נאס”א צילמה את האסטרואיד החולף היום על פני כדור הארץ במרחק בטוח

האסטרואיד 2005 YU55 שקוטרו כ-400 מטרים יתקרב הלילה למרחק של קצת פחות ממסלול הירח. לא צפויה סכנה כלשהי ואפילו לא השפעה עקיפה

תמונת מכ"ם של האסטרואיד 2005 YU55 צולמה ב-7 בנובמבר בשעה  ביום שני, 7 בנובמבר בשעה 21:45 שעון ישראל. צילום: NASA/JPL-Caltech
תמונת מכ"ם של האסטרואיד 2005 YU55 צולמה ב-7 בנובמבר בשעה ביום שני, 7 בנובמבר בשעה 21:45 שעון ישראל. צילום: NASA/JPL-Caltech

אנטנת רשת החלל העמוק של נאס”א בגולדסטון, קליפורניה, צילמו את תמונות המכ”ם של האסטרואיד 2005 YU55. האסטרואיד יחלוף על פני כדור הארץ במרחק בטוח, מעט פחות ממרחק הירח מכדור הארץ בנקודה הקרובה ביותר של התקרבותו (התקרבות האסטרואיד), הלילה (9 בנובמבר) בשעה 01:28.
בפעם האחרונה שבה עצם בגודל כזה התקרב לכדור הארץ היה ב-1976, אף כי האסטרונומים לא ידעו על ההתקרבות הזו בזמן אמת. ההתקרבות הבאה של אסטרואיד בגודל דומה צפויה בשנת 2028.
התמונה צולמה ביום שני, 7 בנובמבר בשעה 11:45 שעון החוף המערבי, או 21:45 שעון ישראל כאשר האסטרואיד היה במרחק של 1.38 קילומטרים מכדור הארץ.
כאמור המרחק הקרוב ביותר אליו יגיע האסטרואיד יהיה 324,600 קילומטר, או כ-0.85 פעמים המרחק מכדור הארץ לירח. ההשפעה הכבידתית של האסטרואיד לא תורגש כלל בכדור הארץ, לרבות על הגיאות ועל הלוחות הטקטוניים. אפ כי מסלולו של האסטרואיד מביא אותו בקרבת כדור הארץ נוגה ומאדים, ההתקרבות לכדור הארץ היום היא הקרובה ביותר לכל אחד משלושת כוכבי הלכת ב-200 השנים האחרונות.
קוטרו של האסטרואיד הוא כ-400 מטר. צורתו כדורית ונראה גם כי הוא מסתחרר לאיטו סביב צירו, במשך 18 שעות, ופני השטח שלו כהים מפחם במדידות האופטיות.
נאס”א גילתה, עקבה ואפיינה את האסטרואידים ואת השביטים המתקרבים לכדור הארץ תוך שימוש בטלסקופים קרקעיים וחלליים. תוכנית תצפיות עצמים קרובי ארץ במעבדה להינע סילוני של נאס”א בפסדינה, קליפורניה המכונה “משמר החלל” גילתה את העצמים, אפיינה כמה מהם ושרטטה את מסלוליהם כדי לקבוע אם מי מהם עשוי לסכן פוטנציאלית את כדור

1. הדרך הבטוחה לבדוק אם שני אורות בכביש חשוך שמגיעים מולך הם שני אופנועים או משאית היא לעבור באמצע.

חסוי 5, על כמה כסף אתה מוכן להמר שאסטרואיד זה (2005 YU55) לא יחזור לאזור כדור הארץ?

2. אתם בטוחים שזה בסדר לצאת מהבנוקר? לא יכול להיות שהוא יעשה סיבוב ויחזור לפגוע בכדוה”א בכל זאת? אני מפחד…*

*נא לקרוא בטון הציני המתאים.

