגרים. בינתיים הם גם יבחנו האם נחוצות עבודות נוספות. כל הדברים הללו דורשים זמן וכנראה יגרמו להחמצת חלון הטיסה בתחילת פברואר והמתנה לסוף החודש. תאריכי השיגורים לטיסת הדיסקברי וכן לטיסת האנדוור יידונו ביום שלישי בכינוס נפרד.

2 תגובות

  1. מה זה “סטרינגרים”? אין כבר בידען אנשים שאשכרה יודעים לכתוב בעברית?

  2. איזה השקעה בטיסה האחרונה.
    שיותרו על זאת ויעברו לטיסה הבאה אחריה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.