סיקור מקיף

נאס”א דוחה את שיגור הדיסקברי בפעם הרביעית, הפעם – עד להודעה חדשה

לאחר ישיבה מרתונית שנמשכה עד אמצע הלילה (שעות הבוקר שעוננו), החליטו מנהלי תוכנית המעבורת לערוך ניסויים נוספים לשסתומי בקרת זרימת המימן הנוזלי. ביום רביעי יתכנסו שוב ועם עשויים להחליט על תאריך

מעבורת החלל דיסקברי על כן השיגור החל מ-14 בינואר. לא ידוע מתי תטוס
מעבורת החלל דיסקברי על כן השיגור החל מ-14 בינואר. לא ידוע מתי תטוס

נאס”א הודיעה על דחיה נוספת בשיגור המעבורת דיסקברי למשימה STS-119 לתחנת החלל הבינלאומית, דחיה רביעית במספר.

לאחר מפגש שנמשך במשך כל יום שישי, שבו נבחנה מוכנות המעבורת לשיגור, נשארו מנהלי נאס”א חסרי בטחון אודות יכולת הפעולה של שלושת שסתומי ויסות המימן הנוזלי מהמנועים למכל הדלק החיצוני. צוותי המהנדסים עמלו על זיהוי הסיבות לנזק לשסתומי בקרת הזרימה בעת שיגורה של המעבורת אנדוור בטיסטה בנובמבר 2008. מנלהי נאס”א החליטו ביום שישי כי נדרשים נתונים וניסויים נוספים לפני שניתן יהיה לאשר את השיגור.

“אנו זקוקים להשלים עבודה נוספת כדי להגיע לתובנה טובה יותר לפני שנמריא” אמר ביל גרסטנמאיר, עוזר מנהל נאס”א למשימות חלל מאוישות במטה נאס”א בוושינגטון. גרסטנמאיר היה היו”ר של ועדת בחינה למוכנות לטיסה ביום שישי. “לא הונענו בידי לחצי לוחות זמנים ועשינו את הדבר הנכון. כאשר נטוס אנחנו רוצים לעשות זאת בבטחון מלא” אמר.

מלבד ההבנה מה קרה לשסתומים של האנדוור, הצוות גם ניסה להעריך את ההשלכות של נפילת חתיכות מהשסותמים הללו אם הם יפגעו בחלקים מהמעבורת וממכל הדלק החיצוני.

בינתיים, שיגורה של דיסקברי שהוזז מה-12 בפברואר ל-19 בו, ולאחר מכן ל-22 ול-27 וכעת – לאחר התדרוך שנמשך עד אמצע הלילה – הוא נדחה עד להודעה חדשה. מנהלי תוכנית המעבורת נדרשו לפתח תוכניות לבדיקות נוספות, התוכנית תעבור הערכה במפגש שיתקיים ביום רביעי, ה-25 בפברואר, ואז גם יישקל תאריך חדש לשיגור.

בינתיים טסים האסטרונאוטים הלוך וחזור בין מרכז החלל ג'ונסון ביוסטון, שם בסיס האם שלהם לבין מרכז החלל קנדי.

7 תגובות

  1. לנקודה
    אני מסכים איתך כי, שיגור המעבורת בפני עצמו, אינו ארוע מדעי, אך הוא ארוע טכנולוגי, פרה-מדעי המהווה חלק מחזית המחקר המדעי-הטכנולוגי של תקופתנו. דרך אגב, זה לגיטימי בהחלט כי חלק מהמאמרים המתפרסמים באתר לא יעניינו אותך אך, בהחלט אפשר כי יעניינו אחרים. אינני סבור כי תחומי העיניין שלך, בלבד, הוא הקריטריון היחידי באם מאמר כלשהו ראוי או לא ראוי לפירסום. דרך אגב, שים לב כי, כותרת האתר "הידען" כוללת גם את תחום הטכנולוגיה, כחלק מתחומי הכיסוי של האתר. נקודה !!!

  2. שיגורים לחלל לא מענינים אותי כל כך. אני לא רואה הבדל בין זה לבין מטוס שטס משדה התעופה לגובה 10KM.

    מילא אם היו טסים אנשים לירח או לטיסה מאוישת למאדים.

  3. נקודה, היית צודק אלמלא היינו אחרי שתי אסונות שנבעו בגלל שמישהו פקשש בבדיקות שלפני הטיסה.
    וחוץ מזה, יש לך אתר אחר שעוקב אחר השיגורים?

  4. אבי,
    מדוע יש דגש מיוחד על שיגורי מעבורת.
    אני לא רואה שום ידיעה מדעית בשיגור מעבורת.
    זה שמדען מסויים התעטש בעל חשיבות מדעית גדולה יותר…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.