לטוס למאדים בלי לצאת ממוסקווה

סוכנות החלל הרוסית מחפשת מתנדבים לניסוי של הדמיית משימה למאדים במשך 520 ימים. ההכרזה על ביצוע הסימולציה נכתבה באתר האינטרנט של סוכנות החלל הרוסית

החלל הרוסית מחפשת מתנדבים לניסוי של הדמיית משימה למאדים במשך 520 ימים. ההכרזה על ביצוע הסימולציה נכתבה באתר האינטרנט של סוכנות החלל הרוסית.

ה”טיסה” תסומלץ במכון לרפואה ומחקרים ביולוגיים של האקדמיה הרוסית למדעים בצפון מוסקווה. ה”מארסונאוטים” יבלו 250 ימים בטיסה כביכול למאדים, ויחזרו לכדור הארץ ב-240 הימים האחרונים. אורכה של המשימה הוא 520 ימים עם אופציה להאריכה ל-700 ימים.

במהלך ה”טיסה”, הצוות יוכל לתקשר עם “מרכז הבקרה” באמצעות דואר אלקטרוני. בתוך הספינה יהיו גם מצלמות וידאו שישמשו לתקשורת.

הצוות יעבוד חמישה ימים בשבוע, וייאסר עליו לעשן או לשתות אלכוהול. במהלך הניסוי יחוו המשתתפים גם כמה תוכניות חרום כדי לבחון את יעילות התגובה של הצוות.

מטרת הסימולציה היא לחקור כיצד מושפעת בריאות הצוות ממשימת חלל ארוכה. הניסוי צפוי להתחיל ברבעון הרביעי של 2007.

במקביל הודיע מנכ”ל נאס”א מייקל גריפין כי הסוכנות תחל בשנת 2007 בהערכת גישות אפשריות לשיגור בני אדם למאדים, אך הוא אינו צופה מסע מאוייש למאדים בעשרים השנים הקרובות.

“אינני רוצה לעזוב את תפקידי בלי תכנון ראשוני לפחות של ארכיטקטורת המשימה למאדים” אמר גריפין. למעשה הטיסה למאדים תתאפשר רק לאחר השגת משימת החזרה לירח, המתוכננת ללא יאוחר משנת 2020 ולפיכך גריפין אינו צופה את הטיסה למאדים לפני סוף שנות העשרים.