3. מצד אחד נחמד שיש קוראים חדשים באתר, אפילו אם הם אנשים שבדרך כלל קוראים רק מדורי ספורט. מצד שני איזה נודניקים…

4. חסוי 5, מניין לנו לדעת שהמסלול הזה זה המסלול המדויק?
    אני מקווה שנאס”א צודקים

5. זה כנראה לא יפגע, אני סומך על NASA וגם ראיתי את המסלול אז אל תדברו שטויות

6. אבי, אתה בעצם לא יודע איפה האסטרואיד יעבור והאם הוא ייפגע בנו? (או שאני לא הבנתי באיזה הקשר אתה אומר שאין לך מושג)
    זה ממש מדאיג…

7. לגבי המסלול של האסטרואיד – איך אנחנו יכולים לדעת שזה אכן המסלול (מלבד זה שנאס”א פירסמה אותו)? האסטרואיד רק התגלה באפריל 2010…
    לפי איך שזה נראה, לפי הקישור עם המסלול של האסטרואיד זה לא נראה שהוא קרוב עד לכדי “לנשוק לאטמוספירה”.

8. אני לא מבין למה לא שולחים איזה שהוא לווין או מערכת מעקב ומצמידים על האסטרואיד הזה
    שיקח אותו לחלל העמוק מי יודע מה נראה שם.
    ?

9. לעוד חסוי אחד – התגובות שם לא משמחות כל כך… אני רק מקווה שאתר “הידען” הוא הצודק, כי לפי מאקו האסטרואיד התגלה באפריל 2010, איך אנחנו יכולים לדעת שאנחנו בטוחים?

10. כן גם אני ראיתי את הכתבה של מאקו אבל הם סתם מלחיצים אנשים רק כדי למשוך קהל
    אבל חוץ מזה אני רוצה לדעת אם יהיה צריך טלסקופ אם בכלל רואים אותו מישראל ?

11. חחח מעתיקן 🙂
    לדעתי כן יהיה אפשר לראות אותו, אני מאוד מקווה שהוא באמת נמצא במרחק בטוח מאיתנו ולא הולך “לנשוק לאטמוספירה” כמו שכמה כתבות באתרי חדשות אומרות.

12. האם יהיה אפשר לראות את האסטרואיד מישראל ? ואם כן אז באיזה שעה כדאי לצאת לצפות ?

13. אריה סתר, רק בכתבה זאת כתוב במפורש שאין סיבה לחשוש. בכתבות באתרי חדשות כותבים ש”נאס”א מנסה להרגיע ואומרת שאין סיכוי לפגיעה, אבל מדובר באסטרואיד שהולך “לנשוק” לאטמוספירה” (או שבאתרי חדשות והמוכר ביניהם מאקו, סתם מגזימים כדי למשוך קוראים כמו שהם תמיד עושים?)

14. חסוי – אל תדאג. כתוב במפורש בכתבה שאין סיבה לחשוש. מסלול האסטרואיד שחושב מביא בחשבון את משיכת כדור הארץ ועם משיכה זו – הוא יעבור במרחק מינימלי של כ-325 אלף ק”מ מאיתנו.

15. בכל אופן – יש סיבה לחשוש? לא בכל יום שומעים על אסטרואיד די גדול שמתקרב לכדור הארץ במרחק כל כך קרוב…

16. ממש לא, אם נאס”א אומרת שהכי קרוב זה כמעט כמרחק הירח צריך להאמין להם. הם אפילו הוסיפו משפט על טקטוניקת הלוחות והגאות כדי להזים כל מיני שטויות שמסתובבות באתרי הקונספירציה.

17. אם הוא יחלוף ממש קרוב לכדור הארץ (היה כתוב שהוא יחלוף במרחק קצת יותר קרוב מהמרחק מהירח), כדור הארץ אמור למשוך אותו אליו, לא?
    בכל מקרה, הלילה, כאשר הוא יתקרב מאוד, הוא יהווה סכנה על כדור הארץ?